Gå til innhold

Søndagsmiddag


flowy

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 22 år og i morgen kommer foreldrene mine hjem fra syden. På veien hjem skal de hente katten som jeg har passet. Mamma hintet frempå om at det kunne være godt med middag etter en lang reise...

Men hjelp... Hva lager jeg? Noen som har noen forslag? Det må ikke gjøre for stort innhogg i et studentbudsjett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stjernemor

Lag en gryterett fra pose. Da kjøper du bare kylling, kjøttbiter eller kjøttdeig å har det oppi. Smakte en hos en venninnge som het Kylling i carry eller noe slikt. Den falt virkelig i smak!

Så kjøper du baguetter (vitløksbaguetter?) og serverer ved siden av.

I tillegg ville jeg spandere å blande en salat ved siden av. Standarden min er agurk, mais, purre, rød paprika og kinakål. Kjedelig kanskje, men helt grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

millymollymandy

Enig med Stjernemor - men tilsett gjerne litt matfløte eller rømme i gryta, og spander 4-5 store sjampinjonger fra kiwi (kr 39 pr kg). Skjær dem i skiver og stek dem brune før du har dem i gryta. Litt ekstra stekt løk er også godt og gir en "hjemmelaget" smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Stjernemor - men tilsett gjerne litt matfløte eller rømme i gryta, og spander 4-5 store sjampinjonger fra kiwi (kr 39 pr kg). Skjær dem i skiver og stek dem brune før du har dem i gryta. Litt ekstra stekt løk er også godt og gir en "hjemmelaget" smak.

Tusen takk! Da blir det gryterett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svinekjøtt er billig og godt, pleier å kjøpe skinkebiff, så slipper jeg ben, og ser akkurat hvor mye det blir. Personlig er jeg stor fan av stekt ananas og stekt tomat til, ming hurtigris og knorr bernaisesaus! (gjerne med litt karry i) Kjempegodt! (Sopp er også billig og godt å steke, og varm mais, som alternativ til ananas)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er selvsagt for sent...men mine foreldre blir alltid glad når de får servert terteskjell med fiskepudding, hvit saus og reker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er selvsagt for sent...men mine foreldre blir alltid glad når de får servert terteskjell med fiskepudding, hvit saus og reker.

med ananas og erter i også da, såklart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Litt sent ute her,men ville likevel komme med forslag til en god søndagsmiddag.

"Sosakjøtt"kalles det på vestlandet,altså sauskjøtt.

Du kan bruke all slags kjøtt,men lammekjøtt er veldig godt.

Du steker kjøttstykker på pannen,og jevner ut med vann.

Koker dette til kjøttet er mørt,og tillsetter jevning av vann og mel.

tar i løk,salt og pepper og oregano og evnt annet krydder.

Lager hjemmelaget kjøttkaker til,og har det nedi gryta sammen med sausen og kjøttet.

Serveres med poteter,gullerøtter,og ertesuing.

God gammeldags søndags bondekost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med ananas og erter i også da, såklart...

Erter? Ja.

Ananans? Ikke i den sammenhengen, nei. Veldig, veldig feil - på så mange måter. Pføy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erter? Ja.

Ananans? Ikke i den sammenhengen, nei. Veldig, veldig feil - på så mange måter. Pføy!

Kjempegodt med en ananasboks i, bruker kraften istedenfor så mye melk. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...