Gå til innhold

Lange fortenner


Tikktakk22

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 4 måneder senere...
Gjest mor i juni

Det er mulig å slipe litt, men da slipes samtidig emaljen bort, så hvis det skal tas mye må det legges på noe for å beskytte tannbeinet under.

Hvor mye som kan slipes kommer også an på hvor langt ut i tanna nerven går. Det kan sees på røntgen.

Tennene dine slites naturlig hele livet, så de blir uansett kortere etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..hva snakker du om?

Kjeveortopedisk behandling med streng, altså regulering.

Da kan tennene føres lenger opp slik at de synes kortere. Regner med at problemet er at tennene henger litt pga manglende kontakt med antagonister(tennene i underkjeven)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mor i juni

Kjeveortopedisk behandling med streng, altså regulering.

Da kan tennene føres lenger opp slik at de synes kortere. Regner med at problemet er at tennene henger litt pga manglende kontakt med antagonister(tennene i underkjeven)

Fortennene i overkjeven skal da ikke gå kant-i-kant med fortennene i underkjeven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortennene i overkjeven skal da ikke gå kant-i-kant med fortennene i underkjeven!

neida, kjære, men tennene i underkjeven skal treffe på baksiden av tennene i overkjeven.

Hvis ikke så har du et lite overbitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor i juni

neida, kjære, men tennene i underkjeven skal treffe på baksiden av tennene i overkjeven.

Hvis ikke så har du et lite overbitt:)

Jo, men det påvirker da ikke lengden av tennene i overkjeven. Kjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men det påvirker da ikke lengden av tennene i overkjeven. Kjære.

jo, det gjør det. supererupsjon heter det. det skjer når tennene ikke treffer en antagonist.

det kan du f.eks se på jeksler i overkjeven hvis man trekker ut jekslene i underkjeven.

forøvrig trenger du ikke å diskutere dette med meg, jeg er tannlege, så dette vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor i juni

jo, det gjør det. supererupsjon heter det. det skjer når tennene ikke treffer en antagonist.

det kan du f.eks se på jeksler i overkjeven hvis man trekker ut jekslene i underkjeven.

forøvrig trenger du ikke å diskutere dette med meg, jeg er tannlege, så dette vet jeg.

Ja, jeg skjønner at du (også) har utdannelse relevant for dette forumet, men er du sikker på at du har fullført 8. semester ennå? :-)

For å påstå at tannsykdommer smitter ved kyssing er direkte svada. Slikt bør en tannlege vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner at du (også) har utdannelse relevant for dette forumet, men er du sikker på at du har fullført 8. semester ennå? :-)

For å påstå at tannsykdommer smitter ved kyssing er direkte svada. Slikt bør en tannlege vite.

Tannsykdommer smitter absolutt ved kyssing, sjerp deg!

Jamfør side 168-169 i læreboken Clinical periodontology and implant dentistry av jan lindhe..

ellers takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mor i juni

Tannsykdommer smitter absolutt ved kyssing, sjerp deg!

Jamfør side 168-169 i læreboken Clinical periodontology and implant dentistry av jan lindhe..

ellers takk.

Oi, ja, du får ta diskusjonen med hustannlegen her da, som mener noe annet.

Forteller du pasientene dine om å skjerpe seg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner at du (også) har utdannelse relevant for dette forumet, men er du sikker på at du har fullført 8. semester ennå? :-)

For å påstå at tannsykdommer smitter ved kyssing er direkte svada. Slikt bør en tannlege vite.

Ikke vær frekk.

Hvilken utdannelse har forøvrig du? Har dere ikke gått gjennom relevante tema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ja, du får ta diskusjonen med hustannlegen her da, som mener noe annet.

Forteller du pasientene dine om å skjerpe seg også?

spør du tannlegen din om han har gjennomført 8. semester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest bekymret for dagens tannlegestudenter

Hvis jeg får mistanke om det så.

Tror dere begge har MYE å lære før dere kan bli tannleger. Makan til barnslig tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor i juni

Tror dere begge har MYE å lære før dere kan bli tannleger. Makan til barnslig tull.

Hvor sier jeg at jeg er tannlegestudent..? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettet/redd

Hvor sier jeg at jeg er tannlegestudent..? :-)

Jeg er lettet om du ikke er det...tror kanskje ikke du skal jobbe i yrker hvor man må yte minimum service.

Tragisk hvis du er tannlege..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...