Gå til innhold

2 tenner ut, hva kan jeg gjøre?


Tannlaus og deprimert..

Anbefalte innlegg

Tannlaus og deprimert..

For en liten stund tilbake fikk jeg en lite hyggelig diagnose av tannlegen. Måtte trekke 2 tenner. Bakerste jeksel oppe og nest bakerste nede(har ingen visdomstenner).

Syns dette var veldig deprimerende og det går hardt utover min almenne tilstand da jeg ikke er mer enn 24 år. Finnes det noen løsning for meg så jeg slipper å gå tannløs? Kan man erstatte jeksler med implantat eller finnes det i det minste en midlertidlig løsning? Går det ann å få støtte til evt behandling som går utonem vanlig tannbehandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest Novembermom

Jeg må kanskje gjøre det samme. Altså trekke en tann. Tannlegen sa da at de ligger enten en bro eller implantant e.l.

Vi har ikke økonomi til dette. Vel, vi hadde ikke hatt økonomi til dette selv med to inntekter. Har to barn og da sier det seg selv at man må ha barnehageplass......

Jeg har hørt at sosialkontoret skal hjelpe til i sånne tilfeller, men de dekker ikke kosmetiske inngrep og bro o.l. kommer inn under dette visst nok.

Ikke noe kjekt for meg. Tannen det er snakk om hos meg, er en av de jeg bruker til å tygge maten min med i tillegg....

Vi har ingen sparepenger, ikke noe vi kan selge og ingen vi kan låne av heller.

Så det er veldig frustrerendes...

Nå er det en stund siden du skrev, så jeg håper du har funnet en løsning. I såfall, hva gjorde du?

Hvis ikke, så kan du jo søke sosialkontoret om hjelp sammen med behandlingsplanen som tannlegen har kommet fram til. En fordel er jo om tannlegen vet en del om dette, om du kan få støtte og om han kan overbevise sosialkontoret om at dette er nødvendig.....

Håper virkerlig du ikke er tannløs lenger. Det må være forferdelig å gå sånn....

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...