Gå til innhold

Endelig slutt på disse nissene.


Grip

Anbefalte innlegg

Det er ingen her som synes at "kvinner bør bruke hijab", men det påpekes at det er idioti å forby hijab, fordi man overhodet ikke oppnår annet enn konflikt ved en slik lov.

Og hva er din løsning da Sør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 307
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    90

  • Goliath

    86

  • Ulv I Faarikaal

    31

  • Grip

    20

Mest aktive i denne tråden

Nei, Sør har rett, det har ikke noe med loven å gjøre.

Det er Dansk Supermarked som ønsker å framstå som politisk og religiøst nøytrale. For å oppnå det har de forbudt sine ansatte å bære hodeplagg. For dette forbudet har de blitt sagsøkt, men vant saken i retten i Danmark. (Dette er nå anket).

Det er mulig at denne saken med nisseluene kun gjelder for de Danske supermarkedene.

Jeg kjenner ikke til hvor langt man har kommet i Danmark når det gjelder å forby religiøse hodeplagg, men jeg vet at lovforslaget er fremmet - og jeg synes det er idiotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at å forby hijab er idioti:

1) Hvis det er for å beskytte kvinner som er tvunget til å gå med det, så blir resultatet at de blir nektet å gå på jobb/skole.

2) Det gir fundamentalistiske muslimer gode argumenter for å øke oppslutningen rundt fundamentalistisk islam.

3) Det går mot både ytringsfriheten og religionsfriheten.

4) Det forhindrer integrasjon.

Så løsningen er å la religiøse kulturer få lov til å gjøre som de vil, selv om det går i mot de regler som vi allerede har i skolen, politiet, militæret etc?

Og det bidrar til å:

1) beskytte kvinner som er tvunget til å gå med det?

2) redusere undamentalistiske muslimers gode argumenter for å øke oppslutningen rundt fundamentalistisk islam?

3) styrke ytringsfriheten og religionsfriheten på en måte som er positivt for samfunnet?

4) integrasjon?

Hvor er logikken din hen Sør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QuePasta

Det er mulig at denne saken med nisseluene kun gjelder for de Danske supermarkedene.

Jeg kjenner ikke til hvor langt man har kommet i Danmark når det gjelder å forby religiøse hodeplagg, men jeg vet at lovforslaget er fremmet - og jeg synes det er idiotisk.

Det er de konservative i danmark som har fremmet lovforslag om forbud mot religiøse hodeplagg i skolen.

Du finner mer her:

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=389296/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet du best selv (?), men ihvertfall som sammenlignbart med nazistsymboler.

Hvor har jeg sammenliknet BETYDNINGEN med Nazisymboler?

Nok en grov løgn fra deg Sør.

Jeg spurte deg om hva forskjellen på Nazisymboler og religiøse hodeplagg var, når du spurte om hva som var problemet med å bære religiøse symboler.

Det er du som har påstått at Nazismen er en del av kristendommen.

Når du så bli konfrontert med dine egne utsagn og stillt spørsmål om det, så er du ikke i stand til å svare.

Det eneste du da klarer er å fremsette nye løgnaktige påstander om andre, og som burde vært fremsatt om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de konservative i danmark som har fremmet lovforslag om forbud mot religiøse hodeplagg i skolen.

Du finner mer her:

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=389296/

Takk. Det er fullstendig idiotisk.

La folk få bære de symboler de selv vil, så lenge de likevel forholder seg til de regler som eller finnes i samfunnet.

Mao - forby alt av hodeplagg (som alltid tidligere) der slike ikke egner seg. Som på skoler, i politiet, forsvaret etc. Men uten at det er lovpålagt. Dette er noe som må kunne bestemmes av de som administrerer de ulike institusjoner, bedrifter etc. på samme måte som før.

Og la så folk få lov til å bære de plagg de vil ellers....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har fremdeles ikke klart å nevne hva problemet med hijab er.

Jeg har nevnt problemene med religiøse hodeplagg og tildekning av hode/ansikt i en rekke innlegg her nå.

Og problemet du sliter med er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har jeg sammenliknet BETYDNINGEN med Nazisymboler?

Nok en grov løgn fra deg Sør.

Jeg spurte deg om hva forskjellen på Nazisymboler og religiøse hodeplagg var, når du spurte om hva som var problemet med å bære religiøse symboler.

Det er du som har påstått at Nazismen er en del av kristendommen.

Når du så bli konfrontert med dine egne utsagn og stillt spørsmål om det, så er du ikke i stand til å svare.

Det eneste du da klarer er å fremsette nye løgnaktige påstander om andre, og som burde vært fremsatt om deg.

Igjen - du våser, og klarer heller ikke å si hva det påståtte problemet med hijab er, annet enn idiot-sammenligninger med nazisymboler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nevnt problemene med religiøse hodeplagg og tildekning av hode/ansikt i en rekke innlegg her nå.

Og problemet du sliter med er?

Nei, du har ikke klart å nevne et eneste problem.

Hijab dekker, for øvrig, ikke ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Det er fullstendig idiotisk.

La folk få bære de symboler de selv vil, så lenge de likevel forholder seg til de regler som eller finnes i samfunnet.

Mao - forby alt av hodeplagg (som alltid tidligere) der slike ikke egner seg. Som på skoler, i politiet, forsvaret etc. Men uten at det er lovpålagt. Dette er noe som må kunne bestemmes av de som administrerer de ulike institusjoner, bedrifter etc. på samme måte som før.

Og la så folk få lov til å bære de plagg de vil ellers....

Du skriver: "Mao - forby alt av hodeplagg (som alltid tidligere) der slike ikke egner seg. Som på skoler, i politiet, forsvaret etc."

Hva er problemet med hodeplagg i skolene?

I andre land, som Storbritannia, er det helt normalt med turbaner i både forsvar og politi. Det er heller ikke noe problem.

Problemene er det faktisk DU som finner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så løsningen er å la religiøse kulturer få lov til å gjøre som de vil, selv om det går i mot de regler som vi allerede har i skolen, politiet, militæret etc?

Og det bidrar til å:

1) beskytte kvinner som er tvunget til å gå med det?

2) redusere undamentalistiske muslimers gode argumenter for å øke oppslutningen rundt fundamentalistisk islam?

3) styrke ytringsfriheten og religionsfriheten på en måte som er positivt for samfunnet?

4) integrasjon?

Hvor er logikken din hen Sør?

Det er selvsagt ingen grunn til å forby hodeplagg i skoler, politi eller forsvar - annet enn for å forhindre muslimer osv å gå på skole, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har ikke klart å nevne et eneste problem.

Hijab dekker, for øvrig, ikke ansiktet.

Disse tøyfillene på hodet må de gjerne gå med. Det er synd at vi godtar at kvinner og barn skal behandles på denne måten, men det er visstnok politisk korrekt.

Muslimske lærere og politifolk må også gjerne bruke sine symboler på sine totalitære holdninger, så vet vi hvem de er.

Jeg antar de færreste ville godtatt at barna måtte ta til takke med en forstokket muslim som lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse tøyfillene på hodet må de gjerne gå med. Det er synd at vi godtar at kvinner og barn skal behandles på denne måten, men det er visstnok politisk korrekt.

Muslimske lærere og politifolk må også gjerne bruke sine symboler på sine totalitære holdninger, så vet vi hvem de er.

Jeg antar de færreste ville godtatt at barna måtte ta til takke med en forstokket muslim som lærer.

Jeg måtte ta til takke med en forstokket kristen lærer i noen år på skolen.

Det er, for øvrig, synd at du og de islamske fundamentalistene er så like at begge mener dere skal bestemme hva kvinner skal ha på hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ta til takke med en forstokket kristen lærer i noen år på skolen.

Det er, for øvrig, synd at du og de islamske fundamentalistene er så like at begge mener dere skal bestemme hva kvinner skal ha på hodet.

Det er fint at du vil ha deg frabedt at muslimer skal undervise dine barn.

For øvrig har jeg ikke hevdet at de undertrykkende hodeplaggene skal forbys. Jeg synes bare det er beklagelig å se slikt, siden det mest av alt er en symbolsk grime på kvinner som definitivt burde ha bedre rettigheter i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du enig?

Livssyn: Er man ikke ateist - da blir man stemplet som dum og ond.

Ja - jeg er enig i at det stemmer godt overens med Sørs oppførsel her på DOL.

Nei - jeg er selvfølgelig ikke enig i utsagnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen - du våser, og klarer heller ikke å si hva det påståtte problemet med hijab er, annet enn idiot-sammenligninger med nazisymboler.

På tide du finner på noe nytt Sør.

Det er tross alt du som til stadighet sammenlikner alt annet her med Hitler.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide du finner på noe nytt Sør.

Det er tross alt du som til stadighet sammenlikner alt annet her med Hitler.....

Du trakk inn nazisymboler og sammenlignet dem med skaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Mao - forby alt av hodeplagg (som alltid tidligere) der slike ikke egner seg. Som på skoler, i politiet, forsvaret etc."

Hva er problemet med hodeplagg i skolene?

I andre land, som Storbritannia, er det helt normalt med turbaner i både forsvar og politi. Det er heller ikke noe problem.

Problemene er det faktisk DU som finner på.

Hva er problemet med de regler vi så enkelt har levd etter i så mange år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...