Gå til innhold

Hva gjør dere som ikke jobber hele dagen?


Gjest Pricilla

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Har tatt meg fri i dag... Og har bare vært hjemme. Skulle egentlig slappe av og se en film, men grodde fast foran pcn. Koser meg nå, men hadde jeg vært hjemme hver bidige dag hadde jeg blitt syk psykisk..

Så jeg lurer på hva folk som ikke jobber (grunn er lite relevant) gjør om dagen? blir det ikke kjedelig?

Uff,, klesvaska henger der ennå, eneste jeg har fått gjort er å dusje, skrevet noen innlegg her og spist ostesmørbrød i underbuksa. : O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest rydder/tar meg av barna....

Skal snart jobbe litt igjen (har to små barn), og når jeg ikke jobber hele dagen utenfor hjemmet jobber jeg jo her hjemme... Det er travelt med barn, og jeg når f.eks. aldri over alt husarbeidet.. Og dagene går FORT! Tusen ting skal gjøres, og jeg får så vidt slappet litt av om kvelden om jeg er heldig før det er sovetid... Men jeg skulle ønske jeg hadde mer tid for meg selv, til f.eks. å lese en bok.. Sitter av og til her og leser aviser/er innom DOL.. Da jeg var alene og hadde en fridag slappet jeg av/ryddet/leste mange bøker! Og jeg så mer tv; nå blir det heller lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å skaffe meg jobb, sover lenge, skrive søknader, innom aetat, kikke på klær på kjøpesenteret.. (Uten å ha penger) .. Ganske trist liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, først så følger jeg minsten på skolen og så tar jeg alle telefoner til offentlige kontorer, det tar gjerne et par timer, sitter litt på dol, sover litt og går så en tur på cafe før jeg henter minstemann.

Jeg har nok å gjøre jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, først så følger jeg minsten på skolen og så tar jeg alle telefoner til offentlige kontorer, det tar gjerne et par timer, sitter litt på dol, sover litt og går så en tur på cafe før jeg henter minstemann.

Jeg har nok å gjøre jeg.

Å ringe til navngitte folk på offentlige kontorer kan fort bli en dagsjobb. Enten er de syke, ute en tur eller i møter.

Håpløse folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ringe til navngitte folk på offentlige kontorer kan fort bli en dagsjobb. Enten er de syke, ute en tur eller i møter.

Håpløse folk.

Tirsdag satt jeg i telefonen fra klokka 9 til kl 15.30 og fikk kun snakke med en av de jeg skulle snakke med.

Men har man mailadressen deres kan det være greit å maile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver å skaffe meg jobb, sover lenge, skrive søknader, innom aetat, kikke på klær på kjøpesenteret.. (Uten å ha penger) .. Ganske trist liv.

Det kan ikke være noe artig å gå arbeidsledig måned etter måned, men stå på! Det ordner seg nok etter hvert. Søker du på jobber i hele landet, eller bare i nærområdet? Har du vurdert å starte privatpraksis som sosionom (går det an?)

Hvis jeg hadde vært arbeidsledig, hadde jeg sannsynligvis brukt en del tid på å koke i hop virkelighetshistorier til ukebladene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være noe artig å gå arbeidsledig måned etter måned, men stå på! Det ordner seg nok etter hvert. Søker du på jobber i hele landet, eller bare i nærområdet? Har du vurdert å starte privatpraksis som sosionom (går det an?)

Hvis jeg hadde vært arbeidsledig, hadde jeg sannsynligvis brukt en del tid på å koke i hop virkelighetshistorier til ukebladene.

Jeg søker jobber på Østlandet. Hadde sikkert hatt bedre sjanser om jeg hadde søkt på jobber i indre-sameland, men det ser jeg bare ikke for meg.. :P

Privatpraktiserende sosionom går sikkert an, men ikke når en har lite erfaring å vise til. Jeg skal på et intervju nå angående støttekontaktjobb, men det spørs om jeg kan ta det på meg. Må ha minst 50% stilling for at det skal gå rundt.

Har jeg ikke fått jobb til jul så blir jeg student igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søker jobber på Østlandet. Hadde sikkert hatt bedre sjanser om jeg hadde søkt på jobber i indre-sameland, men det ser jeg bare ikke for meg.. :P

Privatpraktiserende sosionom går sikkert an, men ikke når en har lite erfaring å vise til. Jeg skal på et intervju nå angående støttekontaktjobb, men det spørs om jeg kan ta det på meg. Må ha minst 50% stilling for at det skal gå rundt.

Har jeg ikke fått jobb til jul så blir jeg student igjen! :D

Har du motforestillinger mot å flytte nordover ? Det er det ingen grunn til. Herligere natur og herligere folk finnes ikke. Og tenk på fordelene med å bo i Finnmark (+ Nord-Troms?) med nedskrivning av studielån, tror også det er lav skatt.

Kan også nevne at nordlendinger er de beste elskerne. Og jeg snakker av erfaring, vær du sikker. Lave priser på hus og leiligheter bør også friste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slappfisk

Doler. Leser aviser (grundig). Handler og lager mat (er blitt skikkelig flink, planlegger og prøver ut nye ting).

Prøver å lære meg et språk. Diller rundt, ser litt på tv, bruker timesvis på badet, rydder litt,skriver mail. Går tur, setter meg i en park og leser (om sommeren). Passer på å få en tur ut av huset hver formiddag.

Dette flyr jeg kanskje på veggen av hvis jeg skulle holde på slik hele livet, men foreløpig går det greit. Nesten hver dag en søndag!

Men jeg merker jeg planlegger unødvendig mye helgene og kveldene, hva skal jeg ha på meg, hvem skal vi be, hva skal jeg servere osv, simpelthen bare fordi jeg har tid til det, og gleder meg mer til å se folk enn før, da jeg møtte folk på jobben.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du motforestillinger mot å flytte nordover ? Det er det ingen grunn til. Herligere natur og herligere folk finnes ikke. Og tenk på fordelene med å bo i Finnmark (+ Nord-Troms?) med nedskrivning av studielån, tror også det er lav skatt.

Kan også nevne at nordlendinger er de beste elskerne. Og jeg snakker av erfaring, vær du sikker. Lave priser på hus og leiligheter bør også friste.

Jeg har en gubbe på østlandet og da.. :P Han må bli her pga skole og noe fotball-greier.

Har nok litt motforestillinger mot nordnorge. Litt fordomsfull akkurat der, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...