Gå til innhold

Blåmerker


Student1982

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått noen blåmerker på innsiden av overarmen opp mot armhulen. 3 stykker ca. 1 cm. lang og 3-4mm bre. Samme sorten blåmerker, 3 der og, har jeg midt på låret helt øverst oppe. Hva kan dette være? Det er ingen kuler, og ikke vondt når jeg tar på dem. De er ikke på andre siden heller. Har kommet gradvis. Først så de bare ut som noen arr, og nå er de mer som blåmerker.... jeg er litt bekymret. Kan dette være et tegn på lymfekreft?? Jeg håper på raskt svar.. Tenker jo det verste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Blåmerker behøver ikke bety at noe er galt. Kanskje har du klemt deg ganske uskyldig. Dersom merkene er påfallende, kan du få målt blod-cellene hos legen din. Særlig blodplatene bør telles; for få slike kan gi blåmerker. Legen kan kjenne på lymfekjertlene dine også, så behøver du ikke gå å bekymre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmerker behøver ikke bety at noe er galt. Kanskje har du klemt deg ganske uskyldig. Dersom merkene er påfallende, kan du få målt blod-cellene hos legen din. Særlig blodplatene bør telles; for få slike kan gi blåmerker. Legen kan kjenne på lymfekjertlene dine også, så behøver du ikke gå å bekymre deg.

Det er lang venteliste med mindre det haster hos min fastlege. Bør jeg si dette haster? Og blåmerkene har ikke kommet etter slag eller noe. Da hadde de ikke kommet gradvis vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runas dagligdagse problemer

Glemte forresten å nevne at jeg er 21 år.

jeg har også blåmerker og en rekke andre symptomer som tretthet, smerter i beina, og svimmelhet. Som deg er jeg redd for kreft og jeg venter nå på svar på blodprøver. Jeg er på samme alder som deg(hvis det har noe å si).

Jeg syns du skal gå til legen, spesielt dersom du har noen andre symptomer i tillegg som f eks tretthet etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også blåmerker og en rekke andre symptomer som tretthet, smerter i beina, og svimmelhet. Som deg er jeg redd for kreft og jeg venter nå på svar på blodprøver. Jeg er på samme alder som deg(hvis det har noe å si).

Jeg syns du skal gå til legen, spesielt dersom du har noen andre symptomer i tillegg som f eks tretthet etc.

Nå har jeg vært hos legen og fikk en god nyhet... Merkene var visstnok ganske sjeldne. Hadde bare hatt 2 mannlige pasienter tidligere med lignende. Det var strekkmerker i huden som kom fordi jeg har kombinasjonen av tørr hud og at huden glir lett. Så ingen ting å bekymre seg for sa han!!!

Ønsker deg andre som hadde dette problemet lykke til! Går sikkert bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...