Gå til innhold

Blod i avføringen


Gjest gutt på 23

Anbefalte innlegg

Gjest gutt på 23

De siste 6-10 dagene har jeg merket at jeg har hatt blod i avføringen.

Jeg har overhodet ingen smerter, og har ikke hard avføring, men når jeg går på do, så blør det likevel såpass mye (helt flytende blod) at vannet i toalettet blir lyst rødfarget.

Jeg blir nesten litt skremt. Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gutt på 23

Jeg kan kanskje legge til at jeg har ganske treg forbrenning.

Jeg har en liten stund forsøkt å spise Medergin Forte for å kanskje gå ned 3-4 kilo, men har nå sluttet å ta disse.

Vet ikke om dette kan være vesentlig, men nevnte det for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Mest sannsynlig er det en hemorride som har sprukket. Spesielt dersom blodet er rødt og friskt. Du kan jo sjekke det hos legen dersom du er engstelig. Hvis ikke kan du prøve å kjøpe en salve/stikkpiller på apoteket. Du bør ikke gå for lenge med blødende hemorrider da det kan føre til blodmangel. Det skjedde med meg.

Lykke til!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg kan kanskje legge til at jeg har ganske treg forbrenning.

Jeg har en liten stund forsøkt å spise Medergin Forte for å kanskje gå ned 3-4 kilo, men har nå sluttet å ta disse.

Vet ikke om dette kan være vesentlig, men nevnte det for sikkerhets skyld.

Okey, så ikke dette innlegget før nå. Dersom du har veldig treg mage kan det jo være at du har sprukket i tarmåpningen. Det er heltvanlig men pleier ikke å blø så veldig mye. Prøv å spise noe som gir deg litt løsere avføring f.eks. plommer, lakris el.l.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt på 23

Okey, så ikke dette innlegget før nå. Dersom du har veldig treg mage kan det jo være at du har sprukket i tarmåpningen. Det er heltvanlig men pleier ikke å blø så veldig mye. Prøv å spise noe som gir deg litt løsere avføring f.eks. plommer, lakris el.l.

Mvh

Jeg har ikke hatt hemorroider før, så jeg vet ikke hvordan det kjennes, men du merker vel at du har det? Jeg har ikke hard avføring, og er heller ikke sår bak eller noe. Det renner liksom bare friskt blod ut... uten smerter.

Hva er symptomene på magesår?

Det er bare hemorroider og magesår som falt meg ned i hodet i første omgang. Jeg får vel kontakte lege på mandag, tenker jeg, så kanskje jeg får svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg har ikke hatt hemorroider før, så jeg vet ikke hvordan det kjennes, men du merker vel at du har det? Jeg har ikke hard avføring, og er heller ikke sår bak eller noe. Det renner liksom bare friskt blod ut... uten smerter.

Hva er symptomene på magesår?

Det er bare hemorroider og magesår som falt meg ned i hodet i første omgang. Jeg får vel kontakte lege på mandag, tenker jeg, så kanskje jeg får svar. :)

Nå er jeg spent på hva legen har sagt til deg. Jeg har vært bortreist så jeg har ikke vært til noe særlig støtte for deg nå i helgen, beklager.

Jeg tror at du kan ha innvendige hemorrider uten at det trenger gjøre nevneverdig vondt uten at du har veldig hard avføring. De utvendige hemorridene kan sees. Vanligvis når du har blødende magesår har du vondt i magen der hvor brystbena møtes og så er blodet som kommer ut veldig mørkt. Men uansett så bør det jo undersøkes. Spesielt sett i forhold til blodprosent og utelukke andre sykdommer.

Håper jeg hører fra deg snart.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gutt på 23

Nå er jeg spent på hva legen har sagt til deg. Jeg har vært bortreist så jeg har ikke vært til noe særlig støtte for deg nå i helgen, beklager.

Jeg tror at du kan ha innvendige hemorrider uten at det trenger gjøre nevneverdig vondt uten at du har veldig hard avføring. De utvendige hemorridene kan sees. Vanligvis når du har blødende magesår har du vondt i magen der hvor brystbena møtes og så er blodet som kommer ut veldig mørkt. Men uansett så bør det jo undersøkes. Spesielt sett i forhold til blodprosent og utelukke andre sykdommer.

Håper jeg hører fra deg snart.

Lykke til!

Jeg har ikke kontaktet lege, rett og slett fordi problemet ble borte... Etter ei uke stoppet det å blø.

Kanskje det var "slankepillene" jeg tok som gjorde det - isåfall så er det en temmelig kjedelig bivirkning.

Men nå er alt altså helt bra igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg har ikke kontaktet lege, rett og slett fordi problemet ble borte... Etter ei uke stoppet det å blø.

Kanskje det var "slankepillene" jeg tok som gjorde det - isåfall så er det en temmelig kjedelig bivirkning.

Men nå er alt altså helt bra igjen. :)

Kjempeflott. Men ta kontakt med lege dersom det kommer igjen. Og husk det er ikke alltid bra å ta kosttilskudd eller naturmedisin uten å sjekke med lege om det er greit å prøve det. Spesielt om du har noe "alvorlige" problemer eller går på annen medisin.

Håper du holder deg frisk.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...