Gå til innhold

Forstyrrelser fra naboer. hva skal vi gjøre?


Gjest søvnapneren

Anbefalte innlegg

Gjest søvnapneren

Vi bor i blokk, så en del støy må vel bare godtas. Men vi har en nabo som starter opp bilen sin seks/halvsyv om morgenen hele uka gjennom rett utenfor soverommene til folk i blokka. Parkeringsplassen er desverre rett utenfor. Irritasjonen er at det er en dieselbil som bråker fælt og han lar bilen stå å gå kanske lenge før han kjører. Det er umulig å ikke våkne av dette bråket. Men er det noe vi kan gjøre eller må vi bare finne oss i dette bilstøyet. Bilen er en gammel Chev.Surburban med en jævli diselmotor. Har prøvd å legge en liten beskjed i postkassa hans om at bilen bråka fælt, men han gir bare blaffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Humlepungen

Hva vil du denne naboen skal gjøre for å stoppe bråket? Han må jo få lov til å starte bilen sin og ikke begynne å sykle på jobb. Men om han lar bilen stå på tomgang i en evighet forstår jeg det er irriterende.

Det jeg ville gjort er å sette inn ordentlige lydisolerende vinduer. Det stopper veldig godt bråk utenfra. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest søvnapneren

Hva vil du denne naboen skal gjøre for å stoppe bråket? Han må jo få lov til å starte bilen sin og ikke begynne å sykle på jobb. Men om han lar bilen stå på tomgang i en evighet forstår jeg det er irriterende.

Det jeg ville gjort er å sette inn ordentlige lydisolerende vinduer. Det stopper veldig godt bråk utenfra. Anbefales.

Lydisolerte vindu?? I ei borettslagsleilighet? Nei det godtar neppe borettslaget. Takk for tipset? Får nok bare godta å høre den bilen da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydisolerte vindu?? I ei borettslagsleilighet? Nei det godtar neppe borettslaget. Takk for tipset? Får nok bare godta å høre den bilen da....

Du må nok det ja.

Mannen må jo få lov til å dra på jobb da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prlvd å ta det opp med borettsalget? Hva med de andre naboene,plager det dem like mye?Har han garage,eller mulighet tilå parkere litt lengre unna?

Det må vel gå an finne en løsning på dette,slik at alle parter blir fornøyde?

Vi hadde også en bil som bråkte litt mye,og tok så absolutt hensyn til naboene!

Vi parkerte på en bilplass som var lengst unna husene her,slik at vi ikke skulle ta fra naboene skjønnhetssøvna.Seff.måtte vi gå et stykke,men det er jeg villig til for å holde godt naboskap.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydisolerte vindu?? I ei borettslagsleilighet? Nei det godtar neppe borettslaget. Takk for tipset? Får nok bare godta å høre den bilen da....

Dere som plages av dette får spleise på ny bil til ham. :-D

Kan forresten ikke skjønne at styret i et borettslag skal ha noe imot å bytte til støyreduserende vinduer hvis det viser seg at flere er plaget av lyder utenfra. Kjenner fler som bor i borettslag som har fått ordnet med slike vinduer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva vil du denne naboen skal gjøre for å stoppe bråket? Han må jo få lov til å starte bilen sin og ikke begynne å sykle på jobb. Men om han lar bilen stå på tomgang i en evighet forstår jeg det er irriterende.

Det jeg ville gjort er å sette inn ordentlige lydisolerende vinduer. Det stopper veldig godt bråk utenfra. Anbefales.

Man kan vel ikke forvente at borettsalget skal skifte ut vinduene på en hel jævla blokk bare for at de har en nabo som kjører en sur gammel suburban.Har det vært flere grunner som dårlig isolasjon(kaldt)o.l,så ok.Men man har da vel fått talegaven for å bruk den.

Hvorfor ikke starte med den enkleste delen først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vel rett til å reise på jobben - jeg antar at det er det han skal, siden det er hver morgen.

Putt propper i ørene, eller flytt. Personlig hadde jeg aldri orket å bo i blokk.

Hva er det som egentlig gjør at folk velger blokk? Jeg hadde aldri orket å bo sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Man kan vel ikke forvente at borettsalget skal skifte ut vinduene på en hel jævla blokk bare for at de har en nabo som kjører en sur gammel suburban.Har det vært flere grunner som dårlig isolasjon(kaldt)o.l,så ok.Men man har da vel fått talegaven for å bruk den.

Hvorfor ikke starte med den enkleste delen først?

Det var bare et forslag. Og jeg mente ikke at borettslaget skulle skifte ut alle vinduene. Men jeg vet om flere som har søkt om å få gjort diverse endringer og fått det innvilget, om de betaler for det selv ja. Ikke alle borettslag er like firkantede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Lydisolerte vindu?? I ei borettslagsleilighet? Nei det godtar neppe borettslaget. Takk for tipset? Får nok bare godta å høre den bilen da....

Snakk med noen i borettslaget. Jeg vet om noen som har søkt om å få gjort endringer som de har betalt for selv. Prøv ivertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg ikke er så forståelsesfull, men jeg synes man må tåle slikt når man velger å bo i blokk...

Naboen min klager over mine høye trær som stenger for "utsikten". Uten trærne ville hun sett ca. 10 meter lenger, til neste nabo sitt kjøkkenvindu... He-he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest naboen din

Han har vel rett til å reise på jobben - jeg antar at det er det han skal, siden det er hver morgen.

Putt propper i ørene, eller flytt. Personlig hadde jeg aldri orket å bo i blokk.

Hva er det som egentlig gjør at folk velger blokk? Jeg hadde aldri orket å bo sånn.

Enig! Blokk er noe dritt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke sign

Lydisolerte vindu?? I ei borettslagsleilighet? Nei det godtar neppe borettslaget. Takk for tipset? Får nok bare godta å høre den bilen da....

Hadde naboer (i etagen over) som spilte så høy musikk at veggene dirret (!) osv. + de spilte samme Shaggy-sang om og om igjen i det uendelige.... Hva kan man gjøre? Ikke så lett alltid når klage ikke nytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser du møter liten forståelse her, men jeg bor sånn til selv, så jeg skjønner hva du mener...

Et forslag er å sende et brev til borettslaget, og undersøker mulighetene for å sette opp et skilt som sier at det ikke er lov å gå på tomgang lenger enn xx minutter.

Vi har nemlig problemer med at de med gamle biler rundt oss starter bilene 20 min før de skal dra hele vinteren, slik at bilen blir varm, og lettere å skrape... Men etter et skriv i posten har dette blitt betraktelig bedre.

Det er jo lov å prøve seg hvertfall. Sleng på noen fraser om forurensing, støy, barn og sånt, det hjelper alltid!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok det ja.

Mannen må jo få lov til å dra på jobb da.

Det er vel ikke det at naboen drar på jobb som er problemet. Problemet er jo at han lar bilen dunke og gå på tomgang i lang tid før han reiser. Det er tross alt en stor forskjell.

Det er desverre noen som ikke eier sosial intelligens og ikke tar hensyn til andre enn seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du klager, jeg. Hadde skjønt det hvis eksosen kom inn på soverommet, men her er det snakk om lyd, på en tid hvor det er vanlig at folk står opp.

Kan han parkere bilen lenger bort, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...