Gå til innhold

Arr på hornhinna


dame26

Anbefalte innlegg

Min sønn på 4 år har vært plaget med smerter i det ene øyet siden han var ca 1 år. Har vært rød, hoven og hissig, og i tillegg har tårekanalen vært trang. Har vært på sykehuset og fått skylt gjennom tårekanalene 3 ganger, og gått med et dren i tårekanalen i 6 mnd for å utvide denne. Nå er altså problemet med tårekanalen løst, men nå, altså etter 3 år finner legene ut at det som gjør at han har så store smerter skyldes 2 sår på hornhinna som nå har dannet arr på hornhinna. Legen sier at det er lite å gjøre med dette, og at han kommer til å ha smerter og nedsatt syn resten av livet pga dette. Kan det virkelig stemme, eller finnes det muligheter vår øyelege ikke vet om? Finnes det muligheter med f.eks. laser? Er meget takknemlig for svar, da dette preger hele barndommen til min sønn, som har store problemer med å være ute og leke i lys og evt vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dette er ikke mitt område. Vil tro at legene har vurdert laser-operasjon. Transplantasjon av horninne går an, men tror dette kun gjøres på voksne, og der hornhinnen er ugjennomsiktelig. Det ville nok vært trygt for dere med vurdering hos øyelege på et sykehus. Dere bør be om en samtale-time, der dere ber om informasjon om videre tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...