Gå til innhold

Yeehaa! Seriemester for 12.året på rad! :-Þ


Nemi

Anbefalte innlegg

Fy fasan for et sinnsykt bra lag,-hæ?!!! Det e' så driitlænt å vær trønder og vær på Lerkendal,-der det skjer!! :-ÞÞ

"Å Rosenboorg,å Rooosenborg e Norges fotbaill lag..."

*Seiersrus*

:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg kan ikke fatte at det er gøy lenger.

RBK har penger. De kjøper opp et hvert jævla talent i Norge, selv i 1. divisjonsklubber (les Skeid) og setter dem på vent mens de fortsatt får spille for f.eks. Skeid, men med RBKs mulighet til å hente dem når de blir gode nok.

Samme i eliteserien. De kjøper ALLE talentene, og alle vil selvsagt spille for RBK i og med at RBK kan betale og gi dem mulighetene for seriemesterskap (det er jo bankers) og CL spill.

Hvor er sjelen i RBK? Den er vekk.

De er et kjøpelag og har overhodet ingen grunn til å være stolte av det de presterer i Norge. I CL, greit nok (bortsett fra i år), da dette selvsagt er grunnen til at de plukker rubbel og bit fra alle andre norske klubber, men RBK har overhodet ingenting å være stolte av lenger i forhold til norsk eliteserie.

Ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-og med det mener du...?

Han (eller hun) mener selvsagt at RBK ikke konkurrerer på likt grunnlag som de andre lagene i Norge.

Det er klart RBK vinner all den tid de kan kjøpe alt de vil, mens deres motstandere er på randen av konkurs.

All honnør til RBK for hva de har klart å få til de siste 10 årene, men det er ingen grunn til å være stolte av et lag som MÅ vinne fordi de får ALLE spillerne de vil ha, mens de andre MÅ selge til dem fordi de ikke har råd til å la være.

RBK har de siste årene vært i en klasse for seg selv, utelukkende pga penger og tilgang til nær 100 % av norske spillere (noe de utnytter maksimalt), ergo kan jeg ikke fatte og begripe hva trøndere har å være stolte av når RBK vinner serien også i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte at det er gøy lenger.

RBK har penger. De kjøper opp et hvert jævla talent i Norge, selv i 1. divisjonsklubber (les Skeid) og setter dem på vent mens de fortsatt får spille for f.eks. Skeid, men med RBKs mulighet til å hente dem når de blir gode nok.

Samme i eliteserien. De kjøper ALLE talentene, og alle vil selvsagt spille for RBK i og med at RBK kan betale og gi dem mulighetene for seriemesterskap (det er jo bankers) og CL spill.

Hvor er sjelen i RBK? Den er vekk.

De er et kjøpelag og har overhodet ingen grunn til å være stolte av det de presterer i Norge. I CL, greit nok (bortsett fra i år), da dette selvsagt er grunnen til at de plukker rubbel og bit fra alle andre norske klubber, men RBK har overhodet ingenting å være stolte av lenger i forhold til norsk eliteserie.

Ingenting.

Er nok noe uenig med deg det SDD.

Liker ikke Rosenborg spesielt godt selv heller - men de har gjort en kjempejobb over lang tid for å komme i den posisjonen at de kan kjøpe det de vil.

Mange andre klubber -kunne- ha oppnådd det samme, om de hadde opptrådt profesjonelt i alle ledd. Lyn, VIF og Molde især.

Men det viser seg at alle disse klubbene ikke har den profesjonalitet og komeptanse som kreves for å kunne utnytte ressursene. Om man ser på pengebruken, har de tre klubbene jeg nevnte over her benyttet omtrent like mye (eller mer) enn Rosenborg til spillerkjøp m.m. de siste årene; men med hvilket resultat? At de for inneværende år alle er involvert i nedrykksstriden.

Om man ser på de få klubbene som opptrår profesjonelt, og har en sunn økonomi; så ser man hvor mye man kan oppnå med lite om profesjonaliteten og kompetansen er der. Sogndal og Odd Grenland er gode eksempler på dette.

Og sluttpoenget er: Rosenborg gjorde i sin tid det som Sogndal og Odd gjør i dag, de skapte seg gode resultater med en begrenset økonomi - gjennom profesjonalitet og kunnskap i de fleste/alle ledd i klubben.

Det la grunnlaget for den økonomiske situasjon de har pr. i dag; som gjør at de pr. i dag er helt suverene.

Og flere klubber i Norge har i mange år hatt økonomi til å matche Rosenborg; men har blitt hindret av mangel på profesjonalitet og kompetanse internt i klubbapparatet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte at det er gøy lenger.

RBK har penger. De kjøper opp et hvert jævla talent i Norge, selv i 1. divisjonsklubber (les Skeid) og setter dem på vent mens de fortsatt får spille for f.eks. Skeid, men med RBKs mulighet til å hente dem når de blir gode nok.

Samme i eliteserien. De kjøper ALLE talentene, og alle vil selvsagt spille for RBK i og med at RBK kan betale og gi dem mulighetene for seriemesterskap (det er jo bankers) og CL spill.

Hvor er sjelen i RBK? Den er vekk.

De er et kjøpelag og har overhodet ingen grunn til å være stolte av det de presterer i Norge. I CL, greit nok (bortsett fra i år), da dette selvsagt er grunnen til at de plukker rubbel og bit fra alle andre norske klubber, men RBK har overhodet ingenting å være stolte av lenger i forhold til norsk eliteserie.

Ingenting.

Jøss! Skal si geipen hang i dag gitt :o Har du spurt deg selv om hvorfor RBK har penger? Det er vel en klar grunn til det,-nettop fordi de gjør det så bra som de gjør.Penger kommer ikke rullende inn uten hardt arbeid vettu.

Vi har fortsatt kjernen i RBK igjen.Her er det snakk om noen få nye unggutter som er tilført laget.De gode gamle gutta er der fortsatt,om du ikke har lagt merke til det.

-og for ikke å snakke om Åge Hareide! Han tok over der Eggen slapp,og gjort en pinlig god jobb!! Jeg går ut ifra,hvist du har spilt på Skeid,og blitt tilbudt jobb i RBK,så har vel du takket nei du da? For du ser jo ikke sjelen i RBK lengre,de kjøper det de vil for penger de,og for deg er sjelen i Skeid viktigere enn lønna.Hah! Kall meg en krakk!!

Mener du med andre ord at alle de gode spillerne er i RBK,eller er på 'vent'? Du har ikke stor tro på fotballnorge hører jeg.Jeg _ser_ jævla mange gode spillere som ikke er i RBK,og som faktisk heller ikke er på vent...Jeg kan nevne mange!

Har du vært på Lerkendal sammen med Kjernen og resten av fansen,har du faen meg ikke sagt det du sier nå.Misunnelse er vel kanskje det rette ordet her...

Jeg var like gira på Lerkendal i går som jeg har vært før om åra.Seriemester for 12.gang eller ei,det er et helvetes liv og et sabla godt fotballag vi har.

Og jeg er STOLT av det!!

:-Þ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok noe uenig med deg det SDD.

Liker ikke Rosenborg spesielt godt selv heller - men de har gjort en kjempejobb over lang tid for å komme i den posisjonen at de kan kjøpe det de vil.

Mange andre klubber -kunne- ha oppnådd det samme, om de hadde opptrådt profesjonelt i alle ledd. Lyn, VIF og Molde især.

Men det viser seg at alle disse klubbene ikke har den profesjonalitet og komeptanse som kreves for å kunne utnytte ressursene. Om man ser på pengebruken, har de tre klubbene jeg nevnte over her benyttet omtrent like mye (eller mer) enn Rosenborg til spillerkjøp m.m. de siste årene; men med hvilket resultat? At de for inneværende år alle er involvert i nedrykksstriden.

Om man ser på de få klubbene som opptrår profesjonelt, og har en sunn økonomi; så ser man hvor mye man kan oppnå med lite om profesjonaliteten og kompetansen er der. Sogndal og Odd Grenland er gode eksempler på dette.

Og sluttpoenget er: Rosenborg gjorde i sin tid det som Sogndal og Odd gjør i dag, de skapte seg gode resultater med en begrenset økonomi - gjennom profesjonalitet og kunnskap i de fleste/alle ledd i klubben.

Det la grunnlaget for den økonomiske situasjon de har pr. i dag; som gjør at de pr. i dag er helt suverene.

Og flere klubber i Norge har i mange år hatt økonomi til å matche Rosenborg; men har blitt hindret av mangel på profesjonalitet og kompetanse internt i klubbapparatet.

Med vennlig hilsen

Skikkelig bra sagt,Hawkwind!! Det handler om å holde tunga på rett plass,og styre økonomien med stø hånd

-og finne den rette treneren.Man ser jo at det er en gjenganger i flere klubber at treneren ikke holder mål.Spillerne er gode,men trenerne lager bare trøbbel.

Jeg menere at alle lagne har hatt det samme utgangspunktet,både med spillere og økonomi,men noen har rotet mere enn andre.

Jeg mener virkelig at det er _sjelen_ i og rundt RBK som har drevet de dit de er nå,og at de har utnyttet ressursene de har.En stø hånd når det gjelder økonomi,viser seg å være lurt,-om det er snakk om fotball eller annet.

Jeg er Rosenborg fan,-og stolt av det.Det tror jeg dere ville ha vært,om dere var tillhørende til Trondheim ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke folk der oppe synes det var noe stas lenger jeg.... blir jo bortskjemt jo, er det noe gøy da a'?

Heia Brann ;o)

Hvorfor skulle det ikke være gøy?? Er man supporter til et lag som er så sabla bra som Rosenborg,er man selvfølgelig stolt!!

Hallo!

Om du vinner 6 rette i lotto 12 uker på rad,så blir du vel lei etter hvert da...??

Har det vært snakk om å vinne CL 12 ganger på rad,hadde det kanskje kunne blitt noe ensformig etterhevert,men vi kjemper oss opp og frem.

På rankingen over fotballlag i verden,ligger vi ikke akkurat på topp da...

Herregud,sjalusien lyser lang vei her,folkens!

Hva med å glede seg over at noen får lønn for strevet?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han (eller hun) mener selvsagt at RBK ikke konkurrerer på likt grunnlag som de andre lagene i Norge.

Det er klart RBK vinner all den tid de kan kjøpe alt de vil, mens deres motstandere er på randen av konkurs.

All honnør til RBK for hva de har klart å få til de siste 10 årene, men det er ingen grunn til å være stolte av et lag som MÅ vinne fordi de får ALLE spillerne de vil ha, mens de andre MÅ selge til dem fordi de ikke har råd til å la være.

RBK har de siste årene vært i en klasse for seg selv, utelukkende pga penger og tilgang til nær 100 % av norske spillere (noe de utnytter maksimalt), ergo kan jeg ikke fatte og begripe hva trøndere har å være stolte av når RBK vinner serien også i år.

Alle hadde de vel det samma grunnlaget,vil jeg tro.Som jeg skrev tidligere,så har RBK gjort jobben sin i plenum,i forhold til mange andre klubber,der enkeltpersoner vet bedre enn andre...-og rotet seg bort.

Nei,rull inn,sier jeg bare!

Gled dere for at _noen_ får det til i allefall.

-På et ærlig grunnlag,vel og merke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, ok. Rosenborg er gode, både på og utenfor banen. Men det begynner å bli noe kjedelig.

Hvorfor det da? Ja,vi er overlegne,men for oss som er RBK fans,e det kun moro,og vi er stolte som fy! over laget vårt.

-Fordi vi fortjener det ;-))

Hvilket lag er det du helst skulle sett der RBK står da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Åge bli landslagstrener så e vi klar til å ta over !

Det er du ikke alene om å mene.Hadde ikke vært dumt vaffal!

Landslaget bør virkelig få noen som styrer laget med en annen hånd enn hva de blir nå,så mye er sikkert!

Men dette er jo som sagt en gjenganger,ikke bare for landslaget,men også for mange klubblag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok noe uenig med deg det SDD.

Liker ikke Rosenborg spesielt godt selv heller - men de har gjort en kjempejobb over lang tid for å komme i den posisjonen at de kan kjøpe det de vil.

Mange andre klubber -kunne- ha oppnådd det samme, om de hadde opptrådt profesjonelt i alle ledd. Lyn, VIF og Molde især.

Men det viser seg at alle disse klubbene ikke har den profesjonalitet og komeptanse som kreves for å kunne utnytte ressursene. Om man ser på pengebruken, har de tre klubbene jeg nevnte over her benyttet omtrent like mye (eller mer) enn Rosenborg til spillerkjøp m.m. de siste årene; men med hvilket resultat? At de for inneværende år alle er involvert i nedrykksstriden.

Om man ser på de få klubbene som opptrår profesjonelt, og har en sunn økonomi; så ser man hvor mye man kan oppnå med lite om profesjonaliteten og kompetansen er der. Sogndal og Odd Grenland er gode eksempler på dette.

Og sluttpoenget er: Rosenborg gjorde i sin tid det som Sogndal og Odd gjør i dag, de skapte seg gode resultater med en begrenset økonomi - gjennom profesjonalitet og kunnskap i de fleste/alle ledd i klubben.

Det la grunnlaget for den økonomiske situasjon de har pr. i dag; som gjør at de pr. i dag er helt suverene.

Og flere klubber i Norge har i mange år hatt økonomi til å matche Rosenborg; men har blitt hindret av mangel på profesjonalitet og kompetanse internt i klubbapparatet.

Med vennlig hilsen

Men jeg sier ikke at RBK ikke gjør noe bra (all den tid det er CL de satser på) men at de ikke har noen grunn til å være stolte av å rense fotball Norge for spillere. For det er det de gjør. Fordi de har penger, fordi alle vil til dem (i motsetning til klubbene du nevner under hvor spillerene knapt får betalt), og de konkurrerer på helt andre premisser enn RBK.

Det er for øvrig ikke bare spillere de får, men alle de vil ha i støtteapparatet rundt seg, fordi de er attraktive med sine CL prestasjoner og sitt seriemesterskap som er bankers.

RBK skal som sagt ha honnør for det de har klart å bygge opp i løpet av mange år, og de andre klubbene hadde selvsagt gjort som dem om de hadde hatt ressurser til det, men å være stolte av å vinne med dette kjøpelaget deres har de overhodet ingen grunn til. Joa, fotball dreier seg om kjøp og salg og penger, også i alle andre land, men forskjellen på andre land og Norge er at man i Norge bare har ett lag som har muligheten til å konkurrere på det nivået RBK gjør, og derfor kan jeg ikke fatte å begripe hva supporterne deres har å være stolte av.

Jeg hadde hatt en bismak i munnen dersom Frisk Asker, som jeg følger i tykt og tynt, hadde renset Norge for hockeyspillere, kjøpt seg til suksess og dermed vunnet alt som var å vinne.

Nei, takke meg til lokale gutter som kjemper, slåss og likevel klarer å prestere på mer eller mindre de samme premissene som de andre lagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Skal si geipen hang i dag gitt :o Har du spurt deg selv om hvorfor RBK har penger? Det er vel en klar grunn til det,-nettop fordi de gjør det så bra som de gjør.Penger kommer ikke rullende inn uten hardt arbeid vettu.

Vi har fortsatt kjernen i RBK igjen.Her er det snakk om noen få nye unggutter som er tilført laget.De gode gamle gutta er der fortsatt,om du ikke har lagt merke til det.

-og for ikke å snakke om Åge Hareide! Han tok over der Eggen slapp,og gjort en pinlig god jobb!! Jeg går ut ifra,hvist du har spilt på Skeid,og blitt tilbudt jobb i RBK,så har vel du takket nei du da? For du ser jo ikke sjelen i RBK lengre,de kjøper det de vil for penger de,og for deg er sjelen i Skeid viktigere enn lønna.Hah! Kall meg en krakk!!

Mener du med andre ord at alle de gode spillerne er i RBK,eller er på 'vent'? Du har ikke stor tro på fotballnorge hører jeg.Jeg _ser_ jævla mange gode spillere som ikke er i RBK,og som faktisk heller ikke er på vent...Jeg kan nevne mange!

Har du vært på Lerkendal sammen med Kjernen og resten av fansen,har du faen meg ikke sagt det du sier nå.Misunnelse er vel kanskje det rette ordet her...

Jeg var like gira på Lerkendal i går som jeg har vært før om åra.Seriemester for 12.gang eller ei,det er et helvetes liv og et sabla godt fotballag vi har.

Og jeg er STOLT av det!!

:-Þ

"Jeg går ut ifra,hvist du har spilt på Skeid,og blitt tilbudt jobb i RBK,så har vel du takket nei du da?"

Du skjønner ikke hva jeg snakker om.

Selvsagt forstår jeg spillerene som vil til RBK. Ikke bare tjener de penger på det men de får muligheten til å vise seg fram internasjonalt. Jeg kritiserer overhodet ikke spillerene som velger å dra til RBK. Det er det desidert beste alternativet i Norge, og kanskje til og med et bedre alternativ for dem enn å ende opp på benken i en stor utenlandsk klubb.

Men når de ikke bare kan velge å vrake blant spillere hele Norge, men når de faktisk renser opp i første divisjonsklubbene fordi de er redde for at andre skal snæppe unggutta før dem, så er det faen skjæra meg ikke mye respekt igjen å gi kulturen der oppe. De har gått for langt.

"Mener du med andre ord at alle de gode spillerne er i RBK,eller er på 'vent'? Du har ikke stor tro på fotballnorge hører jeg"

Nei, jeg har ikke stor tro på fotball Norge. I et land hvor flertallet av klubbene sliter økonomisk mens RBK er i en helt annen ende, så øyner jeg ingen norske klubber, på veldig, veldig lang tid, muligheter til å konkurrere med RBK.

"Har du vært på Lerkendal sammen med Kjernen og resten av fansen,har du faen meg ikke sagt det du sier nå.Misunnelse er vel kanskje det rette ordet her... Jeg var like gira på Lerkendal i går som jeg har vært før om åra.Seriemester for 12.gang eller ei,det er et helvetes liv og et sabla godt fotballag vi har."

Jeg har aldri sagt at RBK ikke har et godt fotball lag.

Og nei, det er overhodet ikke misunnelse med i bildet. Jeg følger eliteserien på et 100 % objektivt nivå, helt uten noen klubb jeg har spesielle følelser for (selv om jeg selvsagt liker å se noen bedre enn andre, og ja; RBK er et av de lagene jeg liker å se), men jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor man er stolte når de vinner serien i NORGE. Hver stolte av det de gjør i utlandet, det er derfor de kjøper rubbel og bit, men å være stolte av at RBK vinner mot lag som nærmest er å regne som i en divisjon under de, det blir for dumt.

Hadde IKKE RBK vunnet serien så hadde det vært en skandale og et tegn på at RBK virkelig gjorde noe feil. Med deres ressurser er det tross alt nærmest umulig at de ikke vinner med mindre de ansetter Teitur som trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle hadde de vel det samma grunnlaget,vil jeg tro.Som jeg skrev tidligere,så har RBK gjort jobben sin i plenum,i forhold til mange andre klubber,der enkeltpersoner vet bedre enn andre...-og rotet seg bort.

Nei,rull inn,sier jeg bare!

Gled dere for at _noen_ får det til i allefall.

-På et ærlig grunnlag,vel og merke!

"Nei,rull inn,sier jeg bare! Gled dere for at _noen_ får det til i allefall. -På et ærlig grunnlag,vel og merke!"

Jeg gleder meg over at RBK får det til. Det er ikke det jeg kritiserer.

Det jeg ikke kan fatte og begripe er hva du og andre har å være stolte av et seriemesterskap hvor RBK i realiteten ligger minst 1 divisjon over resten av landets lag.

Det er klart de vinner og det er klart de har gjort noe godt, men med sin opprensking av talenter i Norge så bidrar de også til å sørge for at andre klubber ikke får muligheten til å konkurrere med sine lave budsjetter.

RBK har alle de beste. De har halve landslaget, de har mannen halve Norge vil ha i landslaget, de har svært dyktige mennesker i alle ledd - noe ingen andre klubber har råd til - og de har råd til å kjøpe og selge litt feil i motsetning til andre klubber hvor et kjøp eller salgt kan være svært avgjørende for klubbens sesong.

RBK MÅ vinne, og det er ingen som kritiserer DEM for å være gode, men jeg stiller meg spørsmål ved hva DU som RBK fan egentlig har å være stolt av.

Jeg hadde ikke vært stolt om Frisk Asker hadde hatt et budsjett på 20 millioner (mens de andre klubbene sliter), kjøpt opp et lag og vunnet serie og NM gull.

De hadde jeg hatt en skikkelig bismak i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det da? Ja,vi er overlegne,men for oss som er RBK fans,e det kun moro,og vi er stolte som fy! over laget vårt.

-Fordi vi fortjener det ;-))

Hvilket lag er det du helst skulle sett der RBK står da?

Nei, jeg ønsker ikke nødvendigvis å se noe annet lag på toppen. Men det hadde vært artig om Rosenborg fikk litt konkurranse. Det er ett problem at Rosenborg kjøper opp nærmest alle de største talentene. Selv er jeg vel en slags Bodø-Glimt supporter, og det har jo nesten ikke vært mulig å få frem en brukbar spiller i Bodø uten at Bratseth har vært der med sjekkheftet. Men at diverse andre roteklubber har noe å lære av Rosenborg, skal jo være sikkert og visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg sier ikke at RBK ikke gjør noe bra (all den tid det er CL de satser på) men at de ikke har noen grunn til å være stolte av å rense fotball Norge for spillere. For det er det de gjør. Fordi de har penger, fordi alle vil til dem (i motsetning til klubbene du nevner under hvor spillerene knapt får betalt), og de konkurrerer på helt andre premisser enn RBK.

Det er for øvrig ikke bare spillere de får, men alle de vil ha i støtteapparatet rundt seg, fordi de er attraktive med sine CL prestasjoner og sitt seriemesterskap som er bankers.

RBK skal som sagt ha honnør for det de har klart å bygge opp i løpet av mange år, og de andre klubbene hadde selvsagt gjort som dem om de hadde hatt ressurser til det, men å være stolte av å vinne med dette kjøpelaget deres har de overhodet ingen grunn til. Joa, fotball dreier seg om kjøp og salg og penger, også i alle andre land, men forskjellen på andre land og Norge er at man i Norge bare har ett lag som har muligheten til å konkurrere på det nivået RBK gjør, og derfor kan jeg ikke fatte å begripe hva supporterne deres har å være stolte av.

Jeg hadde hatt en bismak i munnen dersom Frisk Asker, som jeg følger i tykt og tynt, hadde renset Norge for hockeyspillere, kjøpt seg til suksess og dermed vunnet alt som var å vinne.

Nei, takke meg til lokale gutter som kjemper, slåss og likevel klarer å prestere på mer eller mindre de samme premissene som de andre lagene.

Hmmm - tar man en gjennomgang av Rosenborgs lag, har vel de flere lokale gutter enn de andre "store" i tippeligaen.

Det er ikke særlig mange av de spillerne de har kjøpt som har vært viktige for RBK - især ikke om en ser bort fra spillere som har vendt tilbake til moderklubben...

På det laget som vant serien i år, er det vel Basma, Johnsen og Johnsen som er innkjøpte suksesser - og av dem var det vel bare Basma som var etablert klassespiller ved kjøp...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...