Gå til innhold

Hvordan få foreldre til å hjelpe barn og barnebarn?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Vi arvet knøttlite hus/hytte på fjellet av gammel slektning. Vi kastet tonnevis av morkne gummistrikker (!), aviser, syltetøyglass, skrukorker uten flaske og flasker uten kork.

Han hadde aldri kastet noe! Han pleide å unskylde seg med at han husket krigen...

Faren min var også uvillig til å kaste. Mor kastet gamle sko og han oppdaget dem i søplekassa og hentet dem inn igjen. Utgåtte og uten lisser. Brukte dem ikke, bare gjemte.

Sjøl har jeg drevet det så langt i motsatt retning at jeg fryder meg over å pælme ei bok jeg ikke likte RETT i søpla. Eller CD'er jeg vet jeg aldri vil spille igjen.

Når min kjære gamle Farmor endelig fant det i sitt hjerte at det var mulig å kaste noe ( Selv om vi måtte ha 3 containere som ble fylt til randen da hun døde) så havnet det i ovnen. I sparingens navn skulle ingenting gå til spille. Ved og koks ble derfor spedd ut med eggeskall, potetskrell, gamle sko....You name it.

En del av naboene var mindre glade for odøren dette gav nabolaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når min kjære gamle Farmor endelig fant det i sitt hjerte at det var mulig å kaste noe ( Selv om vi måtte ha 3 containere som ble fylt til randen da hun døde) så havnet det i ovnen. I sparingens navn skulle ingenting gå til spille. Ved og koks ble derfor spedd ut med eggeskall, potetskrell, gamle sko....You name it.

En del av naboene var mindre glade for odøren dette gav nabolaget.

*Brekninger*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ærlig talt det er frekt å mene at et annet menneske skal selge ting de har for at dere skal få en hytte. Han er et selvstendig menneske med full og absolutt eiendomsrett til tingene sine, uansett om han er faren deres.

Om han har lyst til å samle på ting i hauger og for millioner av kroner om så var, er det faktisk ikke noe dere har noe som helst med.

Synes ellers også at voksne mennesker skal greie seg selv uten foreldrenes bistand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ærlig talt det er frekt å mene at et annet menneske skal selge ting de har for at dere skal få en hytte. Han er et selvstendig menneske med full og absolutt eiendomsrett til tingene sine, uansett om han er faren deres.

Om han har lyst til å samle på ting i hauger og for millioner av kroner om så var, er det faktisk ikke noe dere har noe som helst med.

Synes ellers også at voksne mennesker skal greie seg selv uten foreldrenes bistand.

Det gjør vi da også i høyeste grad, ingen av oss mottar noen som helst hjelp fra foreldrene våre og vi forventer det heller ikke. Men det hadde vært veldig hyggelig om de kunne hjulpet oss med et lite sted synes vi, men vi verken forlanger eller forventer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...