Gå til innhold

Remeron-vektøkning?


Vingeskutt

Anbefalte innlegg

Noen som kan si litt om remeron og evt vektøkning? Legen foreslo den + buspar eller efexor depot nå som jeg skal slutte på aurorix.

Han sa på spm om vektøkning at de som gikk opp kun gikk opp et par kilo, og at han kjente til mange som gikk ned i vekt, da gjerne 5- 10 kg.

Etter hva jeg har funnet av andres erfaringer om stor vektøkning stoler jeg ikke helt på det legen sier, jeg kan ikke gå mer opp i vekt, jeg la på meg 27 kg av zyprexa da jeg brukte den.

Takk for evt.svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest erfaring lærer

Unngå for all del Remeron dersom vektoppgang er plagsomt for deg. De fleste øker i vekt. Ikke bare etpar kg. Min datter gikk opp 10 kg i løpet av noen få mndr pga. økt appetitt. Men disse forsvant igjen da hun sluttet. Remeron er like ille som Zyprexa ang. vektøkning.

Det finnes andre medisiner som fungerer like bra og som ikke har denne negative bivirkningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg har nettopp seponert remeron pga vektøkning. Anbefales ikke hvis du er redd for å gå opp i vekt. Ellers fungerer remeron godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det kan formuleres på mange måter:

De fleste legger ikke på seg av Remeron.

Slik er det for alle AD.

Blant alle AD er Remeron det medikamentet som gir størst risiko for (betydelig) vektøkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...