Gå til innhold

Vitser som små barn skjønner


morsan

Anbefalte innlegg

Har dere noen "gode" vitser på lager som selv små barn kan forstå? (Ca 6-7-åringer)

Det skal ikke så mye til av underfundigheter før de ikke fatter poenget, men et eksempel på en svært populær vits er den om nordmannen, svensken og dansken og grisen som feis! :-)

Forslag tas imot med takk! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mor i juni

Dansken, svensken og nordmannen som skulle konkurrere om hvem som kunne tisse lengst.

Dansken tisset på lilletåa si. Svensken tisset en halv meter, og nordmannen tisset så langt at de ikke kun se hvor det endte.

Neste dag sto det i avisene at det hadde var gult regn i Kina.

Morro!! Eneste vitsen jeg husker fra jeg var liten. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansken, svensken og nordmannen som skulle konkurrere om hvem som kunne tisse lengst.

Dansken tisset på lilletåa si. Svensken tisset en halv meter, og nordmannen tisset så langt at de ikke kun se hvor det endte.

Neste dag sto det i avisene at det hadde var gult regn i Kina.

Morro!! Eneste vitsen jeg husker fra jeg var liten. :o)

LOL!! Ja denne VET jeg vil slå an! :-)

Jeg fortalte ham en vits her om dagen som jeg trodde han ville le av, og det gjorde han også, men først etter at jeg hadde forklart vitsen! :-)

Og den var som følger:

En mann gikk på gata. Så møtte han en annen mann med en gris i et bånd.

Den første mannen spurte: "Men hvor i all verden har du fått tak i det svinet der??"

"Jeg vant ham på bingo", sa grisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor i juni

LOL!! Ja denne VET jeg vil slå an! :-)

Jeg fortalte ham en vits her om dagen som jeg trodde han ville le av, og det gjorde han også, men først etter at jeg hadde forklart vitsen! :-)

Og den var som følger:

En mann gikk på gata. Så møtte han en annen mann med en gris i et bånd.

Den første mannen spurte: "Men hvor i all verden har du fått tak i det svinet der??"

"Jeg vant ham på bingo", sa grisen.

*flire* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjøtteteren

LOL!! Ja denne VET jeg vil slå an! :-)

Jeg fortalte ham en vits her om dagen som jeg trodde han ville le av, og det gjorde han også, men først etter at jeg hadde forklart vitsen! :-)

Og den var som følger:

En mann gikk på gata. Så møtte han en annen mann med en gris i et bånd.

Den første mannen spurte: "Men hvor i all verden har du fått tak i det svinet der??"

"Jeg vant ham på bingo", sa grisen.

Den skjønte ikke jeg heller da jeg var på den alderen. Derimot er det mange 6-7-åringer som forstår dum om ingen-vitser:

De to vennene Dum og Ingen var ute og gikk en tur. Så falt Ingen ned i en brønn. Dum ringte politiet:

-Ingen har falt ned i en brønn!

-Og hvem er så du? spurte politimannen.

-Jeg er Dum, sa Dum.

-Ja, det forklarer jo saken, sa politimannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skjønte ikke jeg heller da jeg var på den alderen. Derimot er det mange 6-7-åringer som forstår dum om ingen-vitser:

De to vennene Dum og Ingen var ute og gikk en tur. Så falt Ingen ned i en brønn. Dum ringte politiet:

-Ingen har falt ned i en brønn!

-Og hvem er så du? spurte politimannen.

-Jeg er Dum, sa Dum.

-Ja, det forklarer jo saken, sa politimannen.

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde jeg forsto kom an, ketsjup-vitsen da jeg var liten. Men jeg innså ikke før jeg ble voksen og plutselig kom over vitsen på engelsk at jeg ikke hadde forstått poenget :)

(come on, catch up!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor i juni

Jeg trodde jeg forsto kom an, ketsjup-vitsen da jeg var liten. Men jeg innså ikke før jeg ble voksen og plutselig kom over vitsen på engelsk at jeg ikke hadde forstått poenget :)

(come on, catch up!)

*pling*

Bedre sent enn aldri..... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor i juni

Jeg trodde jeg forsto kom an, ketsjup-vitsen da jeg var liten. Men jeg innså ikke før jeg ble voksen og plutselig kom over vitsen på engelsk at jeg ikke hadde forstått poenget :)

(come on, catch up!)

Og da snakket jeg om meg selv... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde jeg forsto kom an, ketsjup-vitsen da jeg var liten. Men jeg innså ikke før jeg ble voksen og plutselig kom over vitsen på engelsk at jeg ikke hadde forstått poenget :)

(come on, catch up!)

Å.....

*rødme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg forsto kom an, ketsjup-vitsen da jeg var liten. Men jeg innså ikke før jeg ble voksen og plutselig kom over vitsen på engelsk at jeg ikke hadde forstått poenget :)

(come on, catch up!)

Jeg fikk også med meg den først i voksen alder! :-) Men da er den jo straks mer "sofistikert", mens den norske varianten er mest for barn.

Husker at vi drev og lagde varianter av den, som f.eks. om to epler, den ene ovekjørt, den andre sier : "Kom an, eplemos"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille kaningutten kommer inn til bakeren: Har dere gulrotkake? Bakeren: Nei, dessverre..

(Dag nr. to: samme skjer)

Dag nr. 3: Gutten: har dere gulrotkake? Bakeren: Ja, IDAG har vi gulrotkake!! Gutten: Sant det er dårlig?

Sønnen min sin favorittvits da han var ca. 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søte mammaen min

*flire* :-)

En liten digresjon kanskje. Men jeg har en mor som ikke forstår en eneste vits. Et merkelig fenomen.Hun er slett ikke dum. Noen som har opplevd lignende. Bare 1 eneste vits har jeg opplevd at hun forstår.

I tilfelle noen ble litt nysgjerrig på denne ene vitsen,så er den som følger.En herre går inn på en bokhandel og spør om de har boken"Uten en tråd"(tror ikke mamma vet noe om den boken egentlig)Nei,Svarer ekspeditøren. Men vi har en her som heter "Moro med garn".

Jaja.Ellers er min mor et festlig og sjarmerende menneske.Og dette var jo heller ingen barnevits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten digresjon kanskje. Men jeg har en mor som ikke forstår en eneste vits. Et merkelig fenomen.Hun er slett ikke dum. Noen som har opplevd lignende. Bare 1 eneste vits har jeg opplevd at hun forstår.

I tilfelle noen ble litt nysgjerrig på denne ene vitsen,så er den som følger.En herre går inn på en bokhandel og spør om de har boken"Uten en tråd"(tror ikke mamma vet noe om den boken egentlig)Nei,Svarer ekspeditøren. Men vi har en her som heter "Moro med garn".

Jaja.Ellers er min mor et festlig og sjarmerende menneske.Og dette var jo heller ingen barnevits.

*ler*

Noen ganger lurer man virkelig på hva som får folk til å ha en bestemt vits som sin "favoritt"!

Jeg studerte sammen med ei som hadde følgende favoritt-vits:

En mann kommer bort til en pølsebod og sier: En pølse takk!

Pølseselgeren: Skal du ha grill eller wiener?

Kunden: Wiener, takk.

Pølseselgeren: Beklager, vi har ikke Wiener....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg forsto kom an, ketsjup-vitsen da jeg var liten. Men jeg innså ikke før jeg ble voksen og plutselig kom over vitsen på engelsk at jeg ikke hadde forstått poenget :)

(come on, catch up!)

Jeg har alltid hevdet at den må fortelles på engelsk for å ha noe poeng. Den er jo ikke særlig morsom hvis sluttreplikken er bare "kom igjen, ketchup?"

Godt at noen endelig er enig med meg, jeg har fått dårlig respons når jeg har påstått dette (overfor voksne, altså - barn forteller den jo gjerne i de mest håpløse varianter).

Hmmm - nå gir jeg visst uttrykk for å være en skikkelig surpomp som må analysere enhver vits ihjel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg har alltid hevdet at den må fortelles på engelsk for å ha noe poeng. Den er jo ikke særlig morsom hvis sluttreplikken er bare "kom igjen, ketchup?"

Godt at noen endelig er enig med meg, jeg har fått dårlig respons når jeg har påstått dette (overfor voksne, altså - barn forteller den jo gjerne i de mest håpløse varianter).

Hmmm - nå gir jeg visst uttrykk for å være en skikkelig surpomp som må analysere enhver vits ihjel...

Snuppa mi på snart fire år elsker den vitsen. Hun har den i utallige varianter. Den siste er omtrent slik: Det gikk to bananer på en vei, så ble den ene påkjørt og den andre sa: Kom an sjokolade!

Hmm, tror ikke hun har skjønt helt poenget ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...