Gå til innhold

Endelig slutt på disse nissene.


Grip

Anbefalte innlegg

Gjest Tristamento

Dette har for lenge siden antatt karakter av selskapslek, og jeg vet ikke hvor mange ganger du har spurt, eller hvor mange ganger jeg har svart. Svaret er det samme som hver gang; Ja.

Siden jeg driver med litt annet på denne formiddagen, er det fint om du neste gang du spør, angir mitt nick i overskriften.

Greit.

Glad for at du endelig tok avstand fra rasisme.

Va'kke så banskelig, var det vel?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 307
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    90

  • Goliath

    86

  • Ulv I Faarikaal

    31

  • Grip

    20

Mest aktive i denne tråden

Selvsagt har ingen spesielle egenskaper på grunnlag av hudfarge eller rase. Såvidt meg bekjent har da ingen heller hevdet noe slik på DOL.

Hva derimot flere har påpekt og VET, er at det er noe som heter "kulturelt betinget atferd", som er medlært gjennom oppdragelse og sosialiseringsprosessen.

Det er disse viktige forskjeller du ikke har skjønt bæra av.

Du mener altså at din rasisme er kulturelt betinget -- at du ikke skal ta noe individuelt ansvar for dine motbydelige holdninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit.

Glad for at du endelig tok avstand fra rasisme.

Va'kke så banskelig, var det vel?

:)

Nei, vi er da dannede mennesker.

Det jeg fortsatt har vansker med, er å skjønne dine intense rasisme-kramper, all den tid ingen her inne faktisk kaller seg rasist (eller med rimelighet kan kalles det) i henhold til den definisjon man er blitt enige om.

Det hele blir litt hysterisk på en måte, men det kan jo ha sine grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener altså at din rasisme er kulturelt betinget -- at du ikke skal ta noe individuelt ansvar for dine motbydelige holdninger?

Kritikk av kulturelt betinget atferd faller ikke inn under rasistbegrepet du selv har definert like over her.

Sjakk-matt. Og nå kan du stikke legge deg, og ikke forsøke ro mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Enig i at en kan være antirasist og ellers usympatisk.

Men en kan ikke være rasist og sympatisk.

Jeg antar at du mener jeg er usympatisk fordi jeg er antirasist.

Men det er nok fordi du er rasist.

Riktig.

>>Jeg antar at du mener jeg er usympatisk fordi jeg er antirasist.

Nei du er usympatisk i dine utsagn. Det er usmpatisk å kalle noen noe de ikke er.

>>Men det er nok fordi du er rasist.

Nei det er fordi jeg stiller krav til at folk skal ha alminnelig folkeskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikk av kulturelt betinget atferd faller ikke inn under rasistbegrepet du selv har definert like over her.

Sjakk-matt. Og nå kan du stikke legge deg, og ikke forsøke ro mer.

Morsk, da -- før du oppsøker skolesjefen i din hemkommune og/eller ditt lokale PPT, vil jeg gjøre et siste forsøk på å få deg til å forstå:

Du ahr selv ærklært at du er rasit. Ut fra de definisjoner som bl.a. Sør og undertegnede har fremsatt.

Så den saken er klar.

Med mindre du har innsett at rasisme er noe grusomt nog, og derfor tar avstand fra rasisme.

Siste melding var et forsøk på å vise deg hvor ulogisk din måte å tenke på er. Du klarte å se mangelen på logikk, men du klarte ikke å koble den til din egen tenkemåte.

Til det trenger du hjelp. Så ta turen til PPT for nærmere utredning.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristamento

Nei, vi er da dannede mennesker.

Det jeg fortsatt har vansker med, er å skjønne dine intense rasisme-kramper, all den tid ingen her inne faktisk kaller seg rasist (eller med rimelighet kan kalles det) i henhold til den definisjon man er blitt enige om.

Det hele blir litt hysterisk på en måte, men det kan jo ha sine grunner.

Morsk har selv erklært at hun/han er rasist.

UiF nekter å ta avstand fra rasisme.

...mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Riktig.

>>Jeg antar at du mener jeg er usympatisk fordi jeg er antirasist.

Nei du er usympatisk i dine utsagn. Det er usmpatisk å kalle noen noe de ikke er.

>>Men det er nok fordi du er rasist.

Nei det er fordi jeg stiller krav til at folk skal ha alminnelig folkeskikk.

...men selv har du ikke folkeskikk nok til å kunne ta avstand fra rasisme?

Ja, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsk, da -- før du oppsøker skolesjefen i din hemkommune og/eller ditt lokale PPT, vil jeg gjøre et siste forsøk på å få deg til å forstå:

Du ahr selv ærklært at du er rasit. Ut fra de definisjoner som bl.a. Sør og undertegnede har fremsatt.

Så den saken er klar.

Med mindre du har innsett at rasisme er noe grusomt nog, og derfor tar avstand fra rasisme.

Siste melding var et forsøk på å vise deg hvor ulogisk din måte å tenke på er. Du klarte å se mangelen på logikk, men du klarte ikke å koble den til din egen tenkemåte.

Til det trenger du hjelp. Så ta turen til PPT for nærmere utredning.

Lykke til!

Du har selv tatt avstand fra Sørs rasismedefinisjon. Glemt det allerede ? eller tror du andre har glemt det ?

Du har ingen definisjon. Bare en usammenhengende graut av løse påstander, selvmotsigelser, begrepsforvirring og slagord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsk har selv erklært at hun/han er rasist.

UiF nekter å ta avstand fra rasisme.

...mer?

Morsk har ikke erklært seg som rasist i henhold til den definisjon man omsider kom fra til. Ut fra sørs definisjoner er morsk, UIF og selvsagt undertegnede renheklede rasister.

Så jeg tror nok din forvirring bunner i vansker omkring klare definisjoner.

....

For øvrig kan de to tale for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Morsk har ikke erklært seg som rasist i henhold til den definisjon man omsider kom fra til. Ut fra sørs definisjoner er morsk, UIF og selvsagt undertegnede renheklede rasister.

Så jeg tror nok din forvirring bunner i vansker omkring klare definisjoner.

....

For øvrig kan de to tale for seg selv.

...og jeg som hadde håpet du endelig tok avstand fra rasisme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selv tatt avstand fra Sørs rasismedefinisjon. Glemt det allerede ? eller tror du andre har glemt det ?

Du har ingen definisjon. Bare en usammenhengende graut av løse påstander, selvmotsigelser, begrepsforvirring og slagord.

Morsk,

det er Caplex' definisjon jeg på faglig bakgrunn ikke kan akseptere. Et slik populærvitenskapelig leksikon kan ikke alltid tas alvorlig.

Den definisjonen som Sør tidligere har fremmet, som ligner på min, har jeg ingen problemer med.

At du har problemer med den, skyldes ikke at den ikke er faglig holdbar, men at den treffer deg i ditt rasistiske sinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg som hadde håpet du endelig tok avstand fra rasisme?

Kan du finne et inlegg på DOL, skarevet av samme hvem som faller inn under din rasismedefinisjon ?

Det kan du ikke, og dermed er det svært merkelig at du stadig spør om folk er rasister. Ennå merkeliger at du til overmål skriver at folk er det.

Skiller du mellom rasisme oog det å være rasist ?

-------------------

I henold til Sørs rasismedefinisjon er selvsagt en rekke folk på DOL sammen med minst 80% av befolkningen, rasister.

Men hvem i huleste bryr seg om en slik dust ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsk,

det er Caplex' definisjon jeg på faglig bakgrunn ikke kan akseptere. Et slik populærvitenskapelig leksikon kan ikke alltid tas alvorlig.

Den definisjonen som Sør tidligere har fremmet, som ligner på min, har jeg ingen problemer med.

At du har problemer med den, skyldes ikke at den ikke er faglig holdbar, men at den treffer deg i ditt rasistiske sinn.

Slutt og ro deg vekk, og bli enig med ektremistvennen din om hva rasisme er før du skriver flere bortforklarinnger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

...men selv har du ikke folkeskikk nok til å kunne ta avstand fra rasisme?

Ja, ja...

Når du ikke leser det jeg skriver, så blir det så feil så feil. Men da er det ingen vits å svare deg dah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Når du ikke leser det jeg skriver, så blir det så feil så feil. Men da er det ingen vits å svare deg dah.

...det har du sagt før :)

Men svare, det gjør du. Igjen og igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

...det har du sagt før :)

Men svare, det gjør du. Igjen og igjen.

I dag gjør jeg akkurat som jeg vil, akkurat som i går og i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt og ro deg vekk, og bli enig med ektremistvennen din om hva rasisme er før du skriver flere bortforklarinnger.

Morsk -- både Sør og jeg er enig om at du fremstår som rasist her på DOL. Dessuten har du selv uttalt at du er rasist.

I rest my case...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Morsk -- både Sør og jeg er enig om at du fremstår som rasist her på DOL. Dessuten har du selv uttalt at du er rasist.

I rest my case...

10 millioner fluer er enige om at bæsj smaker godt også, de er så enige atte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goliath,

jeg akter ikke å ta spes.ped., avdeling 4 ("Forståelse av forsøk på språkbruk hos evneveike") bare fordi du skal kunne bli forstått.

Ta heller kontakt med skolesjefen i din hjemkommune for opplæring på grunnskolens område.

Ev. kan det være naturlig for deg å ta kontakt med ditt lokale PPT.

Lykke til!

I motsetning til deg, så er jeg ikke så godt kjent innenfor det psykiatriske helsevesenet.

Men takk for omtanken:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...