Gå til innhold

Sola skinner (på møkkete vinduer)


Gjest Stjernemor

Anbefalte innlegg

Gjest Stjernemor

Mange hunkjønn blir helt hysteriske hvis vinduene ikke er blanke og rene. Selv så må jeg si at jeg registrerer det jo, men jeg bryr meg faktisk ikke så mye om det.

Visst er det godt de gangene de blir pusset (meeeeeget sjelden). Stua bilr som ny. Men satt opp mot alt annet en kan gjøre her i livet som gir mer enn vinduspuss, så tåler jeg godt at de er møkkete.

Den genen hvor husmoræra blir utviklet tror jeg ikke jeg har fått! Og det er jeg glad for. Skulle jeg hatt et støkent hjem, så måtte jeg gitt opp alle mine andre interesser, og det vil jeg ikke.

Har DERE alltid nypussede vinduer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nok ganske ryddig av meg, men skinnende rene vinduer klarer jeg uansett ikke å få til... Vasker vel vinduene utvendig tre-fire ganger i året, men etter et par uker er de nesten like skitne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjærringmor

Det eneste som er rent til en hver tid hos meg netopp vinduene!

Ellers er det så som så med resten :)

Vindu vaskes ca 1 g i mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinduspuss er det som er aller lengst ned på prioriteringslisten over husarbeid som står på venteliste....:-)

Når det er sagt, så må jeg si at jeg faktisk gnikket litt på vinduene mine her for bare et par-tre uker siden. Men ikke ALLE da...ett av dem, det største i stuen, må man nemlig ha stige for å pusse utvendig. Og stige, det har jeg ikke!

Men siden ejg nå har "ren" samvittighet på vindusfronten, så tar det vel ett år eller to før de får neste runde med pussefilla og Ajax!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er svært opptatt av renhold. Jeg pusser, gnikker, polerer, ja sågar impregnerer alle flater av skinn eller annet stoff som trenger det. Jeg tåler ikke å se minste antydning til at babyen min ikke har det bra.

Som du sikkert skjønner er jeg veldig nøye på at båten skal være fin. I følge kona er jeg kanskje ikke like flink hjemme.*L*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Nei. Mine ser forjævlige ut nå.. Jeg vasker dem vel 2-3 ganger i året:-o

Og det er dessuten leeenge siden sist nå, juni eller noe.

Tror ikke jeg kommer til å gidde på en stund, dessuten er de vanskelige, jeg bor i fjerdeetasje og de lar seg ikke snu så en må henge på utsiden..Mens katten prøver å stikke på gesismen og i det hele tatt, det er en kjip jobb.

Ellers er jeg sånn relativt ryddig, men noen kjempeflink husmor er jeg nok ikke nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat innsett av vindusvask aldri kommer til å bli annet enn nedprioritert her i heimen, og at det defor er smart å få et firma til å komme her og vaske dem tre ganger i året. Så er de i all fall rene de tre dagene ;o)

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine vinduer er helt grusomme nå. Husker ikke sist jeg vasket dem. I vår? Til jul i fjor? Vet ikke. Sa faktisk til mannen min i går at jeg muligens skulle vaske vinduer en dag..... Kanskje jeg tar stue- og kjøkkenvinduene i morgen?

Vaskefrekvensen her i huset er altså 1-2 ganger i året....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernemor

Faktisk så fikk jeg pusset de to største stuevinduene i gå! Er jo ikke SÅ mye arbeide da.

Men i dag plaskregner det....

Pappa Bjørn er nok typisk mann. Vi får kjøpe inn en masse fancy flasker til bruk hjemme i huset, så kanskje mannfolka trår til?

Bil og båt får VELDIG godt stell hos oss også. Det er mannen min sitt område. Men, som sagt, jeg har lagt merke til at det er mye utstyr og forskjellige fargerike flasker med vidundermiddel av forskjellig slag som må til. hehe...

Så hvordan han orker leve med et såpass rotete og dårlig rengjort hus som vi har, når han blir hysterisk bare jeg får vannsprut på en nyvasket bil, DET skjønner ikke jeg! JEG kan nemlig greie å kjøre en møkkete bil også jeg.

Det er ikke håp for meg! På den måten iallefall.... Hadde jeg enda klart å holde det ryddig. så skulle jeg vurdert rengjøringshjelp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...