Gå til innhold

jeg har vært på healing


Gjest midia

Anbefalte innlegg

Gjest midia

Tenk at jeg gikk til en healer i dag da!jeg som ikke tror noe på alternativ behandling.

Jaggu forsvant smertene også!

Venter i spenning nå om smertene kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 267
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    90

  • Dorthe

    32

  • pip

    18

  • Lurveline

    18

Mest aktive i denne tråden

Hør på gjøken under her, som forteller deg hva du tror og ikke tror. Må være greit å vite så mye? :-)

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro kan flytte fjell.(eller noe i den dur)

Den forklaringen er absurd med mindre vedkommende virkelig tror på det. Og det var vel nettopp det h*n sa h*n ikke gjorde...

Når tro "flytter fjell" er det logisk nok snakk om sterk tro. Hvis man tviler, eller evt. tenker "kanskje", så er effekten av troen mer eller mindre utelukket. Det sier seg selv, egentlig.

".........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke trodde på alternativ behandling, ville du selvsagt ikke gått til en healer.

Med vennlig hilsen

Det var jeg som jagde henne dit;o)

Nei,fra spøk til revolver, det er da lov til å ombestemme seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tro kan flytte fjell.(eller noe i den dur)

Isåfall er det egen tro (= placebo-effekten) som gjør deg bedre, og selvsagt fremdeles ikke selve healingen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

Hvis du ikke trodde på alternativ behandling, ville du selvsagt ikke gått til en healer.

Med vennlig hilsen

jeg har hatt så mye smerter en tid å det kostet 100 kroner å det er ikke mye å tape om det ikke skulle fungere med alternativ behandling.

Så jeg tenkte med meg selv at dette skulle jeg jaggu meg prøve,100 spenn for å bli kvitt smertene er ingenting.

Må legge til at dette var impuls handling og ingen timebestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forklaringen er absurd med mindre vedkommende virkelig tror på det. Og det var vel nettopp det h*n sa h*n ikke gjorde...

Når tro "flytter fjell" er det logisk nok snakk om sterk tro. Hvis man tviler, eller evt. tenker "kanskje", så er effekten av troen mer eller mindre utelukket. Det sier seg selv, egentlig.

".........................."

Nei, du behøver da ikke være fanatisk for å tro nok til at du blir litt bedre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

Isåfall er det egen tro (= placebo-effekten) som gjør deg bedre, og selvsagt fremdeles ikke selve healingen.

Med vennlig hilsen

Sitter jo her og kjenner etter om det gjør vondt så denne teorien din støtter jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter jo her og kjenner etter om det gjør vondt så denne teorien din støtter jeg ikke.

Selvsagt kan det godt være at du fikk mindre vondt, men det er isåfall pga din tro (på et eller annet nivå) på healing, og ikke fordi selve healingen har gjort deg bedre.

Hvis healing hadde virket, ville man kunne dokumentere det (Ta 100 personer med smerter, gi 50 behandling og 50 "falsk behandling", og se hvor mange fra hver gruppe ble bedre). Poenget er at slik dokumentasjon eksisterer ikke.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt så mye smerter en tid å det kostet 100 kroner å det er ikke mye å tape om det ikke skulle fungere med alternativ behandling.

Så jeg tenkte med meg selv at dette skulle jeg jaggu meg prøve,100 spenn for å bli kvitt smertene er ingenting.

Må legge til at dette var impuls handling og ingen timebestilling.

Nei, men det beviser jo at du tror på det, hvis ikke ville du selvsagt ikke gått der.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det beviser jo at du tror på det, hvis ikke ville du selvsagt ikke gått der.

Med vennlig hilsen

Du behøver ikke å tro på healing men man kan være så desp at man prøver likevel.

Når man er desp nok, prøver man det meste for å finne noe som hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du behøver ikke å tro på healing men man kan være så desp at man prøver likevel.

Når man er desp nok, prøver man det meste for å finne noe som hjelper.

Nettopp, men man går jo inn der fordi man tror/håper/mener at man kan bli kvitt smertene - det er jo hele poenget.

Derimot så tror man ikke at man kan bli kvitt smertene hvis man går til frisøren, og derfor forsøker man aldri det. Hvis folk hadde trodd det, ville et besøk hos frisøren hjulpet akkurat like mye som et besøk hos healeren.

Dog har besøk hos frisøren den bivirkningen at du ofte ser penere ut på håret etterpå. :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psykologistudent

Selvsagt kan det godt være at du fikk mindre vondt, men det er isåfall pga din tro (på et eller annet nivå) på healing, og ikke fordi selve healingen har gjort deg bedre.

Hvis healing hadde virket, ville man kunne dokumentere det (Ta 100 personer med smerter, gi 50 behandling og 50 "falsk behandling", og se hvor mange fra hver gruppe ble bedre). Poenget er at slik dokumentasjon eksisterer ikke.

Med vennlig hilsen

Men så har det kanskje heller ikke vært forsket så mye på dette.

Litt i samme gate: Ikke så mange er klar over det, men det har vært forsket mye på ESP i form av tankeoverføring og her er resultatende ganske overbevisende i retning av at tenkoverføring er en realitet.

Pass deg for å trekke konklusjoner før et fenomen er tilstrekkelig undersøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så har det kanskje heller ikke vært forsket så mye på dette.

Litt i samme gate: Ikke så mange er klar over det, men det har vært forsket mye på ESP i form av tankeoverføring og her er resultatende ganske overbevisende i retning av at tenkoverføring er en realitet.

Pass deg for å trekke konklusjoner før et fenomen er tilstrekkelig undersøkt.

Det er da mer enn tilstrekkelig undersøkt, og det er en premie på 1 million dollar for de som kan påvise noen tankeoverføring. Ingen har vært i nærheten av å kunne få det til.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psykologistudent

Nei, men det beviser jo at du tror på det, hvis ikke ville du selvsagt ikke gått der.

Med vennlig hilsen

Hvilken forskjell gjør det egentlig hvems tro det er som fjerner denne smerte? Poenget er vel at smerten er borte, det må da være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, men man går jo inn der fordi man tror/håper/mener at man kan bli kvitt smertene - det er jo hele poenget.

Derimot så tror man ikke at man kan bli kvitt smertene hvis man går til frisøren, og derfor forsøker man aldri det. Hvis folk hadde trodd det, ville et besøk hos frisøren hjulpet akkurat like mye som et besøk hos healeren.

Dog har besøk hos frisøren den bivirkningen at du ofte ser penere ut på håret etterpå. :-)

Med vennlig hilsen

Godt poeng ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isåfall er det egen tro (= placebo-effekten) som gjør deg bedre, og selvsagt fremdeles ikke selve healingen.

Med vennlig hilsen

Det er vel igrunn det samme hva du måtte mene sør. Så lenge smertene til innskriver er borte, så er det vel det som teller. Hvor lenge det varer er ikke godt å si, men en liten pause er sikkert godt for den det gjelder.

Må du alltid dytte på andre at din mening er den eneste rette, og ALT som ikke er dokumentert er bare oppspinn.

Nå virker du mot din hensikt (igjen), ved å ta fra en person (kanskje) en liten glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psykologistudent

Det er da mer enn tilstrekkelig undersøkt, og det er en premie på 1 million dollar for de som kan påvise noen tankeoverføring. Ingen har vært i nærheten av å kunne få det til.

Med vennlig hilsen

Jeg sikter til de såkalte ganzfeld-studiene. Det fins omfattende vitenskapelig litteratur på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...