Gå til innhold

Endelig slutt på disse nissene.


Grip

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 307
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    90

  • Goliath

    86

  • Ulv I Faarikaal

    31

  • Grip

    20

Mest aktive i denne tråden

De går selvsagt uten tildekning.

Det er akkurat like gale av deg å forhindre de som ønsker å bruke hijab, som det er at andre tvinger dem som ikke ønsker å bruke dem.

I begge tilfellene er det en du/dem som ønsker å kontrollere hva kvinnen skal bruke.

Jeg mener at kvinnen bør få bestemme selv.

"De går selvsagt uten tildekning."

Hadde det vært tilfellet, så hadde problemet vært mindre. Men det er ikke tilfellet i mange saker.

Jeg kunne også godt tenkt meg å sitte i et kaldt klasserom med lua på, men jeg fikk ikke alltid lov til å gjøre som jeg ville og jeg ser ikke poblemene med det?

Når jeg var ute så gjorde jeg selvfølgelig som jeg ville vedrørende hodeplagg. Og det skal selvfølgelig også kvinnene få gjøre.

Hva er problemet Sør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva, konkret, er det vi må "rette oss etter" ved å la kvinnelige muslimer få bruke skaut?

Du oppdikter problemer som ikke eksisterer.

På sin egen fritid kan de bruke akkurat det antrekket de vil.

Der det finnes regler som sier at man ikke skal bruke hodeplagg - eller andre hodeplagg enn det som hører til en eventuell uniform - så ser jeg ikke ett eneste problem ved å følge de reglene som er.

Det er jo muslimene som gjør dette til et problem, og ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med å følge de regler om hodeplagg som har eksistert i norske skoler de siste 100 år?

At det ikke tar høyde for forandringene som har skjedd i det norske samfunnet i denne tiden.

Samt at det åpenbart ikke er noen grunn til at man ikke skal få bære skaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det ikke tar høyde for forandringene som har skjedd i det norske samfunnet i denne tiden.

Samt at det åpenbart ikke er noen grunn til at man ikke skal få bære skaut.

Jeg ser ikke forskjellen på en lue og et skaut?

Jeg ser heller ikke problemer med å behandle alle likt her - vilket jeg vet at det er en annen her på DOL som prinsippielt er tilhenger av - bortsett når det ikke passer han så godt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdier som ytringsfrihet og religionsfrihet tilsier at folk bør få bruke de hodeplaggene de ønsker, mener jeg. Begrensningen i andre lovverk bør holde. (Ift. nazisme, hygiene osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

UiF -- hvordan vet du at det er positivt i minst mulig ggrad å bli påvirket i religiøs retning?

Bør barn i minst mulig grad sosialiseres -- dvs. få være barn (bare barn) så lenge som mulig?

Er dine meninger og mangel på logikk et resultat av at du fremdeles får være et barn?

Da sier vi takk til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør elsker å gå til angrep på alt som lukter av overtramp mot minoriteter av "fjern herkomst".

Uheldigvis så er han blitt like fundamentalistisk som noen religiøs person kan klare å bli - og derfor blind overfor alt som heter sunn fornuft og logikk.

Og så er han en han, selv om han oppfører seg som en kvinne i verste PMS perioden....:-)

Din aksept for overgrep mot mennesker av andre raser/folkegrupper gjør deg både til en drittsekk og en rasist.

Jeg beskytter ikke "minoriteter", men alle på lik linje mot overgrep som DU og dine begår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke forskjellen på en lue og et skaut?

Jeg ser heller ikke problemer med å behandle alle likt her - vilket jeg vet at det er en annen her på DOL som prinsippielt er tilhenger av - bortsett når det ikke passer han så godt....

Jeg sier ikke at kun muslimer skal få bære skaut.

Du, derimot, er imot skaut fordi det er en møte du har funnet for å trakassere muslimer. Du har selvsagt ingen annen grunn til å være mot skaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør elsker å gå til angrep på alt som lukter av overtramp mot minoriteter av "fjern herkomst".

Uheldigvis så er han blitt like fundamentalistisk som noen religiøs person kan klare å bli - og derfor blind overfor alt som heter sunn fornuft og logikk.

Og så er han en han, selv om han oppfører seg som en kvinne i verste PMS perioden....:-)

Jeg ser du er veldig opptatt av hvem Sør er. Ok.

Jeg deler ikke din interesse på det feltet.

Men jeg vil benytte anledningen til å ta av stand fra all rasisme. Og ønsker å oppfordre deg til å gjøre det samme.

Det er ingen skam å snu, Goliath.

Legg rasismen bak deg og se fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at kun muslimer skal få bære skaut.

Du, derimot, er imot skaut fordi det er en møte du har funnet for å trakassere muslimer. Du har selvsagt ingen annen grunn til å være mot skaut.

Kan du egentlig si noe om en annen persons motiver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du egentlig si noe om en annen persons motiver?

Ja, når det er så åpenbart at han ikke har noen som helst saklige grunner til at kvinnelige elever ikke skal få gå med skaut.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når det er så åpenbart at han ikke har noen som helst saklige grunner til at kvinnelige elever ikke skal få gå med skaut.

Med vennlig hilsen

Men det fins da mange andre irrasjonelle grunner til å være motstander av skaut på menn/kvinner.

Kanskje det er noe annet enn rasisme som rir personen denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det fins da mange andre irrasjonelle grunner til å være motstander av skaut på menn/kvinner.

Kanskje det er noe annet enn rasisme som rir personen denne gangen?

Det er godt mulig at du har rett i at han lider av andre ting, men det er isåfall i tillegg til rasisme.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg ser du er veldig opptatt av hvem Sør er. Ok.

Jeg deler ikke din interesse på det feltet.

Men jeg vil benytte anledningen til å ta av stand fra all rasisme. Og ønsker å oppfordre deg til å gjøre det samme.

Det er ingen skam å snu, Goliath.

Legg rasismen bak deg og se fremover!

Alle som tar avstand fra rasisme i hytt og pine, og samtidig anklager andre, uttrykker at andre er rasister, og det er veldig lite sympatisk.

Jeg kunne stå her og ta avstand fra pedofili, men hvorfor det? Er ikke det en selvfølge å ta avstand fra det?

Hvis du hver gang du presenterer deg skal du si : "Mitt navn er Laudate, jeg tar avstand fra rasisme og pedofili, bare så du vet det!!" Lite sympatisk og noen vil mistenke deg for å være gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig at du har rett i at han lider av andre ting, men det er isåfall i tillegg til rasisme.

Med vennlig hilsen

Ja, og siden det ikke er gitt at det er rasistiske villfarelser som er årsaken til motstanden/hatet mot denne "fremmedkulturelle" skikken, kan man ikke uten videre gå ut og si noe om årsaken... Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som tar avstand fra rasisme i hytt og pine, og samtidig anklager andre, uttrykker at andre er rasister, og det er veldig lite sympatisk.

Jeg kunne stå her og ta avstand fra pedofili, men hvorfor det? Er ikke det en selvfølge å ta avstand fra det?

Hvis du hver gang du presenterer deg skal du si : "Mitt navn er Laudate, jeg tar avstand fra rasisme og pedofili, bare så du vet det!!" Lite sympatisk og noen vil mistenke deg for å være gal.

Jo, det er en selvfølge å ta avstand fra pedofili.

Og det burde være en selvfølge for deg å ta avstand fra rasisme.

Men det ser ut som om du ikke er villig til det.

Og det noterer vi oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jo, det er en selvfølge å ta avstand fra pedofili.

Og det burde være en selvfølge for deg å ta avstand fra rasisme.

Men det ser ut som om du ikke er villig til det.

Og det noterer vi oss.

Legg av det tullet. Har du vært på kurs hos AKP/ML?

Jeg har en bra taktikk mot slike haikjefter som deg: lar være å svare, snur ryggen til og går, det gjør alle til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg av det tullet. Har du vært på kurs hos AKP/ML?

Jeg har en bra taktikk mot slike haikjefter som deg: lar være å svare, snur ryggen til og går, det gjør alle til slutt.

Du må gjerne vende antirasismen ryggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg av det tullet. Har du vært på kurs hos AKP/ML?

Jeg har en bra taktikk mot slike haikjefter som deg: lar være å svare, snur ryggen til og går, det gjør alle til slutt.

AKP(m-l)eren her er deg - det er du som mener at alle skal være like, og fordømmer "de fremmede" fordi de tror på noe forskjellig.

Trekk nisseluen lengre ned over ørene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...