Gå til innhold

Gnagsår som verker


Gjest dol-babe

Anbefalte innlegg

Gjest dol-babe

Har et gnagsår bakpå hælen som er som et ganske dypt kutt. Ingen blemme. Hælen er vond og føles øm.

Har ingen medisinske ting her jeg er, bare vanlig plaster.

Hva bør jeg gjøre? Er det dumt med Compeed gnagsårplaster siden det verker og er et slags kutt/sår?

Bør jeg lufte foten eller ha på plaster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dol-babe

Luft foten i kveld og ha på gnagsårplaster i morgen. Ikke gå med sko som tar deg akkurat i det området det gjelder.

Mvh

Det har blitt en slags hoven kul rundt der såret er. Tror det er en infeksjon. Går det over av seg selv tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Det har blitt en slags hoven kul rundt der såret er. Tror det er en infeksjon. Går det over av seg selv tro?

Det er litt vanskelig å si. Vet bare at jeg har hatt samme problemet med noen sko jeg kjøpte. Til slutt måtte jeg bare kaste de. Det tok meg på ett spesielt punkt på hælen.

Prøv å bruke noen komfertable sko som du vet du ikke får gnagsår av. Se om det går over i løpet av uken. Mitt råd.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dol-babe

Det er litt vanskelig å si. Vet bare at jeg har hatt samme problemet med noen sko jeg kjøpte. Til slutt måtte jeg bare kaste de. Det tok meg på ett spesielt punkt på hælen.

Prøv å bruke noen komfertable sko som du vet du ikke får gnagsår av. Se om det går over i løpet av uken. Mitt råd.

Mvh

Tusen takk for svar, Kizza.

Har tenkt over at du gir fornuftige råd og er en hjelpsom person.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt en slags hoven kul rundt der såret er. Tror det er en infeksjon. Går det over av seg selv tro?

Stapp foten i grønnsåpe. Medisinsk grønnsåpe er best, men vanlig funker også.

Ellers er basimycinsalve og rensemidler (eks klorhexidin) bra tips for å drive en kommende infeksjon tilbake.

Tre gamle kjerringråd er å smøre på honning, holde området i en kopp varm kokt løk, eller vikle et kålblad rundt såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kizza1365380506

Tusen takk for svar, Kizza.

Har tenkt over at du gir fornuftige råd og er en hjelpsom person.:)

Takk for det. Trenger å høre slikt av og til.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dol-babe

Stapp foten i grønnsåpe. Medisinsk grønnsåpe er best, men vanlig funker også.

Ellers er basimycinsalve og rensemidler (eks klorhexidin) bra tips for å drive en kommende infeksjon tilbake.

Tre gamle kjerringråd er å smøre på honning, holde området i en kopp varm kokt løk, eller vikle et kålblad rundt såret.

Takk for tipsene!

Løk, grønnsåpe og honning har jeg :)

Skal teste det ut! Har prøvd å ise ned området litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...