Gå til innhold

Er svært usikker..


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Vi har nå vært foreldre i tre måneder, og det er bare helt fantastisk!!!!

Vår lille er nå blitt ni måneder og er en svært aktiv liten jente!

Nå har det seg slik at pappaen skal i en begravelse i neste uke, og jeg hadde tenkt å ta med den lille på jobb. Da dette ble nevnt for mormor, tilbød hun seg å passe vår lille. Mormor kjenner jenta vår svært godt (hun var og med på hentereisen, 4 uker). Men jeg er svært usikker. Har jo blitt fortalt at man skal være veldig forsiktig med bruk av barnevakt. Vår jente har hatt en av oss ved sin side konstant siden vi kom hjem, og magefølelsen min sier at det er for tidlig.....

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

...mormor er ikke hvilken som helst barnevakt, hun kjenner sikkert barnet veldig godt, siden hun var med på hentereisen og hun har vel kommet på besøk både titt og ofte etter dere kom hjem også tenker jeg (?). Jeg ville ikke vært bekymret for å overlate henne til henne de timene.

Men en "vanlig" barnevakt ville jeg ikke brukt nei.

Men å gå fra henne med lett hjerte... neppe....men slik er nok vi mammaer uansett...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve å la mormor være alene med gullet deres noen timer søndag som en slags 'generalprøve'?

Ellers tror jeg generelt veldig på magefølelsen. Noen ganger kan det likevel være vanskelig å skille mellom ekte magefølelse og overdreven bekymring. Vet ikke hvor 'dreven' du er til å skille i så måte.

Vet jenta deres hva 'kommer tilbake (og henter deg)' innebærer? Vi trente inn denne frasen med yngstejenta vår. Etter noen ganger skjønte hun hva det innebar. (Hun var da 1,5 år, og vi hadde vært sammen med henne kontinuerlig i 5 måneder.)

Håper dere finner en god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Mormor kjenner barnet svært godt og jenta deres er trygg på sin Mormor, kan jeg ikke skjønne at det ikke skulle gå fint om hun ble passet noen timer av henne. Å overlate barnet til hvem som helst andre, ville jeg derimot ikke gjort.

Hilsener fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...