Gå til innhold

Luker alltid innestengt på rommet - fukt eller sopp?


Gjest Pricilla

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Vi leier en leilighet med radiatorer i stue og kjøkken, varmekabler på bad. det er altså ikke noe varmeovn på soverommet, som ligger vegg-i-vegg med stua. Synes det har vært litt rått der. Vi har vinduet oppe hele dagen, sommer som vinter og har på en liten oljeovn på natta + t døra til stua står oppe. Vanligvis er altså vinduet oppe og døra til rommet igjen.

Hvis jeg lukker vinduet lukter det innestengt med en gang.. Kjennes ut som om fem personer har liggi og prompa og pesa med dårlig ånde der uten luft...

Vi pussa opp rommet da vi flytta inn for litt over et år siden. har ikke sett spor etter fukt eller sopp.

Men hva er det som kan lukte? Må jo komme fra veggene? Vi betaler en fet sum for bo der, og er det funkt vil jeg at eieren skal fikse det, det er jo så helseskadelig og jeg prøver å bli gravid. Kan jo ikke være bra?

Hvordan få sjekka dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lukt pleier å tyde på sopp eller råte, så jeg i et tv-program en gang. Det var visst gjerne lukten som avslørte at noe var galt.

Det bør nok sjekkes opp. Sikkert flere yrkesgrupper som kan sjekke slikt, alt fra skadedyr-kontroll til vvs-firmaer. De sistnevnte kan ihvertfall måle fukt, men sopp...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Lukt pleier å tyde på sopp eller råte, så jeg i et tv-program en gang. Det var visst gjerne lukten som avslørte at noe var galt.

Det bør nok sjekkes opp. Sikkert flere yrkesgrupper som kan sjekke slikt, alt fra skadedyr-kontroll til vvs-firmaer. De sistnevnte kan ihvertfall måle fukt, men sopp...?

Det er da eieren av leiligheten som har ansvar for å få rommet i orden? Aner ikke hva jeg skal gjøre egentlig.. må vel kontakte han vi leier av først og fremst, men har du noe jeg kan slå i bordet med hvis han ikke gjør noe? han er en hyggelig, men veeeldig treg fyr! ; )

Vi skulle fått ny vask i april, men har fortsatt den gamle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da eieren av leiligheten som har ansvar for å få rommet i orden? Aner ikke hva jeg skal gjøre egentlig.. må vel kontakte han vi leier av først og fremst, men har du noe jeg kan slå i bordet med hvis han ikke gjør noe? han er en hyggelig, men veeeldig treg fyr! ; )

Vi skulle fått ny vask i april, men har fortsatt den gamle!

Det er eieren, ja, men han er ikke pliktig til det. Han leier det ut til den som er villig til å akseptere tilstandene slik de er, for å si det sånn. Om han vil få det undersøkt for sopp og råte eller ikke, det er opp til hans velvilje. Kan jo hende han vil da, med tanke på å ivareta sine egne interesser (les: fast eiendom) for fremtiden?

Ring han og hør. Prøv å les litt på nettet først, sil ut noe skumle greier om sopp og mugg og hva de kan forårsake, sånn at han kanskje får opp farta:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...