Gå til innhold

oppgitt over militante , barbariske palestinske muslimer


Gjest palestinavenn

Anbefalte innlegg

Alt det du nevner har ingen relevans til noe som helst her. Det er omtrent som å komme springende og påstå at Norge egentlig burde ha herredømme over Skottland.

Hele resten av verden mener at palestinerene skal ha sin egen stat. Du kan mislike det, men du må forholde deg til virkelighetens verden.

Pingla Sharon lever i den villfarelse at man kan forhandle med muslimer. Med muslimers holdning overfor "vantro", er det i utgangspunktet hensiktsløst. Nå har Israel i årtier drevet med dette narrespillet og resultatet ser vi; muslimer som uoppstoppelig sprenger barn og kvinner i filler.

Dette burde være ganske forutsigbart, og det overrasker meg at Israel i det hele tatt lar seg dra så langt ut i dette skuespillet.

Skal man i det hele tatt forhandle med muslimer, må det skje gjennom overlegen styrke, og det har ikke Israel så lenge muslimer kan sprenge sivile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 505
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    180

  • Goliath

    66

  • Taj Mahal

    48

  • Grip

    35

Mest aktive i denne tråden

Uten.

Og for israelerene - med eller uten våpen?

Palestinerene har selvsagt rett til å forsvare seg ovenfor okkupantene, på samme måte som Milorg forsvarte Norge mot okkupantene.

Hvordan definerer du "å forsvare seg" Sør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid morsomt når du forsøker å skjule dine manglende argumenter med rabiat vås.

Et særdeles "godt og saklig" svar Sør - som vanlig når du har gått tom for argumenter.

Du er akkurat som en gammel gramofonplate med hakk i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombing av sivile.

Hvis du mener det er full krig i midt-østen Sør - som det var i europa og store deler av verden forøvrig når Dresden ble bombet, så betyr din sammenlikning at israel også skal kunne ta i bruk sin militære makt for å gjøre hva de må for å få slutt på krigen.

Da hadde det vært svært få palestinere igjen å "bekymre seg for".....

Jeg mener selvfølgelig ikke at dette er noe Israel bør,skal eller kan gjøre - men i forhold til dine sammenlikninger, så burde de jo kunne gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dresden?

Hiroshima?

(Jeg vet det ikke var nordmenn som trykket på "knappen".)

====

Jeg tar avstand fra all terror, men poenget er at "hvem som helst" kunne begå terror etter å ha vært utsatt for terrorisme fra Israel i så mange år. Det har intet å gjøre med at de er palestinere, men at deres landområder er ulovlig okkupert.

Da var det full og åpen krig Sør.

Mener du at det er det i midt-østen i dag?

I så fall betyr det at Israel burde kunne gå vesentlig hardere til verks enn de gjør nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen forsøker du å flytte fokus.

Din unnfallenhet når det gjelder å fordømme staten Israel er påfallende.

Din overfokusering på palestinerenes overgrep og terror gjøres kun for å flytte oppmerksomheten fra Israels langt større overgrep og terror mot uskyldige sivile, som på toppen av det hele er på deres egne landområder.

Jeg regner med at hvis dette var 2. VK ville du fokusert på evt. overtramp av Hjemmevernet, og totalt "glemt" å kritisere nazistene?

"Jeg regner med at hvis dette var 2. VK ville du fokusert på evt. overtramp av Hjemmevernet, og totalt "glemt" å kritisere nazistene?"

Det sitatet passer vel aller best på deg selv Sør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette gjelder kun din fantasiverden, Sør.

Jeg har ingen problemer med å fordømme og på annen måte på det aller sterkeste ta avstand fra det den israelske hær bedriver av aktiviteter rettet mot den palestinske sivilbefolkningen.

Men i denne tråden var det palestinsk terror som var tema.

Så igjen lyver du.

Hvorfor?

..for å dekke over det faktum at din holdning er omtrent slik:

"...altså... atte... klart at det er fælt med litt palestinsk terror, men altså... atte... det er mye slemmere det Israel står for, altså... Så la oss heller snakke hele tiden om hvor fæl Israel er..."

Tragisk, Sør!

Bon noël!

Hei trista.

Siden vi har hatt en del uenigheter andre steder, så ville jeg bare benytte anledningen til å si at her støtter jeg dine argumenter og synspunkter fullt ut!

God jul med hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bruker vel muslimers definisjon; drap og mishandling av kvinner og barn.

Siden han bruker nettopp argumentet om at det er "selvforsvar" når man selv tar initiativet til å gå ut i den hensikt å drepe så mange uskyldige kvinner og barn som mulig - så kan det jo ikke forstås annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Men i denne tråden var det palestinsk terror som var tema."

Selvsag var det det. Man fokuserer på ethvert overgrep begått av palestinere, slik at fokus flyttes fra overgrep begått av Israel.

Velkjent teknikk.

"Velkjent teknikk."

Dette er nok noe du kjenner igjen ja Sør.

Bare i denne tråden har du gjort nøyaktig det i ca 70 % av alle innleggene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trista.

Siden vi har hatt en del uenigheter andre steder, så ville jeg bare benytte anledningen til å si at her støtter jeg dine argumenter og synspunkter fullt ut!

God jul med hilsen

Triste - alias mislykket - er nok pælma ut av webmaster.

I løpet av et par økter har han løyet på seg langvarige studier både innenfor religion og psykologi. Spesielt sistnevnte "kompetanse" blir jo kanskje vanskelig for dol-ledelsen når han ideligen overfor sine motdabattanter, deler ut diagnoser og foreskriver behandling på psykiatriske instituasjoner.

Ubefestede sjeler eller nye dol'ere kan jo finne på å ta fyren seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triste - alias mislykket - er nok pælma ut av webmaster.

I løpet av et par økter har han løyet på seg langvarige studier både innenfor religion og psykologi. Spesielt sistnevnte "kompetanse" blir jo kanskje vanskelig for dol-ledelsen når han ideligen overfor sine motdabattanter, deler ut diagnoser og foreskriver behandling på psykiatriske instituasjoner.

Ubefestede sjeler eller nye dol'ere kan jo finne på å ta fyren seriøst.

Det har jeg ikke fått med meg, og høres jo slettes ikke bra ut.

Selv tenkte jeg at jeg ikke skulle la min "forutinntatthet" komme i veien for å si meg enig med noen som jeg vanligvis er svært uenig med, hvis og når det dukker opp en sak jeg faktisk er enig med vedkommende i.

Om det så måtte være Sør...he-he.

Når jeg tenker meg om så har jeg faktisk skrevet at jeg er enig med han i noen saker her også tidligere.

Er jeg for snill og hyggelig synes du? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingla Sharon lever i den villfarelse at man kan forhandle med muslimer. Med muslimers holdning overfor "vantro", er det i utgangspunktet hensiktsløst. Nå har Israel i årtier drevet med dette narrespillet og resultatet ser vi; muslimer som uoppstoppelig sprenger barn og kvinner i filler.

Dette burde være ganske forutsigbart, og det overrasker meg at Israel i det hele tatt lar seg dra så langt ut i dette skuespillet.

Skal man i det hele tatt forhandle med muslimer, må det skje gjennom overlegen styrke, og det har ikke Israel så lenge muslimer kan sprenge sivile.

Israel har drept langt flere sivile enn det palestinerene har.

Og Israel gjør mens de okkuperer palestinerenes landområder, og ikke omvendt.

For øvrig høres du ut som Hamas, bare med motsatt fortegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristamento

Du skriver: "Men i denne tråden var det palestinsk terror som var tema."

Selvsag var det det. Man fokuserer på ethvert overgrep begått av palestinere, slik at fokus flyttes fra overgrep begått av Israel.

Velkjent teknikk.

...er det slik d u opererer: du setter fokus på israelsk terror for å dekke over de grusomme handlingene fra palestinsk side?

Eller kanskje du ikke synes de er så grusomme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Er det selvforvar å sprenge busser og kjøpesentre der det ferdes kvinner og barn? Er det legitimt politisk virkemiddel å drepe kvinner og barn?

Mendr du det er verre å drepe en kvinne enn å drepe en mann?¨

Hva med å bruke ordet "sivile"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er det slik d u opererer: du setter fokus på israelsk terror for å dekke over de grusomme handlingene fra palestinsk side?

Eller kanskje du ikke synes de er så grusomme?

Så lenge det er staten Israel som okkuperer palestinerenes land, så er det naturlig at det er Israels mye større terror som er i fokus, fremfor motreaksjonen på lokalbefolkningen på å være okkupert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er staten Israel som okkuperer palestinerenes land, så er det naturlig at det er Israels mye større terror som er i fokus, fremfor motreaksjonen på lokalbefolkningen på å være okkupert.

Det spesielle er jo at palestinerne på typisk muslimsk vis, konsentrerer seg om å drepe småunger.

Vi ser det gang på gang; Så fort det smeller rundt beina på muslimene, stikker de og gjemmer seg. Når de kan lemleste uskyldige kvinner og barn, er de i sitt ess. Du kjenner selv den endeløse rekken av eksempler på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spesielle er jo at palestinerne på typisk muslimsk vis, konsentrerer seg om å drepe småunger.

Vi ser det gang på gang; Så fort det smeller rundt beina på muslimene, stikker de og gjemmer seg. Når de kan lemleste uskyldige kvinner og barn, er de i sitt ess. Du kjenner selv den endeløse rekken av eksempler på dette.

Israel har drept mange flere palestinske unger enn omvendt.

Israel okkuperer også palestinerenes land ulovlig - og Israel har enhver anledning til å trekke seg tilbake til eget territorium, fremfor å klage over hva som skjer når de okkuperer andre folks landområder.

Det er jo bare å la være og okkupere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan definerer du "å forsvare seg" Sør?

Hva mener du ville vært "OK" måter for Milorg å forsvare NOrge på, hvis vi fremdeles hadde vært okkupert av nazistene?

Det er ingen tvil om at noen av palestinerenes aksjoner er i strid med internasjonale konvensjoner. Ettersom Israel har brutt samme konvensjoner hver dag i flere tiår nå, er det åpenbart at å kritisere palestinerene for det Israel gjør hver dag er bare dobbelmoral.

Israel har hele tiden valget - de kan trekke seg ut av områdene de okkuperer ulovlig. Palestinerene har ikke det valget - de er okkupert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bruker vel muslimers definisjon; drap og mishandling av kvinner og barn.

Israel begår langt flere drap på sivile enn palestinerene.

Israel er også en angreps-hær. Palestinerene forsvarer seg mot ulovlig okkupasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...