Gå til innhold

Om å gi mannen frihet


Gjest bekymret for økonomien

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret for økonomien

Jeg er gift med en mann som ikke er noe flink med penger og økonomi. Vi har tre barn. Han røyker, ikke jeg. Men jeg skulle ønske at han hadde sluttet. Han er bilgal og har hatt lyst på en bil han kan skru på og style lenge. Han foreslo at han kunne slutte å røyke og spare de pengene han hadde røkt for til denne bilen. Dette vil si at han kan spare ca 2000 kr i mnd til denne bilen og alle deler og sånt som kommer senere.

Jeg har alltid ment at man må gi hverandre frihet og ha egne interesser og hobbyer i et forhold. Og jeg synes ikke jeg kan nekte han det. Men samtidig har ikke jeg tid eller penger til å gjøre mine ting, jeg har ingen slik frihet.

MEN vi har for tiden dårlig råd, og ting går knapt nok rundt med regninger, innkjøp av mat og bleier og ting barna trenger. Hva gir han rett til å ha så mange penger til sin egoistiske hobby, som ikke ganger noen annen enn han selv, når vi skulle spart til ting vi trenger hjemme? Har han rett til det bare fordi han røyker??? Må jeg begynne å røyke for å få litt penger?

Jeg skulle ønske at han iallefall kunne vente litt med å spare til prosjektet sitt, til vi kommer oss litt økonomisk, eller iallefall la være å spare alt til bil, men bidra mer til det som faktisk trengs. Men hvordan??? Jeg er redd han begynner å røyke igjen istedet, og da er man like langt (eller kort).

Må si jeg føler meg litt snytt...

Vet jeg må snakke med han om dette... Men hva skal jeg si? Hvordan overtale han til å fortsatt la røyken ligge, men slippe bilen en liten stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest That`s life

Hei!

Sett opp et budsjett. Da mener jeg et virkelig detaljert et, slik at han virkelig ser hva pengene går til. Gjorde det samme med han jeg var sammen med, og det fikk opp øynene på han ihvertfall. Der var det jeg som styrte pengeboken, og han klaget bestandig på at han ALDRI fikk penger til sin kjære mc. Den måtte jo styles og stelles må gudene vite. Helt greit hvis man har økonomi til det, men har man ikke penger så har man ikke!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...