Gå til innhold

"Gummi-pengetelle-fingerbøll"


mira

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva jeg mener med dette?

Sånn en oransje, knudrete gummidings, som en i "gamle dager" satte på fingeren for å lette papirbehandling og seddeltelling?

Jeg mener bestemt de brukte det i bankene før i tiden, men nå gjøres jo all telling i maskin, så det spørs om det finnes noen lenger.

Jeg har bruk for å få tak i en sånn, men har ingen idé om hva det heter eller hvor jeg kan få tak i det.

Jeg tror det ville hjulpet et veldig sykt familiemedlem med ubrukelige hender til å bli i stand til å bla i blader og aviser selv.

Det ville vært fantastisk om noen har forslag til hvor jeg kan få tak i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg vil tippe enten på en skikkelig bokhandel, eller slike steder som binders og slikt som selger kontorutstyr, eller kanskje på en sybutikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernemor

Får du ikke tak i det, så har jeg et forslag til en nødløsning. Du vet slike antisklimatter som du får kjøpt i interiør- og møbelforretninger, og på Europris og Nille, slike du legger under stolputer o.l.

Klipp rett og slett en strimmel av dette, vikle det rundt fingeren og fest det med en tape. Eller sy med et par nest. Da kan den brukes igjen og igjen. Gjør helt sikkert samme nytten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææææ?

Er det så enkelt?!!!

Jeg var sikker på at det ikke fantes mer, engang!

Tusen takk for superrask hjelp, jeg skal prøve å få tak i i morgen!

(Da jeg besøkte vedkommende i går, satt han i rullestolen med en avis på "brettet", og prøvde forgjeves om og om igjen å få snudd om førstesiden med bare tommelfingeren... jeg krysser fingrene for at dette kan hjelpe!)

Takk også til Stjernemor for godt forslag - skal prøve det hvis jeg ikke får tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææææ?

Er det så enkelt?!!!

Jeg var sikker på at det ikke fantes mer, engang!

Tusen takk for superrask hjelp, jeg skal prøve å få tak i i morgen!

(Da jeg besøkte vedkommende i går, satt han i rullestolen med en avis på "brettet", og prøvde forgjeves om og om igjen å få snudd om førstesiden med bare tommelfingeren... jeg krysser fingrene for at dette kan hjelpe!)

Takk også til Stjernemor for godt forslag - skal prøve det hvis jeg ikke får tak i.

Hvis "smokken" (gummi-fingerbølen) ikke funker, så bør du kunne skaffe en bladvender (eller hva det nå heter) via Hjelpemiddelsentralen (det finnes i alle fylker tror jeg. Man får låne ting gratis via Hjelpemiddelsentralen, etter behov selvsagt, men her høres det jo absolutt ut som om det er et dokumenterbart behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis "smokken" (gummi-fingerbølen) ikke funker, så bør du kunne skaffe en bladvender (eller hva det nå heter) via Hjelpemiddelsentralen (det finnes i alle fylker tror jeg. Man får låne ting gratis via Hjelpemiddelsentralen, etter behov selvsagt, men her høres det jo absolutt ut som om det er et dokumenterbart behov.

Planen var egentlig å ringe Hjelpemiddelsentralen for å be om råd og tips, men så tenkte jeg jeg skulle spørre her, først!

Fyren er i ferd med å bli senil etter virkelig alvorlig sykdom og mange, mange måneder på sykehus, og jeg er desperat etter å få ham til å bruke hodet litt før det visner helt...

Takk for råd, koselig å få hjelp av deg igjen - det er vel noen år siden sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...