Gå til innhold

Røyker du?


Gjest Tidl. barnløs røyker

Anbefalte innlegg

Gjest Tidl. barnløs røyker

Du er ufrivillig barnløs og røyker?

Første bud er å slutte med "gift-stoffer" - røyk, alkohol og kaffe.

Greier du ikke dette har du ikke virkelig lyst på barn, og er veldig egosentrisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tobarnsforeldreidag

Vi var ufrivillig barnløse røykere i 5 år. Kom aldri så langt at det ble prøverør ... klarte det selv etter at vi kom i rullene på rikshospitalet .... vi røyka fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidl. barnløs røyker

Vi var ufrivillig barnløse røykere i 5 år. Kom aldri så langt at det ble prøverør ... klarte det selv etter at vi kom i rullene på rikshospitalet .... vi røyka fortsatt.

Stakkars deres to små som har vond lukt rundt seg hele tiden... deres ånde, kleslukt osv... Kan få astma av det vettu.

Tenk å risikere å dø fra barna sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tobarnsforeldreidag

Stakkars deres to små som har vond lukt rundt seg hele tiden... deres ånde, kleslukt osv... Kan få astma av det vettu.

Tenk å risikere å dø fra barna sine...

for tenk det gjør vi/de ikke det så, for vi slutta å røyke i januar vi sååååå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidl. barnløs røyker

for tenk det gjør vi/de ikke det så, for vi slutta å røyke i januar vi sååååå.

Kjempebra!

En venninne døde akkurat av lungekreft, 36 år, to barn... Hun røyket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest så det er ikke bare røykere som dør av kreft

Kjempebra!

En venninne døde akkurat av lungekreft, 36 år, to barn... Hun røyket...

Jada, jeg kjenner faktisk flere som er døde av kreft jeg, de har ALDRI tatt i en røyk en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

serendipity

Stakkars deres to små som har vond lukt rundt seg hele tiden... deres ånde, kleslukt osv... Kan få astma av det vettu.

Tenk å risikere å dø fra barna sine...

Ja, omsorgssvikt ville jeg iallefall kalle det !!!! (ironi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godt forbilde?

Jada, jeg kjenner faktisk flere som er døde av kreft jeg, de har ALDRI tatt i en røyk en gang

Men man utsetter seg for større kreftrisiko ved å røyke!

Og større risiko for å dø fra barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du tidligere barnløs eller tidligere røyker? for på nicket ditt ser det ut som du røyker fortsatt.

ps...tenkte det samme selv! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidl. barnløs OG tidl. røyker

Er du tidligere barnløs eller tidligere røyker? for på nicket ditt ser det ut som du røyker fortsatt.

Tidligere barnløs og tidligere røyker.

Barn og røyk hører ikke sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! (ikke ironi!!!)

Enig i de tilfellene der barna faktisk utsettes for røyken. Hadde f.eks. Karin og Jon i nr 19 hatt barn der ville det vært fullstendig ille!!

Men jeg kjenner to par hvor begge røyker men ALDRI inne! Og de sender ut alle gjester som vil røyke også.

De var flinke nok til å ikke røyke under svangerskap og amming, men dessverre ble det tilbakefall etterhvert.

Så det som barna p.t. utsettes for er eventuell dårlig ånde hos foreldrene og det at de SER at det røykes og derfor ikke så lett tar avstand fra det å røyke selv.

Og selvsagt at de kan risikere å miste foreldrene sine tidligere, men det kan jo også barna til dem som spiser mye fett, dem som ikke trimmer, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig! (ikke ironi!!!)

Enig i de tilfellene der barna faktisk utsettes for røyken. Hadde f.eks. Karin og Jon i nr 19 hatt barn der ville det vært fullstendig ille!!

Men jeg kjenner to par hvor begge røyker men ALDRI inne! Og de sender ut alle gjester som vil røyke også.

De var flinke nok til å ikke røyke under svangerskap og amming, men dessverre ble det tilbakefall etterhvert.

Så det som barna p.t. utsettes for er eventuell dårlig ånde hos foreldrene og det at de SER at det røykes og derfor ikke så lett tar avstand fra det å røyke selv.

Og selvsagt at de kan risikere å miste foreldrene sine tidligere, men det kan jo også barna til dem som spiser mye fett, dem som ikke trimmer, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

Helt enig! (ikke ironi!!!)

Hysteri kan i værste fall føre til svært nervøse barn. Jeg røyker ikke lenger (er heller ikke barnløs eller tidligere barnløs), men å bli sååå panisk er det KUN de som selv har vært røykere som blir. Og det kalles dårlig samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionfisken

Det er ingen som er så fanatisk imot røyk som de som selv har røkt. Min mor som sluttet for 10 år siden er akkurat som deg, og min far som slutta for 5 år siden er bare litt bedre enn henne.

Det finnes faktsik andre grunner for barnløshet enn røyking. Det er alt for lettvint å bare kaste ut at man må slutte å røyke så løser alle problemer seg.

Jeg har ikke røkt siden jeg var 14 år (det er 23 år siden sist jeg tok en røyk) men har ikke noe imot røykere. De er ikke dårligere mennesker enn jeg er. Jeg er faktisk så uanstending at jeg (og barna mine) bor sammen med en røyker.

Jeg vet jeg får pepper nå. I manges øyne utsetter jeg og samboeren min barna mine for rene drapsforsøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fillippa

Det er ingen som er så fanatisk imot røyk som de som selv har røkt. Min mor som sluttet for 10 år siden er akkurat som deg, og min far som slutta for 5 år siden er bare litt bedre enn henne.

Det finnes faktsik andre grunner for barnløshet enn røyking. Det er alt for lettvint å bare kaste ut at man må slutte å røyke så løser alle problemer seg.

Jeg har ikke røkt siden jeg var 14 år (det er 23 år siden sist jeg tok en røyk) men har ikke noe imot røykere. De er ikke dårligere mennesker enn jeg er. Jeg er faktisk så uanstending at jeg (og barna mine) bor sammen med en røyker.

Jeg vet jeg får pepper nå. I manges øyne utsetter jeg og samboeren min barna mine for rene drapsforsøket.

Hvis man ikke greier å få barn, må man såklart gjøre det man kan for å få det til. Noe av det er å slutt å røyke. Greier man ikke det, betyr ikke barn så veldig mye tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysteri kan i værste fall føre til svært nervøse barn. Jeg røyker ikke lenger (er heller ikke barnløs eller tidligere barnløs), men å bli sååå panisk er det KUN de som selv har vært røykere som blir. Og det kalles dårlig samvittighet!

Dette er min teori:

De fleste som aldri har røkt, har vokst opp og er sosialiserte inn i en røykeverden. De trekker seg rolig unna og reflekterer ikke over røyk. Verden er bare sånn.

De fleste som slutter å røyke etter å ha røkt i årevis får sjokk over å oppdage hva røyk gjør med luft og omgivelser. Det er også skrekkelig å komme til erkjennelsen over at en selv har vandret stinkende rundt :-/

Eks-røykere kjenner altså begge tilværelsene, og kan da logisk nok uttale seg med større tyngde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har sett på lenge

Dette er min teori:

De fleste som aldri har røkt, har vokst opp og er sosialiserte inn i en røykeverden. De trekker seg rolig unna og reflekterer ikke over røyk. Verden er bare sånn.

De fleste som slutter å røyke etter å ha røkt i årevis får sjokk over å oppdage hva røyk gjør med luft og omgivelser. Det er også skrekkelig å komme til erkjennelsen over at en selv har vandret stinkende rundt :-/

Eks-røykere kjenner altså begge tilværelsene, og kan da logisk nok uttale seg med større tyngde.

ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...