Gå til innhold

Når kontoen er tømt.. Biter hesten? ; )


Gjest Pricilla

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Synes jeg husker noe med den hesten og dårlig råd.. Tja - nok om det. Det jeg gjerne vil ha av dere er noen forslag på hva et ungt, par uten fem øre kan gjøre en lørdagskveld i Oslo for å hygge seg litt?

God mat og film er dagligkost.. Da sitter vi bare og glaner og snakker ikke så mye smamen. Jeg vil at det skal være bar eoss og at vi skal prate og ha det litt kos... HVordan fikse stemningen best mulig? Har prøvd noe sånt før, vi ble sittende og tja.. hva skjer nå da? men vi prøver igjen!

Billige og bra forslag ønskes av parringssjuk blakking... : ) Rødvin og vodka har vi mer enn nok av, hvis det skulle trenges..

Hva gjør du og mannen din i helger når dere skal kiose dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noen tips

Dusj sammen, eller ta et bad. Skru av tv'en! Spill et brettspill. Tenn stearinlys. Gå en tur, da snakker man alltid godt sammen. Mimre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lager hjemmelaget fløtegratinerte poteter. Trenger ikke så mye tilbehør - evt noe kjøtt av noe slag, men slett ikke nødvendig. En salat kan være god å ha! Passer godt til et par flasker rødvin og fin musikk.

Så kan dere snakke om hvorfor akkurat DERE er sammen, fortid og fremtid, hva som gleder deg og hva som gleder han (vi har akkurat vært på samlivskurs, skjønner du!)

Her er oppskriften (og dette tåler min mann, og da tåler du det og, bare ikke ta det øverste):

Skrell mange poteter (/7-10 stk), og del dem i skiver. Skrell en halv stor løk, og del denne og i skiver/ringer. Rasp litt ost. Legg lagvis i smurt ildfast form poteter, løk, ost, pepper og salt. hell på fløte slik at det går 2/3 opp i formen (nesten en boks). Stek på ca 200 grader i rundt en time. Etter en halvtime tar du formen ut, og strør ost på toppen.Potetene skal være myke, ikke harde.

Utrolig deilig, og ikke dyrt! Kostnad: ca 20 kr + evt tilbehør.

Mmmmmmmm! Dette skal jeg lage på lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at jeg gjør det selv, men telttur med eller uten sykkel, i marka er jo en ypperlig anledning til kjærestekos uten de store kostnadene, og hvor både rødvin og vodka og parring kan nytes.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere har problemer med å snakke med hverandre som du sier, så prøv å ha en drikke lek eller noe... Det kommer mye ut av en kveld med litt vin og snakk... sannsyligvis litt pulings også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar et bad, hører på lydbok (fantastisk alternativ til tv:-), spiller spill...og tips nummer en: lekesloss! Det morsomste jeg vet er å sloss om dyna:-) Evt kile hverandre:-)

Suss fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg kan ane et forhold som sannsynligvis går mot slutten...

...men du er fortsatt i en tidlig sluttfase, hvor du ikke tør slippe fram de tankene for fullt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Syns jeg kan ane et forhold som sannsynligvis går mot slutten...

...men du er fortsatt i en tidlig sluttfase, hvor du ikke tør slippe fram de tankene for fullt enda.

Åååååååååååå ja! ; ) Det er det dummeste jeg har hørt! bare fordi jeg spør om tips hvordan vi kan ha det koselig uten penger så er forholdet dømt til døden? Du har nok misforstått en hel del du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Hvis dere har problemer med å snakke med hverandre som du sier, så prøv å ha en drikke lek eller noe... Det kommer mye ut av en kveld med litt vin og snakk... sannsyligvis litt pulings også...

Tja.. sier vel ikke akkurat tat vi har problemer med å snakke sammen men.. Når vi sitter foran tvn snakker vi ikke noe særlig sammen. Derfor viljeg ha en kveld UTEN tv, og med kos og skravlings.. Men må jo liksom gjøre noe ut av kvelden da?

Tror nok det blir raklett foran peisen med rødvin.. Piknik! ; ) Da blir det garantert pulings! Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å gå rundt å samle flasker?

Så slår dere ihjæl tid, er sammen, tjener litt penger. Så kan dere avslutte kvelden med en burger e.l.

Håper inderlig ikke det trengs "mer enn nok" rødvin og vodka får å få samboeren din til sengs ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja noe sånt :-)

Også skal jeg stå under iskaldt fjellvann. Rennende og grusomt kaldt. Jeg skal bare for å prøve hva jeg tåler :-)

Bilde blir tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååååååååå ja! ; ) Det er det dummeste jeg har hørt! bare fordi jeg spør om tips hvordan vi kan ha det koselig uten penger så er forholdet dømt til døden? Du har nok misforstått en hel del du.

Jeg synes slettes ikke det var dumt. I et forhold som fungerer bra så kan man uten videre sitte og prate sammen uten å må gjøre det så veldig spesielt. Har dere god mat og drikke som du sier dere pleier å ha - men dere blir bare sittende - hva nå ?? Som du skriver i innlegget ditt.

Et tegn på at et forhold ikke er som det skal være er jo at man ikke kommuniserer sammen.

Slik tolker jeg også saken - men selvsagt er det jo mye som ikke blir sagt så vi har kanskje misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Jeg synes slettes ikke det var dumt. I et forhold som fungerer bra så kan man uten videre sitte og prate sammen uten å må gjøre det så veldig spesielt. Har dere god mat og drikke som du sier dere pleier å ha - men dere blir bare sittende - hva nå ?? Som du skriver i innlegget ditt.

Et tegn på at et forhold ikke er som det skal være er jo at man ikke kommuniserer sammen.

Slik tolker jeg også saken - men selvsagt er det jo mye som ikke blir sagt så vi har kanskje misforstått.

Dere har det.. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ta en kveld hvor man slår av TV'en (og radio, musikk, data og andre forstyrrende elementer).

Har en evaluering av forholdet - hvor er vi, hvor skal vi, er vi på rett vei.

Fortelle om hverandres drømmer, både hver for seg og i forholdet.

Drømme seg litt bort i fremtiden -steder man ønsker å reise til, hvor mange barn man ønsker, hvordan man ønsker å bo etterhvert som man blir eldre.

Det høres kanskje tørt ut - men kan bli virkelig romantisk.

En gylden anledning til å gi hverandre bekreftelser på hva man føler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brainstorming

Ja, det du antyder med det uttrykket, er jo at når pungen (he, he!) er tom, bites hestene. Hvordan de bites sier ikke historien noe om. Men biting kan være deilig, bare trykket er sånn passe hardt. Så.. biting anbefales!!

Ellers virker du veldig fiksert på parring da, Priscilla!! Og det høres betryggende ut. Og siden du snakker om hest, så gir det også visse assosiasjoner.

Hvordan man kommuniserer er jo høyst forskjellig. Når jeg treffer det mennesket jeg setter høyest i verden, vet vi ikke hvor vi skal begynne.. og det blir aldri slutt, bare tiden stopper oss. Og dessuten, vi kan til og med ti helt stille - og nyte det også!!

Kanskje du kan foreslå at "ikveld blir det ingenting på deg"! Utsett, men pass på at han ikke får noe særlig alkohol heller (da bare sovner'n), toppen et glass. Si at du vil gå en tur. Ikke slipp han helt innpå, men gi han kjempenuss osv. så han ikke blir tvilrådig og usikker! Gjør deg litt kostbar.

Kanskje en input dette - kun brainstorming fra min side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...