Gå til innhold

Oppvaskmaskin...lønner det seg?


Gjest lei oppvask

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ChiengMai

Er det en ting jeg ikke levner en tanke angående lønnsomhet eller ikke så er det når det gjelder oppvaskmaskinen. For meg er den husets viktigste innretning, jeg kan ganske enkelt ikke fordra å vaske opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvor det stod hen, men det er bevist at det er rimeligere med oppvaskmaskin når det kommer til strøm. Den bruker mindre vann og har elementer som effektivt varmer det opp. I tillegg er det jo enkelt og greit da. Jeg kan ikke tenke meg kjøkkentilværelsen uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det er dyrere å fylle oppvaskkummen (20 l?) med varmt vann, enn å kjøre en maskinoppvask.

Oppvarming av vann / varmtvannsberederen er vel noe av det som drar mest strøm i en husholdning.

Min gamle siemens fra 1987 bruker noe over 1 time på enkleste program. Uunnværlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest koppogskål

Hva mener du egentlig? LØNNER seg gjør det selvsagt ikke, hvis du tenker på økonomisk. Heller ikke lønner det seg av miljømessige årsaker. En oppvask i maskin tar en del strøm, som selvsagt ville blitt spart om du vasket opp selv. Men dersom du hater å vaske opp, kan nok en investering i oppvaskmaskin gi deg mer lettelse, selvfølgelig.

For øvrig har jeg et sitat hengende over oppvaskbenken: "De tankene du tenker når du vasker opp, ville du ikke ha kommet på ved pc'n".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg i hvert fall for ekteskapet ! :-)

Etter at vi fikk den, er det ingen krangler om haugene med oppvask som har stått i fjorten dager :-)

PS! Det hender dog at jeg må minne mannen min, i vennlige ordlag selvsagt, på at det er hans tur å sette inn og ta ut av maskina da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...