Gå til innhold

jeg har vært på healing


Gjest midia

Anbefalte innlegg

Nettopp, men man går jo inn der fordi man tror/håper/mener at man kan bli kvitt smertene - det er jo hele poenget.

Derimot så tror man ikke at man kan bli kvitt smertene hvis man går til frisøren, og derfor forsøker man aldri det. Hvis folk hadde trodd det, ville et besøk hos frisøren hjulpet akkurat like mye som et besøk hos healeren.

Dog har besøk hos frisøren den bivirkningen at du ofte ser penere ut på håret etterpå. :-)

Med vennlig hilsen

Jeg tror jeg forsøker meg hos frisøren og blir fin på håret.

Jeg har også vært hos healer og det hjalp ingenting. Derimot har jeg blitt bedt for i salem og det hjalp til og med for meg som er så ugudelig. Jeg visste ikke om det før flere år etterpå altså. Nesten litt flaut men jeg kan ikke si at det var fake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 267
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    90

  • Dorthe

    32

  • pip

    18

  • Lurveline

    18

Mest aktive i denne tråden

Det er vel igrunn det samme hva du måtte mene sør. Så lenge smertene til innskriver er borte, så er det vel det som teller. Hvor lenge det varer er ikke godt å si, men en liten pause er sikkert godt for den det gjelder.

Må du alltid dytte på andre at din mening er den eneste rette, og ALT som ikke er dokumentert er bare oppspinn.

Nå virker du mot din hensikt (igjen), ved å ta fra en person (kanskje) en liten glede.

Du skriver: "Må du alltid dytte på andre at din mening er den eneste rette, og ALT som ikke er dokumentert er bare oppspinn."

Hvis du ikke liker det jeg skriver, Shandy, så er det faktisk ikke vanskeligere enn at du ikke leser det.

Heller ikke for deg!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sikter til de såkalte ganzfeld-studiene. Det fins omfattende vitenskapelig litteratur på dette.

Det gjør det sikkert, akkurat som det finnes masse studier vedr. religion. Det blir ikke noe sannere av den grunn.

Hvis "tankeoverføring" virkelig fungerte er det åpenbart at vår virkelighet ville vært en helt annen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken forskjell gjør det egentlig hvems tro det er som fjerner denne smerte? Poenget er vel at smerten er borte, det må da være bra.

Selvsagt, men kvakksalveri er fremdeles bedrageri.

Akkurat som det ville vært bedrageri hvis legen solgte deg dyre medisiner for en sykdom som medisinene ikke fungerte på.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg forsøker meg hos frisøren og blir fin på håret.

Jeg har også vært hos healer og det hjalp ingenting. Derimot har jeg blitt bedt for i salem og det hjalp til og med for meg som er så ugudelig. Jeg visste ikke om det før flere år etterpå altså. Nesten litt flaut men jeg kan ikke si at det var fake.

Formodentlig *ba* de deg dra til et varmt sted? Det var nok varmen som hjalp mot smertene. *S*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formodentlig *ba* de deg dra til et varmt sted? Det var nok varmen som hjalp mot smertene. *S*

Med vennlig hilsen

He he, men det er faktisk sant. Helt uventet var det også, ikke noe legene hadde regnet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver: "Må du alltid dytte på andre at din mening er den eneste rette, og ALT som ikke er dokumentert er bare oppspinn."

Hvis du ikke liker det jeg skriver, Shandy, så er det faktisk ikke vanskeligere enn at du ikke leser det.

Heller ikke for deg!

Med vennlig hilsen

"Hvis du ikke liker det jeg skriver, Shandy, så er det faktisk ikke vanskeligere enn at du ikke leser det."

Jeg vet da det, men vil gjerne få helheten i en tråd jeg leser. Så er det faktisk slik, at jeg ikke til vanlig har det med å lese det du skriver - jeg vet jo som regel hva som kommer allikevel.

Derimot handlet dette om noe annet enn det du vanligvis er opphengt i, så jeg ville se hva du hadde å komme med her. Og det er vel igrunn opp til meg, hva jeg vil lese, og ikke minst hva jeg selv vil svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psykologistudent

Det gjør det sikkert, akkurat som det finnes masse studier vedr. religion. Det blir ikke noe sannere av den grunn.

Hvis "tankeoverføring" virkelig fungerte er det åpenbart at vår virkelighet ville vært en helt annen.

Med vennlig hilsen

Det er uskalig å sammenligne disse studiene med generelle studier av religion. Metastudier av ganzfeld-eksperimentene er ganske overbevisende. Fra Hilgard's Introduction to psychology, 1996: "Statistically this result is highly significant; the probability that it could have arisen by canche is less than one in a billion. [...] Much of the skepticism of psychologists toward psi is well founded, but some of it is not. The work using the ganzfeld procedure has withstood considerable scrutinizing and warrants consideration."

Det mest uvitenskapelig av alt er å blankt avvise et fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvis du ikke liker det jeg skriver, Shandy, så er det faktisk ikke vanskeligere enn at du ikke leser det."

Jeg vet da det, men vil gjerne få helheten i en tråd jeg leser. Så er det faktisk slik, at jeg ikke til vanlig har det med å lese det du skriver - jeg vet jo som regel hva som kommer allikevel.

Derimot handlet dette om noe annet enn det du vanligvis er opphengt i, så jeg ville se hva du hadde å komme med her. Og det er vel igrunn opp til meg, hva jeg vil lese, og ikke minst hva jeg selv vil svare.

Du skriver: " Og det er vel igrunn opp til meg, hva jeg vil lese, og ikke minst hva jeg selv vil svare."

Selvsagt - jeg har heller ikke klaget over det du skriver.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uskalig å sammenligne disse studiene med generelle studier av religion. Metastudier av ganzfeld-eksperimentene er ganske overbevisende. Fra Hilgard's Introduction to psychology, 1996: "Statistically this result is highly significant; the probability that it could have arisen by canche is less than one in a billion. [...] Much of the skepticism of psychologists toward psi is well founded, but some of it is not. The work using the ganzfeld procedure has withstood considerable scrutinizing and warrants consideration."

Det mest uvitenskapelig av alt er å blankt avvise et fenomen.

Joda - det er sikkert "uvitenskapelig" å avvise Julenissen også. Bevares, han ***kunne*** jo eksistere.

Teoretisk sett kan jo Dodraugen også eksistere...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: " Og det er vel igrunn opp til meg, hva jeg vil lese, og ikke minst hva jeg selv vil svare."

Selvsagt - jeg har heller ikke klaget over det du skriver.

Med vennlig hilsen

"Selvsagt - jeg har heller ikke klaget over det du skriver."

Skulle jaggu bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psykologistudent

Selvsagt, men kvakksalveri er fremdeles bedrageri.

Akkurat som det ville vært bedrageri hvis legen solgte deg dyre medisiner for en sykdom som medisinene ikke fungerte på.

Med vennlig hilsen

Men hvorfor er du så opptatt av å få frem dette i akkurat denne tråden? Hva godt kommer ut av det, hva er hensikten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, men det er faktisk sant. Helt uventet var det også, ikke noe legene hadde regnet med.

Man blir jo ofte bedre av sykdommer da - uten at det er verken bønn eller healing innvolvert. Derimot er disse veldig flinke til å påta seg "æren" ved enhver mulighet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man blir jo ofte bedre av sykdommer da - uten at det er verken bønn eller healing innvolvert. Derimot er disse veldig flinke til å påta seg "æren" ved enhver mulighet.

Med vennlig hilsen

Ikke i dette tilfelle. Det var ikke ventet noe bedring. Så selv om jeg ikke tror på gud så må jeg si at det var et merkelig sammentreff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psykologistudent

Joda - det er sikkert "uvitenskapelig" å avvise Julenissen også. Bevares, han ***kunne*** jo eksistere.

Teoretisk sett kan jo Dodraugen også eksistere...

Med vennlig hilsen

Synd at du ikke ønsker å diskutere dette saklig. Vitenskapshistoien er full av fenomener som har vært avvist som umulige i utgangspunktet og derfor som ikke interessante å forske på. Din holdning er i bunn og grunn den samme som de som insisterte på at jorden var flat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er du så opptatt av å få frem dette i akkurat denne tråden? Hva godt kommer ut av det, hva er hensikten?

At kvakksalvere faktisk er farlig, fordi folk kan oppsøke dem, istedet for leger, når de er alvorlig syke.

De er da ikke bedre enn andre bedragere.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kvakksalvere faktisk er farlig, fordi folk kan oppsøke dem, istedet for leger, når de er alvorlig syke.

De er da ikke bedre enn andre bedragere.

Med vennlig hilsen

Jeg tror vel heller det er slik at folk oppsøker alternativt når ingenting annet virker. I ren desperasjon - det kan på en måte ikke bli verre enn det er uansett.

Uten sammenheng med hovdinnlegget forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psykologistudent

At kvakksalvere faktisk er farlig, fordi folk kan oppsøke dem, istedet for leger, når de er alvorlig syke.

De er da ikke bedre enn andre bedragere.

Med vennlig hilsen

Jeg synes det var uklokt å gjøre det i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du ikke ønsker å diskutere dette saklig. Vitenskapshistoien er full av fenomener som har vært avvist som umulige i utgangspunktet og derfor som ikke interessante å forske på. Din holdning er i bunn og grunn den samme som de som insisterte på at jorden var flat.

Tvertimot - det er du som insisterer på at "jorden er flat", selv om alle observasjoner indikerer at den faktisk er rund.

Når test etter test (inklusive testene designet av de "klarsynte" selv) gir null resultat, så er det helt OK å konkludere at tankeoverføring-hypotesen har like lite for seg som Dodraug-hypotesen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vel heller det er slik at folk oppsøker alternativt når ingenting annet virker. I ren desperasjon - det kan på en måte ikke bli verre enn det er uansett.

Uten sammenheng med hovdinnlegget forøvrig.

Selvfølgelig har du rett i det.

Hvem gidde å betale masse penger hvis det å gå til legen, som er gratis, hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...