Gå til innhold

Bli enige om økonomien, gå til rådgiver ?


Gjest pengerpenger

Anbefalte innlegg

Gjest pengerpenger

Vi klarer ikke å bli enige om rettferdig fordeling av utgiftene.

Han tjener dobbelt så mye som meg, jeg mener at han kan da bidra med litt mer. Han er uenig.

Vi trenger hjelp å finne ut av ting, vi blir ikke enige.

Men hvor kan vi få hjelp?

En går vel ikke i banken med slike problemer, er familievernkontor stedet ? Eller en økonomi rådgiver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Novembermom

Hvor dere kan få hjelp vet jeg ikke, men jeg synes man skal bidra etter evne.

Så hvis han tjener mer enn deg, kan han også bidra litt mer.

Det er ikke rettferdig at dere skal bidra 50/50 og så sitter han igjen med en god del etter alle utgifter, mens du ikke har et rødt øre igjen.

Her bidrar vi etter evne. Sambo jobber, jeg er hjemmeværende. Han betaler alle faste utgifter, mens jeg er den som handler maten, bleier o.l. for det jeg får

( kontantstøtte, barnetrygd ).

Det kommer til å bli på samme måte når jeg får meg jobb, fordi jeg vil ikke tjene så mye og det kan hende at jeg ikke en gang vil fungere skikkelig i en jobb ( sliter med en del ryggproblemer, migrene, senebetennelse o,l. + at jeg må bli operert ).

Jeg synes han er litt urettferdig når han ikke vil bidra med mer. Han tjener jo mer enn deg og da sier det seg selv at du ikke kan bidra med så mye som han ønsker.

Dette er ofte et kjent problem som går igjen visst.

Uansett så håper jeg dere finner en løsning på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en ikke tjener det samme blir det ikke rettferdig uansett hvordan en gjør det.

I utgangspunktet mener jeg han bør bidra med mer enn 50 %, om en ikke 2/3. Hva om du bidrar mer hjemme, gjør mer husarbeid? Som en slags kompensasjon.

Jobber han flere timer enn deg? Har han mer utdannelse/mer studielån?

Tjener han mye eller du lite? Tjener du lite burde du kanskje vurdere tilleggsutdannelse e.l., få en bedre betalt jobb.

Hva bruker han pengene han har til overs på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...