Gå til innhold

Ingen ting å finne på!


Gjest Byjente

Anbefalte innlegg

Gjest Byjente

Jeg tror jeg snart skal dø av kjedsomhet, for det er virkelig ingenting å finne på her! Jeg er 17 år og kommer fra Bærum (15 min. fra Oslo), og er vant til å være i byen, og jeg liker ikke landet! Men så kom mamma på den fantastiske idéen at vi kunne flytte langt ute på landet! Nå bor vi altså her (in the middle og nowhere), og det er ingenting å gjøre her! Jeg har fått noen venner her, men de har heller ingenting å gjøre, og man kan ikke dra på kino eller til Oslo hver dag, for det koster jo 74 kr med bussen inn dit! Er det noen som vet hva jeg kan finne på et sted hvor bussen går en gang i timen og det ikke finnes noen ting bortsett fra jorder og åkrer! Jeg er veldig takknemmelig for svar, for nå holder jeg snart ikke ut lenger! Hilsen meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres korttenkt ut av moren din, jeg hadde blitt rimelig gretten. Det er flere muligheter. En hobby. Men det er som du vet artigere å dele hobbyen sin med noen. Du kan flytte på hybel i Oslo? Siden du bare er 17 regner jeg med du ikke er ferdig med videregående, men det finnes rimelige hybelmuligheter for skoleelever også. Er det Ungbo det kalles? Kjenner flere som flyttet hjemmefra som 16-17-åringer. Skummelt til å begynne med, men verdt det! Noe å tenke på i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest by OG bygdejente

Hei!

Det blir hva du gjør det til...

Begynn å ri f.eks....en super hobby som TAR tid!

Bruk mer tid på skolearbeidet -få toppkarakterer?

Ring en venn?

Pass ungene på nabogården (?)og tjen penger slik at du oftere kan inn til byen?

Bruk internett og oppdagen den verdenen...

Prøv å finn på noe med de nye vennene dine. Tror du virkelig på at de bare sitter hjemme hele uka? De har sikkert ting de liker å gjøre, som de kanskje gjør sammen også, men som de ikke tar deg med på fordi de er redde for at du ikke vil like det.

Får du bort den holdningen om at "alt er mye bedre i byen" så får deg kanskje flere venner også.Og ikke vær forhåndsdømmende. Ta deg tid og gi de andre tid til å bli kjent.

Begynn med egentrening? Det skal lite til, du får mosjon= blir frisk og sunn. Du har sikkert mange fine naturområder rundt deg, og ingenting er som å gå en fin tur i slike omgivelser. Du lærer deg kanskje ikke å verdsette slike ting med det første, da du er vant til å se det vakre i helt andre ting og kanskje ikke i det hele tatt i naturen (?)

Eller spør moren din hva hun mener du kan finne på. Hun burde egentlig ha hjulpet deg litt når det er hun som bare har satt deg inn i denne situasjonen sånn helt uten videre...

lykke til! OG - TENK POSITIVT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 17 år og trenger vel ikke å bli med din mor om hun flytter. Jeg flyttet hjmmenfra da jeg var 15 år for å gå på skole. Gikk helt fint det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde på landet da jeg var i tenåra - har aldri vært så glad den dagen vi flyttet til Oslo. Nå er jeg 27 og her blir jeg!!

Men du er da gammel no til å flytte..? Men tro IKKE at du får råd til å gå på kino, kafe o.l. da... For det er dyrt å bo..Men det er da flere gratis ting her og.. museumer, parker, venner, kikke i butikker osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Det må da være noe å finne på? Jeg kan ikke tenke meg at en hel bygd av 17 åringer ikke har noe å gjøre?? :)

Forhør deg med andre på skolen for å finne ut om det er noen kule steder eller andre ting i nærområdet du kan ha unngått å fått nyss om.

Få med deg noen venninner og start en klubb eller noe annet lignende for noe dere interesserer dere for.

Veldig mye ligger i det å ta initativ.

Hvis det finnes veldig lite å gjøre fra før kan det jo hende dere får riktig mange med dere på å starte en diskoklubb, filmklubb e.l

Dere kan møtes hjemme hos hverandre, leie lokaler eller lignende.

Meld deg på et eller annet kurs

Språkkurs

Ridekurs

Dansekurs

Spillekurs

eller andre muligheter i nærheten av der du bor.

Finn ut om det finnes noen interessante organisasjoner i nærheten og meld deg inn i dem.

Det er mye å gjøre

men først må du endre innstillningen din

" DET FINNES NOE"

-Den som kommer lengst her i livet er den som tar det den vil ha. Den som ikke finner det, skaper det.-

- Ikke vent på at skipet skal legge til kai. Svøm ut til det.

Du har allerede fått en god del forslag her

Så, hva venter du på???

Klem fra,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en hybel og flytt. Hadde noen bestemt at jeg skulle flytte på landet hadde jeg antagelig kjedet meg ihjel jeg også.

Jeg flyttet hjemmenifra da jeg var 16 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en hybel og flytt. Hadde noen bestemt at jeg skulle flytte på landet hadde jeg antagelig kjedet meg ihjel jeg også.

Jeg flyttet hjemmenifra da jeg var 16 år.

"på landet" - Bærum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"på landet" - Bærum?

Hun hadde flyttet fra bærum til landet. Ikke til bærum.

Ikke for det, foreldrene mine ville flyttet til bærum da jeg var 16 år og jeg slo meg så vrang at de ikke flyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jente på 20 år

Jeg flirer godt når jeg leser innlegget ditt! Du er snart myndig jente!! Moren din må få lov til å leve der hun selv vil, ingen tvinger vel deg til å være med.ikke sunt å leve på moren sin hele livet.....

Borskjemt liten drittunge..

Likte meg ikke så godt der foreldrene mine ville bo heller, så da flytta jeg på hybel som 15 åring. stipendet dekker det meste

Hva er egentlig problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

haha

sannheten er at du er en bortskjemt liten ramp!

før levde du livet i sossebyen og når du ikke har muligheten til å shoppe hver dag eller drikke deg driting i grøfta hver helg så klarer du ikke å finne på noe..

TRAGISK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lis@bet

haha

sannheten er at du er en bortskjemt liten ramp!

før levde du livet i sossebyen og når du ikke har muligheten til å shoppe hver dag eller drikke deg driting i grøfta hver helg så klarer du ikke å finne på noe..

TRAGISK!

Drikke seg dritings i grøfta hver helg skjer vel minst like ofte på landet som i Oslo, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hun hadde flyttet fra bærum til landet. Ikke til bærum.

Ikke for det, foreldrene mine ville flyttet til bærum da jeg var 16 år og jeg slo meg så vrang at de ikke flyttet.

lag video film

ta bilder

lag 80 talls party

spis snop ,inviter venner hjem

ha diskusjonskvelder

jogg,dans,tren,gå tur,sy..wat ever.samma hvor du bor,gjør det beste ut av det der du er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JohnnyB

Jeg flirer godt når jeg leser innlegget ditt! Du er snart myndig jente!! Moren din må få lov til å leve der hun selv vil, ingen tvinger vel deg til å være med.ikke sunt å leve på moren sin hele livet.....

Borskjemt liten drittunge..

Likte meg ikke så godt der foreldrene mine ville bo heller, så da flytta jeg på hybel som 15 åring. stipendet dekker det meste

Hva er egentlig problemet?

Det er da mindre selvstendig å leve på staten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...