Gå til innhold

nå har jeg fått spøkelser


Nariana

Anbefalte innlegg

tror jeg iallefall... Har opplevd at noen har tatt på meg som ikke er der. noen ganger hører jeg lyder fra etasjen ovenfor, selv om jeg har vært alene i huset.

kvier meg for å si dette til psyken min, er litt redd for at h*n skal tro at jeg har vrangforestillinger eller noe. Kanskje det er det jeg har??

Dette er litt ekkelt, å ikke vite om det er jeg som er sprø, liksom.

Andre i samme båt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i samme båt. Jeg hørte/følte/så ting som ikke var der om kvelden når hjernen begynner å koble av og man dermed ikke får helt oversikt over hva som er fantasi og hva som er virkelighet. Dette er overaktivitet i hodet.

Jeg har fått medisiner mot dette. Først gikk jeg på zyprexa (lav dose) men den gikk jeg så mye opp i vekt av at jeg valgte å slutte på denne medisinen selv om den hadde god effekt. Disse spøkelsene forsvant.

Nå går jeg på en lav dose seroquel. Det fungerer kjempe fint. Har ikke hatt spøkelser på kjempe lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme båt. Jeg hørte/følte/så ting som ikke var der om kvelden når hjernen begynner å koble av og man dermed ikke får helt oversikt over hva som er fantasi og hva som er virkelighet. Dette er overaktivitet i hodet.

Jeg har fått medisiner mot dette. Først gikk jeg på zyprexa (lav dose) men den gikk jeg så mye opp i vekt av at jeg valgte å slutte på denne medisinen selv om den hadde god effekt. Disse spøkelsene forsvant.

Nå går jeg på en lav dose seroquel. Det fungerer kjempe fint. Har ikke hatt spøkelser på kjempe lenge.

men enn om det er spøkelser da? blir det riktig a medisiner mot det da? for å liksom blokke ut noe som er virkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme båt. Jeg hørte/følte/så ting som ikke var der om kvelden når hjernen begynner å koble av og man dermed ikke får helt oversikt over hva som er fantasi og hva som er virkelighet. Dette er overaktivitet i hodet.

Jeg har fått medisiner mot dette. Først gikk jeg på zyprexa (lav dose) men den gikk jeg så mye opp i vekt av at jeg valgte å slutte på denne medisinen selv om den hadde god effekt. Disse spøkelsene forsvant.

Nå går jeg på en lav dose seroquel. Det fungerer kjempe fint. Har ikke hatt spøkelser på kjempe lenge.

men enn om det er spøkelser da? blir det riktig a medisiner mot det da? for å liksom blokke ut noe som er virkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men enn om det er spøkelser da? blir det riktig a medisiner mot det da? for å liksom blokke ut noe som er virkelig?

Jeg skal ikke si at det ikke fins spøkelser for det vet jeg ikke.

Men utfra det du skriver så virker det som du er åpen for at det kan være ditt eget sinn som spiller deg noen puss.

Du bør ta opp dette med behandleren din. I hvertfall hvis dette er skremmende opplevelser eller opplevelser som plager deg på en eller annen måte.

Til slutt vil jeg si at du ikke er alene. Det er mange som opplever hallusinasjoner og vrangforestillinger når de er psykisk syke, i en vanskelig livssituasjon eller når de er under sterkt press.

Det går an å gjøre noe med det. Medisiner er ikke den eneste måten å takle det på. Å lære seg å håndtere slike syner er det også en del som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

men enn om det er spøkelser da? blir det riktig a medisiner mot det da? for å liksom blokke ut noe som er virkelig?

det er vel ikke noe problem. om det er virkelig forsvinner det vel ikke om du tar medisiner.=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kizza1365380506

Hvilken medisin går du på. I enkelte veldig skjeldne tilfeller kan nemlig cipramil o.l. medisin føre til halusinasjoner. Min svigermor fikk det. Vi fikk beskjed om å gå hjem og vaske ørene når vi sa at vi ikke hørte stemmene hun hørte. Hun så også mennesker som ikke var der. Heldigvis hadde det snødd så vi fikk overbevist henne om at det ikke var noen der. Ingen spor i snøen.

Men om du ikke går på medisin så vet ikke jeg. Det er mer mellom himmel og jord osv.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men enn om det er spøkelser da? blir det riktig a medisiner mot det da? for å liksom blokke ut noe som er virkelig?

Jeg har tatt Cipralex i ca 6 uker nå. Men spøkelsene dukket opp før jeg startet med medisiner.

Det er ikke noe ubehag ved spøkelset i det hele tatt, det er bare merkelig. Det er når jeg begynner å tenke på om det faktisk er virkelig, eller om det bare er i hodet mitt at det blir ekkelt.

trrrish: Det var faktisk et godt poeng, dette med at om det er virkelig vil det ikke forsvinne likevel.Sånn har jeg ikke tenkt på det før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...