Gå til innhold

støt


Gjest dårlig informert

Anbefalte innlegg

Gjest dårlig informert

jeg vet ikke helt hva det heter, men er det noen som vet noe om elektro sjokk? er det det det heter?

en venninne av meg er innlagt,og skal i narkose å få støt (?) i hodet,

jeg lurer virkelig på hva det innebærer. noen som kan forklare meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Det heter vel noe slikt som elektokonvulsiv terapi, forkortes ECT. Brukes mest ved depresjoner og noen tilfeller manier, der medisinsk behandling ikke har hatt tilstrekkelig virkning, eller i situasjoner der pasienten ikke tåler medisiner. Funger slik at det festes en elekrode på hver side av hodet og under bedøvelse får en da elektriske sjokk. Det er slik jeg har oppfattet det da, uten at det behøverå være riktig. Du kan jo søke på ECT, eller feks. se på www.ect.org.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...