Gå til innhold

BAKEOVERBØYD LIVMOR


Gjest Skorpionen

Anbefalte innlegg

Gjest Skorpionen

1.

Jeg har bakoverbøyd livmor.

Er det vanskeligere å bli gravid da?

Er sjansen for å bli gravid mindre slik at jeg kan slutte med p-pillen?

2.

Er det noe som hjelper mot skjedekatarr? Hvorfor kommer det igjen og igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har oxo det samme,-bakoverbøyd livmor,men har ikke hatt problemer med å bli gravid.Det eneste legen min mente,var at fødselen kunne bli litt "hardere" i og med at babyen måtte over en extra liten "kneik."

Ble forresten gravid med førstemann PÅ pillen,så den er heller ingen hindring ;-D

Det med katarren kan jeg desverre ikke hjelpe deg med.

Får bare si lykke til med en eventuell graviditet i nærmeste fremtid! *s*

Klæm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jostedalsrypa

Hei!

Jeg har oxo det samme,-bakoverbøyd livmor,men har ikke hatt problemer med å bli gravid.Det eneste legen min mente,var at fødselen kunne bli litt "hardere" i og med at babyen måtte over en extra liten "kneik."

Ble forresten gravid med førstemann PÅ pillen,så den er heller ingen hindring ;-D

Det med katarren kan jeg desverre ikke hjelpe deg med.

Får bare si lykke til med en eventuell graviditet i nærmeste fremtid! *s*

Klæm

Jeg hadde også bakoverbøyd livmor, og hadde ingen problemer med å bli gravid. Lette fødsler hadde jeg også :

Setefødsel ca. 3 t. - Vanlig ca. 1 t. Tror ikke du skal ta sjansen på å slutte med P.P.piller.

Skjedekatarr må du til lege med, Ble kvitt min til slutt.Da hadde både min mann og jeg blitt medisinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Svar til Skorpionen

1. Det er gammel overtro at bakoverliggende livmor reduserer mulighet for åp bli gravid

2. Du skal bestemt ikke slutte med p-piller hvis du ikke ønsker å bli gravid

3. Det er flere typer skjedekatarr, både sopp og bakteriell vaginose (BV) har stor tendens til å komme tilbake, spesielt BV. Hvilken type har du?

Vennlig hilsen Mette H Moen

PS det med at fødselen er vanskeligere hos de med bakoverliggende livmor må være en misforståelse. Livmoren retter seg opp i løpet av de første måneder av et svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...