Gå til innhold

Slør, eller ikke slør


musikeren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 540
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    133

  • Ulv I Faarikaal

    118

  • Taj Mahal

    72

  • Dorthe

    33

Mest aktive i denne tråden

Så vis du, mot din vilje, blir registrert som nazist, så er du nazist? --og følgelig blir rammet av all kritikk mot nazister som gruppe.

Dette gjelder selvsagt alle kommunister også -- om de så er leninister, trotskister eller marxister...

Fin gruppetenkning!

Hvis du er registrert som kristen, osv. så ville du bli rammet av "lover mot innvandring av kristne", enten du faktisk "går i kirken" eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS -- står du fremdeles for påstanden din om at jødedommen er mye eldre enn buddhismen?

I buddhismen er det ca år 2546 nå.

For jødene er det over år 5000 (husker ikke nøyaktig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man finner afghanere over alt, men få bruker dem i vesten.

Burqa er en tradisjonell afghansk drakt. Du finner mange heldekkende drakter, men det er ikke burqa av den grunn.

Burqa er de du ser på TV, når de filmer fra afghanistan. Korte forran og lange bak. Kun Afghanere som går med slike.

Takk, da har jeg lært noe nytt.Jeg trodde burkaen var hodeplagget, ikke hele drakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser du skriver det. Men hvorfor skriver du da:

"Tror du ikke de ville ha tatt den av, når de måtte ha på hjelm?"?

Det er jo en selvmotsigelse.

Da snakker jeg om Turban, nanna. Det er vel helt umulig å ha på turban under en hjelm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du leste ikke det jeg skrev, ser jeg. Eller du valgte å ignorere det som passet deg. Greit nok, så slipper vi å diskutere.

"...................."

Meningsforskjeller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser du skriver det. Men hvorfor skriver du da:

"Tror du ikke de ville ha tatt den av, når de måtte ha på hjelm?"?

Det er jo en selvmotsigelse.

Du der i mot, er ganske selvmotsigende. Som leser og svarer på innleggene mine.

Du som har sagt i et annet forum om hvor gjerne du ville bli kvitt meg. Så når jeg går, så oppsøker du meg her.

Hm... :kløhode:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da snakker jeg om Turban, nanna. Det er vel helt umulig å ha på turban under en hjelm.

Stor hjelm og turban av tynt stoff. Går fint det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest online i dag også

Hva mener du er sprøyt? Og kan du begrunne?

*Muslimske kvinner skal dekke seg til. De som ikke gjør det, gjør noe de ikke burde. Man bør ha det på. Man skal ikke vise håret sitt til fremmede osv.*

Dette er det rene, skjære idioti og trenger selvsagt ingen videre begrunnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor hjelm og turban av tynt stoff. Går fint det.

Trodde turban hadde samme stoff bestandig jeg. Uansett, så må den bli veldig flat. Og lite konfortabelt under hjelmen til en brannmann. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Muslimske kvinner skal dekke seg til. De som ikke gjør det, gjør noe de ikke burde. Man bør ha det på. Man skal ikke vise håret sitt til fremmede osv.*

Dette er det rene, skjære idioti og trenger selvsagt ingen videre begrunnelse.

*himler*

Ingen gode argumentasjoner fra deg, men andre ord.

Hva du synes er heller egentlig veldig lite interessant. Det hørtes ut fra ditt første innlegg, at jeg løy nemlig. Men så var det bare bla bla bla innlegg. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

I buddhismen er det ca år 2546 nå.

For jødene er det over år 5000 (husker ikke nøyaktig).

Hei!

Sør, her tar du (igjen) skammelig feil.

Å regne med noen jødedom før tidligst etter eksilet (dvs. ca. 539 f.v.t.) er ikke faglig forsvarlig. Iallfall utfordrer jeg deg til å finne en eneste allment anerkjent religionshistoriker som mener at jødedommen er ca. 5000 år!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristamento

Hvis du er registrert som kristen, osv. så ville du bli rammet av "lover mot innvandring av kristne", enten du faktisk "går i kirken" eller ei.

Så din hets mot nazister vil ramme alle nazister, også de som ikke var verre enn f.eks. Knut Hamsun?

Det er ikke gitt at alle deler din definisjon av kristen som en som er oppskrevet som medlem i en kristen menighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Medlemskap i nazistpartier, for eksempel.

Er alle medlemmer av et "naziparti" like grusomme? (Hva med dem som innen partiet forsøker å arbeide for en moderat linje?)

Eller kanskje alle som er medlem av et kommunistisk parti er like grusomme?

Trolig er det drept flere mennesker av kommunister enn av nazister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle medlemmer av et "naziparti" like grusomme? (Hva med dem som innen partiet forsøker å arbeide for en moderat linje?)

Eller kanskje alle som er medlem av et kommunistisk parti er like grusomme?

Trolig er det drept flere mennesker av kommunister enn av nazister.

At flere har blitt drept av kommunister enn nazister gjør ikke nazismen noe bedre.

Det er kanskje varierende grusomhet blant nazister, akkurat som det er varierende grusomhet blant mordere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

At flere har blitt drept av kommunister enn nazister gjør ikke nazismen noe bedre.

Det er kanskje varierende grusomhet blant nazister, akkurat som det er varierende grusomhet blant mordere.

...eller blant kommunister?

Eller spurt på en annen måte: hva får deg til å ville behandle nazister som en mer homogen gruppe enn kommunister.

(Jeg har for øvrig aldri påstått at nazisme er bedre enn kommunisme bare fordi kommunismen har langt flere liv på samvittigheten.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Folk som i liten grad tar hensyn til nåtiden når de tolker bibelen/koranen.

Du definerer fundamentalister som:

"Folk som i liten grad tar hensyn til nåtiden når de tolker bibelen/koranen."

Hva mener du med å ta hensyn til nåtiden?

Gir du noen konkrete eksempler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller blant kommunister?

Eller spurt på en annen måte: hva får deg til å ville behandle nazister som en mer homogen gruppe enn kommunister.

(Jeg har for øvrig aldri påstått at nazisme er bedre enn kommunisme bare fordi kommunismen har langt flere liv på samvittigheten.)

Fordi nazisme ikke kan tolkes "snilt" på noen som helst måte. "Det slemme" er en integrert del av nazismen.

Undertrykkelsen/massemord som har skjedd under kommunisme er "når det går galt", og ikke en del av doktrinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Fordi nazisme ikke kan tolkes "snilt" på noen som helst måte. "Det slemme" er en integrert del av nazismen.

Undertrykkelsen/massemord som har skjedd under kommunisme er "når det går galt", og ikke en del av doktrinen.

Sør,

du kommer med en rekke synspunkter som uten dokumentasjon fremstår som dogmatiske og irrasjonelle.

Du skriver:

"Fordi nazisme ikke kan tolkes 'snilt' på noen som helst måte. 'Det slemme' er en integrert del av nazismen."

For at dette skal være sant, må du kunne bevise at nazismen er en homogen ideologi.

Kan du det?

Dessuten: hva er dette "slemme" som nødvendigvis er en del av nazismen -- eller nasjonalsosialismen, som er en mer nøytral betegnelse ??

Videre hevder du:

"Undertrykkelsen/massemord som har skjedd under kommunisme er 'når det går galt', og ikke en del av doktrinen."

Kan ikke denne unnskyldningen også brukes av revisjonistiske nynazister i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...