Gå til innhold

Spørsmål om uføretrygd og regler?


Gjest attføringskandidaten

Anbefalte innlegg

Gjest attføringskandidaten

Jeg har gått to år på attføring og er blitt utdannet innen kontorbransjen. Attføringstiltaket er ferdig og jeg er begynt å jobbe 50% stilling. (siden febr.) Jeg har tenkt å søke 50% uføretrygd da mine lidelser ikke blir bedre, og jeg klarer rett og slett ikke jobbe 100%. Hvis jeg søker uføretrygd tar det jo flere mnd å behandle søknaden. Har jeg rett på attføring til søknaden er behandlet? altså 50%? Jeg har pr idag attføring i ventetid på høvelig arbeid, vedtaket går ut i nov-03. Jeg har hørt at når en søker 50% uføretrygd kan man få attføringspenger inntil søknaden er ferdigbehandlet. Noen som vet noe om dette? Trygdektr kunne ikke svare meg konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne ikke TRYGDEKONTORET svare deg konkret? Hvem kan DA svare?

Trygdekontoret sier at du selv må holde deg oppdatert på rettigheter. De sparer antagelig endel penger på den måten siden mange, de fleste, ikke kan så mange regler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygdekontoret sier at du selv må holde deg oppdatert på rettigheter. De sparer antagelig endel penger på den måten siden mange, de fleste, ikke kan så mange regler

Hurra for det fattige Norge som ikke har råd til noe som helst... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Trygdekontoret sier at du selv må holde deg oppdatert på rettigheter. De sparer antagelig endel penger på den måten siden mange, de fleste, ikke kan så mange regler

Trygdekontoret sier at DU skal finne fram selv?

Men i loven står det at de har PLIKT til å informere deg om alle dine rettigheter.

Så det så! Ta en utskrift fra internet og slå i bordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trygdekontoret sier at DU skal finne fram selv?

Men i loven står det at de har PLIKT til å informere deg om alle dine rettigheter.

Så det så! Ta en utskrift fra internet og slå i bordet!

Det er den eneste utveien det hvis man skal få det man har krav på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Det er den eneste utveien det hvis man skal få det man har krav på.

Ja, jeg er enslik vanskelig pasient som leter fram lvoer og regler og setter dem i klemme. Er ikke av de mest populære vil jeg tro! I verste fall nevner jeg at saken kanskje må bringes ut i media for at det skal komme til en oppklaring. Det er DUMT at en må det. På den måten sniker jo jeg i køen i forholdt til dem som står med lua i hånda. Men en får bruke de evnene en har! DET har jeg lært etter noen år som attføringsprosjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enslik vanskelig pasient som leter fram lvoer og regler og setter dem i klemme. Er ikke av de mest populære vil jeg tro! I verste fall nevner jeg at saken kanskje må bringes ut i media for at det skal komme til en oppklaring. Det er DUMT at en må det. På den måten sniker jo jeg i køen i forholdt til dem som står med lua i hånda. Men en får bruke de evnene en har! DET har jeg lært etter noen år som attføringsprosjekt!

Det nytter ikke å stå med lua i hånda, da kan du stå der til du dør.

Jeg blir kalt krevende og storforlangende og har virkelig begynt å oppføre meg som et hespetre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygdekontoret sier at DU skal finne fram selv?

Men i loven står det at de har PLIKT til å informere deg om alle dine rettigheter.

Så det så! Ta en utskrift fra internet og slå i bordet!

Trygdekontoret har utrolig nok fått dispensasjon for opplysningsplikten fordi regelverket er så komplissert at de da ikke ville gjort annet.

Dette er så klart en unnskyldning til ikke å ansette nye folk og spare samfunnet for mange millioner kroner.

Men når man spør om et konkret spørsmål så skal de svare. De er derimot ikke forpliktet til å svare på spørsmål à la: "Kan du liste opp alle rettighetene mine nå som jeg er syk/enslig mor/innvandrer etc..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...