Gå til innhold

Hvorfor er utroskap det værste?


Gjest serker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det sånn at utroskap og det at partneren kanskje tilfeldigvis havner i seng med en annen en kveld, er noe av det værste som en kan gjøre?

Er det ikke like ille om partneren har et veldig nært vennskap med en annen av det motsatte kjønn? At denne er bestevenne og ikke partneren?

Hvorfor er det sexen som er det "viktigste" og det eneste som partneren ikke kan dele med andre? En kan jo dele andre nære stunder med venner uten at det er "galt"..

Om partneren har hatt andre før, så hva er egentlig den store forskjellen om h*n prøver noen flere mens h*n er sammen med noen om det ikke er følelser involvert?

Noen som har tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    6

  • favn

    4

  • pip

    3

  • molli

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest utroskap ikke nødvendigvis sex

Det viktige er jo at man er tro mot det en har blitt enige om at er forbeholdt innen forholdet, hvis ikke er det jo ikke noen vits i å ha et forhold.

At sex veldig ofte er en del av det man krever er forbeholdt innenfor forholdet, er vel ganske naturlig. Både med tanke på hvor nært en slik situasjon er, og at det er på den måten man lager barn og man ønsker sjelden at parteneren lager barn med andre. Og med tanke på smittsomme sykdommer.

Utroskap er jo bare det å ikke være tro mot den pakten man har inngått, så man kan jo være utro ved å være veldig intim eller nær med enperson uten å ha sex gså. Det hele kommer jo an på hva man antar partneren vil synes er ok.

Noen har frie forhold hvor det er greit å ha sex med andre mens man kanskje reagerer mer på andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariochev

Hei hå! Det heter ikke verst! Ikke værst!! Verste! ikke værste!!

Kan snakke ut fra egen erfaring. Min beste venn er ikke min samboer. Det andre mennesket er jeg så nært knyttet til som det går an - følelsesmessig - uten så mye som et kyss, bare klemmer! Dette er et helt avklart forhold mellom min beste venn og meg.. vi er BARE GODE VENNER og skal det bli og være! Dette er IKKE utroskap, men handler om å overleve.. for mitt vedkommende.

Utroskap, hva det er? Merker du ikke det da? Og selvfølgelig er sex utroskap! La det ikke være noen som helst tvil om det! Men tankene mine får du aldri, sa den stakkars hora.. bare kroppen! (Jeg elsker deg! sa gutten og elsket så det gynget i underlaget, mens han tenkte: he, he, der lurte jeg deg godt! - Jeg bare turner jeg, dette er bare sport!) -Bullshit!

Hvis man skal generalisere på denne måten, når kan man da ELSKE? Hvem har du elsket, uten denne eneste ene? Kan du virkelig elske med en annen og samtidig ..gå klar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hå! Det heter ikke verst! Ikke værst!! Verste! ikke værste!!

Kan snakke ut fra egen erfaring. Min beste venn er ikke min samboer. Det andre mennesket er jeg så nært knyttet til som det går an - følelsesmessig - uten så mye som et kyss, bare klemmer! Dette er et helt avklart forhold mellom min beste venn og meg.. vi er BARE GODE VENNER og skal det bli og være! Dette er IKKE utroskap, men handler om å overleve.. for mitt vedkommende.

Utroskap, hva det er? Merker du ikke det da? Og selvfølgelig er sex utroskap! La det ikke være noen som helst tvil om det! Men tankene mine får du aldri, sa den stakkars hora.. bare kroppen! (Jeg elsker deg! sa gutten og elsket så det gynget i underlaget, mens han tenkte: he, he, der lurte jeg deg godt! - Jeg bare turner jeg, dette er bare sport!) -Bullshit!

Hvis man skal generalisere på denne måten, når kan man da ELSKE? Hvem har du elsket, uten denne eneste ene? Kan du virkelig elske med en annen og samtidig ..gå klar?

Innlegget ditt ga ikke mye mening m¨å jeg si.. men er det virkelig greit for samboeren din at han ikke er bestevennen din? Og hvordan kan den du vil dele livet ditt med ikke være det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariochev

Innlegget ditt ga ikke mye mening m¨å jeg si.. men er det virkelig greit for samboeren din at han ikke er bestevennen din? Og hvordan kan den du vil dele livet ditt med ikke være det?

Nei, det ga deg kanskje ikke mye mening.. ? Men lykke til med dine eksperimenter! De vil helt sikkert mislykkes! Spørsmålet ditt må dessverre bli stående ubesvart her - for å overleve, sa jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ilene1365380268

Jeg liker f.eks ikke tanken på å få kjønnsvorter, herpes, hiv eller andre sykdommer når jeg i utgangspunktet bare har en partner.

Det er jo dette med at en føler seg løyet for, at en viser noen tillit, at en respekterer den andres følelser, at en faktisk blir sjalu dersom partneren begjærer andre på samme måte/er intim på en ekteskaplig måte,....bla og blæ..

Men; jeg mener faktisk at det IKKE er utroskap dersom den andre vet om og godtar at den ene f.eks har en annen partner.

Jeg er for bigami for de par som synes om det. Hvorfor skal det være absolutt en mann og en kvinne i et forhold? Finnes det noen religiøse utsagn om at dette ikke er tillatt i f-eks bibelen?

Dersom en dame ønsker å ha forhold/bo sammen med to menn og er like glade i dem begge, og begge mennene synes at det er ok. HVA er galt med det??

Det blir derimot feil dersom en dame har seg et nummer bak sin partners rygg. Da lyver hun for ham og gir ham ingen valg mulighet.

Evt, en mann med to kvinner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Jeg synes ikke seksuellt utroskap er det verste sviket en kan begå i et forhold.

Sex er jo forsåvidt en ting de fleste kan få til med de fleste, et forhold er ikke fullt så lett.

Såklart jeg ikke baserer forholdet mitt på hvor han eventuellt måtte ha dyppet den.

Jeg hadde hatt mye større problemer med at han hadde funnet noen han likte bedre, klaffet med personlighetsmessig.

Dette fordi jeg anser min personlighet som relativt unik, og jeg vil anta at det er den og ikke underlivet mitt som gjør at han liker meg så godt at vi kan være kjærester med hverandre. Tross alt har de fleste jenter mus, så jeg antar at utvelgelses kriteriet er noe annet en det;)

Nesten alle mennesker har de fysiske forutsetningene for å pule med hverandre. Veldig få mennesker har kompatible personligheter og trives så godt med hverandre at de kan være kjærester.

Derfor blir prioriteringen av utroskap som den største skurken på syndelisten litt pussig, synes jeg.

Når det er sagt utelater det selvsagt ikke at jeg kunne blitt lei meg og sjalu allikevel om han nå hadde feiet over noen andre. Men jeg hadde ikke hatt særlige problemer med å tilgi det. Jeg skjønner meg rett og slett ikke på folk som kaster ut typen/dama fordi de har prøvd seg på et tominutterssamleie i forbindelse med ett eller annet julebord eller noe..Big Deal!

Jeg synes det er like ille som det å være utro. Minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til tenker jeg at det hadde vært bedre om de bare hadde hatt seg et nummer og vært ferdig med det. Det er mye verre å bli ført bak lyset og holdt for narr over lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke under

Nei, det ga deg kanskje ikke mye mening.. ? Men lykke til med dine eksperimenter! De vil helt sikkert mislykkes! Spørsmålet ditt må dessverre bli stående ubesvart her - for å overleve, sa jeg!

For å overleve? Virker ikke sonm du har nok IQ til det engang... Hallo??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første mener jeg det er forskjell på utroskap og utroskap. Noen hastige muskelbevegelser etter en bedugget fest er noe helt annet enn et forhold over tid. Og førstnevnte bør ikke ødelegge et godt forhold.

Jeg er forsåvidt enig i at et nært og tett vennskap kan være en større trussel enn et enkelt nyp. Men samtidig er det tvert i mot: Man kan aldri dekke alle behov hos hverandre 100%. Hvis du f. eks. er lidenskapelig opptatt av lyrikk, men partneren ikke er interessert, kan du kanskje dele denne interessen med en nær venn. Og fortsatt ha det godt med kjæresten. Hvis du ikke har denne nære vennen, vil du være mer fokusert på at du savner noe i forholdet ditt, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariochev

For å overleve? Virker ikke sonm du har nok IQ til det engang... Hallo??

Vet du hva IQ er du da??

Først sier serker at det er vanskelig å forstå at det har så mye å si med et lite knull på si. Når jeg så forteller at min beste venn ikke er samboeren, skjønner vedkommende liksom ingenting!! Snakker om "å dele livet med" osv. og fremstår som DEN presten!!? Hallo?? Da kan du begynne å snakke om IQ?!

I Kina hyret 380 japanere inn 500 horer. Det er realt.. Langt bedre enn å misbruke andre mennesker med et knull her og der. Burde ikke serker og likesinnede (?) holde seg til *den man skal dele livet med*. Nei, sussebass, serker får intet medhold, og hvis du lurer på hva IQ er, kan jeg godt fortelle deg litt om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva IQ er du da??

Først sier serker at det er vanskelig å forstå at det har så mye å si med et lite knull på si. Når jeg så forteller at min beste venn ikke er samboeren, skjønner vedkommende liksom ingenting!! Snakker om "å dele livet med" osv. og fremstår som DEN presten!!? Hallo?? Da kan du begynne å snakke om IQ?!

I Kina hyret 380 japanere inn 500 horer. Det er realt.. Langt bedre enn å misbruke andre mennesker med et knull her og der. Burde ikke serker og likesinnede (?) holde seg til *den man skal dele livet med*. Nei, sussebass, serker får intet medhold, og hvis du lurer på hva IQ er, kan jeg godt fortelle deg litt om det?

Ehm.. du har visst misforstått alt du.. Det jeg mente med innlegget mitt var ikke at det for meg ikke betyr noe å knulle på si. Men jeg lurte på hvorfor det i samfunnet blir fokusert på at det er dette som er det verste en kan gjøre mot sin partner..

For meg kan utroskap være andre ting også, som feks å være veldig nær en annen person en den man skal dele livet med.

Det at jeg sa at innlegget ditt ikke ga noen mening var rett og slett for at det var så snodig skrevet.. så mye pjatt og jabb, at jeg ikke skjønte hva du mente og ville hen med det... Du fokuserte mer på å rette opp skrivefeil liksom.. bla..

Det at du sier at det er for å overleve at du ikke er bestevenn med partneren din feks.. hva mener du med det?

Og igjen.. hva synes partneren din om at h*n ikke er din bestevenn også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke under

Vet du hva IQ er du da??

Først sier serker at det er vanskelig å forstå at det har så mye å si med et lite knull på si. Når jeg så forteller at min beste venn ikke er samboeren, skjønner vedkommende liksom ingenting!! Snakker om "å dele livet med" osv. og fremstår som DEN presten!!? Hallo?? Da kan du begynne å snakke om IQ?!

I Kina hyret 380 japanere inn 500 horer. Det er realt.. Langt bedre enn å misbruke andre mennesker med et knull her og der. Burde ikke serker og likesinnede (?) holde seg til *den man skal dele livet med*. Nei, sussebass, serker får intet medhold, og hvis du lurer på hva IQ er, kan jeg godt fortelle deg litt om det?

Les innlegget til serker igjen du... ta med ALLE bokstavene denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariochev

Ehm.. du har visst misforstått alt du.. Det jeg mente med innlegget mitt var ikke at det for meg ikke betyr noe å knulle på si. Men jeg lurte på hvorfor det i samfunnet blir fokusert på at det er dette som er det verste en kan gjøre mot sin partner..

For meg kan utroskap være andre ting også, som feks å være veldig nær en annen person en den man skal dele livet med.

Det at jeg sa at innlegget ditt ikke ga noen mening var rett og slett for at det var så snodig skrevet.. så mye pjatt og jabb, at jeg ikke skjønte hva du mente og ville hen med det... Du fokuserte mer på å rette opp skrivefeil liksom.. bla..

Det at du sier at det er for å overleve at du ikke er bestevenn med partneren din feks.. hva mener du med det?

Og igjen.. hva synes partneren din om at h*n ikke er din bestevenn også?

OK, nå skjønte jeg bedre.. :) IQ og IQ!?

Det med for å overleve skjønner jeg virker som uklart pjatt, men det får så være. Kan ikke gå inn på det her.

Hva partneren synes om det? Hun har nesten ikke snakket til/med meg på 2-3 år. Jeg må ha noen å snakke med.. for livet har vært kjempetøft! Kanskje man kan kalle det en samtalepartner.. selv om følelsene også er med..?

Du spør også om det kan ha noe å si at partneren har seg med andre hvis den andre har hatt noen før de kom sammen. Dette synes jeg er en fin ordning: Hvor mange har du hatt? 9? Ok, jeg har hatt bare 2. Da utligner vi, så er det greit! Ikke sant?!

Det er jo litt teit da, hvis f.eks. han er jomfru og hun har hatt 69. Hun har såå mye "erfaring" - hvorfor skulle ikke han kunne skaffe seg litt erfaring også? Det er jo HENNE han er glad i? - Litt ironisk her, men mener likevel noe med det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest drittsekk

Av og til tenker jeg at det hadde vært bedre om de bare hadde hatt seg et nummer og vært ferdig med det. Det er mye verre å bli ført bak lyset og holdt for narr over lang tid.

Ble du ført bak lyset lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en annen innskriver sa her for lenge siden... for den bedratte i et forhold må det være virkelig stas å få høre at 'det knullet der betydde ingenting', med andre ord 'jeg dreit i deg for ingen verdens ting'.

En utro person er en latterlig og patetisk taper - for ikke å snakke om mindre intelligent, da vedkommende åpenbart ikke skjønner hva kjærlighet, intimitet, lojalitet, samhold, moral og verdier er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, nå skjønte jeg bedre.. :) IQ og IQ!?

Det med for å overleve skjønner jeg virker som uklart pjatt, men det får så være. Kan ikke gå inn på det her.

Hva partneren synes om det? Hun har nesten ikke snakket til/med meg på 2-3 år. Jeg må ha noen å snakke med.. for livet har vært kjempetøft! Kanskje man kan kalle det en samtalepartner.. selv om følelsene også er med..?

Du spør også om det kan ha noe å si at partneren har seg med andre hvis den andre har hatt noen før de kom sammen. Dette synes jeg er en fin ordning: Hvor mange har du hatt? 9? Ok, jeg har hatt bare 2. Da utligner vi, så er det greit! Ikke sant?!

Det er jo litt teit da, hvis f.eks. han er jomfru og hun har hatt 69. Hun har såå mye "erfaring" - hvorfor skulle ikke han kunne skaffe seg litt erfaring også? Det er jo HENNE han er glad i? - Litt ironisk her, men mener likevel noe med det!!

Hvorfor i all verden fortsetter du i et forhold hvor partneren ikke snakker til deg? Det går faktisk ann å gjøre et forhold slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariochev

Hvorfor i all verden fortsetter du i et forhold hvor partneren ikke snakker til deg? Det går faktisk ann å gjøre et forhold slutt...

Unger. Unger. Unger. Oppbrudd. Økonomi (underordnet). Taper masse sosialt. ..Men hadde min venn sagt klart og tydelig: Jeg vil være mere enn bare venn, ville jeg fått et kjempeproblem!! Og faktorene over ville nok skrumpet. Skrumpet. Skrumpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble du ført bak lyset lenge?

Lenge nok. La meg si det sånn: jeg begynte å merke at det foregikk noe i slutten av november i fjor. 2. juli i år fortalte han det og det hadde da foregått enda lenger enn jeg trodde. Fy flate!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...