Gå til innhold

Om å benytte andres identitet


Gjest Ulovlig?

Anbefalte innlegg

Gjest Ulovlig?

Om noen har benyttet din mail til å sende mailer fra deg i ditt navn (altså utgitt seg for å være deg), hva gjør du? Dette er vel ulovlig, ikke sant? Hvor finner man lover mot sånt? Dette gjelder arbeidsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

spørs vel hvor alvorlig det er da...om det oppfattes som spøk eller hva...

Det finnes en side der en kan sende mailer fra alle slags adresser...jeg fikk engang en fra [email protected] jeg...

:-)

Hvorfor gjør du ikke slik at skjermen din låser seg når du ikke bruker maskina ? Da må du taste passord for å åpne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulovlig?

spørs vel hvor alvorlig det er da...om det oppfattes som spøk eller hva...

Det finnes en side der en kan sende mailer fra alle slags adresser...jeg fikk engang en fra [email protected] jeg...

:-)

Hvorfor gjør du ikke slik at skjermen din låser seg når du ikke bruker maskina ? Da må du taste passord for å åpne.

På det stedet jeg jobber har ingen fast plass, så det blir umulig å låse pc'en/skjermen. Hvis ikke hadde jeg selvfølgelig gjort det. Det som har skjedd er at en eller annen har kommet seg inn i mailboxen min og sendt mailer ut derifra, så mottageren tror altså h*n har fått mail fra meg.

DET må vel være ulovlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det stedet jeg jobber har ingen fast plass, så det blir umulig å låse pc'en/skjermen. Hvis ikke hadde jeg selvfølgelig gjort det. Det som har skjedd er at en eller annen har kommet seg inn i mailboxen min og sendt mailer ut derifra, så mottageren tror altså h*n har fått mail fra meg.

DET må vel være ulovlig?

Kanskje det ses som dokumentforfalskning? Det er i alle fall straffbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...