Gå til innhold

Et Spørsmål


spennende tid

Anbefalte innlegg

spennende tid

Vi står i kø for å få besøk av barnevernskontoret i kommunen. De gav oss beskjed om intervju om 6 mnd., og det skulle være i september. Når vi tar kontakt med dem nå, sier de at de kommer til å begynne før jul på saken vår. Går det å klage på dette til noen for å få fortgang i saksgangen?

Håper noen vet noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og takk for sist!

Huff, det var ille at dere skal måtte vente så lenge på å få slippet til på sosialkontoret :-(( Som vi sa på Stavanger-treffet, så ble det først fortgang i sakene da en lokalpolitiker skulle adoptere... Nå har Stavanger kommune maksimum behandlingstid på adopsjonssaker.

Jeg ville forsøkt å gå til helse- og sosialsjefen. Om ikke det går, ville jeg forsøkt med på politikerne i det styret som steller med helse- og sosialsaker. Det er for ille at dere skal måtte vente i nesten et år for å få begynne på sosialrapporten!

Dere kan jo ev. forhøre dere om dere kan få bruke privat sosionom til å skrive rapporten for dere? Jeg vet om noen som gjorde det i Stavanger på den tiden de hadde lengst behandlingstid her.

Håper det ordner seg for dere, og dere snart får kommet i gang! Ikke gi opp!

Har dere forresten fått noe skriftlig fra dem? Kanskje dere fremover bør henvende dere til dem skriftlig. Etter forvaltningsloven må dere da få skriftlig svar, og da har dere i alle fall på papiret hva de lover...

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi er i akkurat samme situasjon som dere. Vi har klaget til Byombudet, til oppvekstsjefen og barnevernsjefen i bydelen samt til politisk bydelsleder.

Både byombudet og bydelsleder har tatt saken svært alvorlig. Og etter signalene jeg har fått vil de sette inn ekstra tiltak.

I vår kommune er det et vedtak som sier at det ikke skal ta mer enn 3 måneder fra søknad sendes til sosialrapporten er ferdig. Derfor er det fryktelig irriterende å bo i feil bydel! :-( Noen bydeler klarer det nemlig!

Mitt råd er at du også klager til flest mulig instanser. Jo flere som skriker opp, desto bedre!

Bor du forresten i Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei spennednde tid.

Takk for sist.

De var hyggelig å treffe deg og mannen din på Stavanger treffet.

Det var leit å høre, at det tar så lang tid for dere i kommunen.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende tid

Hei spennednde tid.

Takk for sist.

De var hyggelig å treffe deg og mannen din på Stavanger treffet.

Det var leit å høre, at det tar så lang tid for dere i kommunen.

Hilsen

Hei alle fra Stavangertreff. Det var kjempekjekt å treffe dere alle. Satte utrolig stor pris på den kvelden. Godt å treffe andre i samme situasjon. Gleder meg allerede til neste gang.

Og vi far bare se hva som skjer videre. Skal prøve å få inn noen klager og se om det blir fortgang i sakene. Takk for all støtte og omtanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende tid

Hei!

Vi er i akkurat samme situasjon som dere. Vi har klaget til Byombudet, til oppvekstsjefen og barnevernsjefen i bydelen samt til politisk bydelsleder.

Både byombudet og bydelsleder har tatt saken svært alvorlig. Og etter signalene jeg har fått vil de sette inn ekstra tiltak.

I vår kommune er det et vedtak som sier at det ikke skal ta mer enn 3 måneder fra søknad sendes til sosialrapporten er ferdig. Derfor er det fryktelig irriterende å bo i feil bydel! :-( Noen bydeler klarer det nemlig!

Mitt råd er at du også klager til flest mulig instanser. Jo flere som skriker opp, desto bedre!

Bor du forresten i Bergen?

Hei Korea05,

vi bor ikke i Bergen - trist å høre at det er flere kommuner enn Sandnes med dette problemet... :-(

Lurte på om dere kunne dele teksten i klagebrevene dere forfattet slik at vi kunne fått noen tips?

Kunne du sendt den til [email protected]??

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Vi er i akkurat samme situasjon som dere. Vi har klaget til Byombudet, til oppvekstsjefen og barnevernsjefen i bydelen samt til politisk bydelsleder.

Både byombudet og bydelsleder har tatt saken svært alvorlig. Og etter signalene jeg har fått vil de sette inn ekstra tiltak.

I vår kommune er det et vedtak som sier at det ikke skal ta mer enn 3 måneder fra søknad sendes til sosialrapporten er ferdig. Derfor er det fryktelig irriterende å bo i feil bydel! :-( Noen bydeler klarer det nemlig!

Mitt råd er at du også klager til flest mulig instanser. Jo flere som skriker opp, desto bedre!

Bor du forresten i Bergen?

.....å klage. Som Korea05 sier, vi er så heldige nå at vi er blitt bønnhørt, klagebrevene har båret frukter. BV har fått tilført nye midler, adopsjonssakene skal nå prioriteres. Har fått dette oppmuntrene brevet i posten i dag. Vi gleder oss sammen med Korea05. Sammen er vi sterke. Vi ble forespeilet 4-6 mnd i første omgang(mai), nå i sept sa de feb-mars neste år. Det var da vi reagerte, og det er vi glad for i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:-)

Takk for sist!

Ang. kommunen, så må dere ikke gi dere! Det bør ikke være mulig å bruke så lang tid før dere i det hele tatt kommer igang med saken.

Håper alt ordner seg for dere :-)

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...