Gå til innhold

jeg har vært på healing


Gjest midia

Anbefalte innlegg

Ikke i dette tilfelle. Det var ikke ventet noe bedring. Så selv om jeg ikke tror på gud så må jeg si at det var et merkelig sammentreff.

Jo, men "merkelige sammentreff" betyr ikke at det var et mirakel!

Hvis 300 personer dør når en bygning faller sammen, men én overlever, så vil de religiøse kalle det for "et mirakel". Det er selvsagt ikke noe mirakel.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 267
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    90

  • Dorthe

    32

  • pip

    18

  • Lurveline

    18

Mest aktive i denne tråden

Gjest psykologistudent

Tvertimot - det er du som insisterer på at "jorden er flat", selv om alle observasjoner indikerer at den faktisk er rund.

Når test etter test (inklusive testene designet av de "klarsynte" selv) gir null resultat, så er det helt OK å konkludere at tankeoverføring-hypotesen har like lite for seg som Dodraug-hypotesen.

Med vennlig hilsen

Når det gjelder ganzfeld-studiene forholder det seg jo nettopp slik at eksperiment etter eksperiment tyder på at dette er en realitet, mens mange psykologer likevel avviser det (uten vitenskapelige beviser).

Du kan jo oppsøke litteraturen og lese om dette selv, i hvert fall hvis interessen din for dette går utover å for en hver pris vinne debatten.

Anser denne diskusjonen som avsluttet fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men "merkelige sammentreff" betyr ikke at det var et mirakel!

Hvis 300 personer dør når en bygning faller sammen, men én overlever, så vil de religiøse kalle det for "et mirakel". Det er selvsagt ikke noe mirakel.

Med vennlig hilsen

Jeg tror ikke på mirakler :o) Men jeg tror det er mere mellom himmel og jord enn vi vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har du rett i det.

Hvem gidde å betale masse penger hvis det å gå til legen, som er gratis, hjelper?

Er det gratis å gå til legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aina E

At kvakksalvere faktisk er farlig, fordi folk kan oppsøke dem, istedet for leger, når de er alvorlig syke.

De er da ikke bedre enn andre bedragere.

Med vennlig hilsen

Så greit at man kan komme til å treffe på kvakkasalvere på vanlige legekontorer i fremtiden, da...

http://althelse.com/default.asp?action=artikkel&heading='Flere%20leger%20tar%20i%20bruk%20alternativ%20medisin'

PS: Jeg vil minne om at barn og dyr er lettere mottakelige for healing enn voksne mennesker. Hvordan forklarer du f.eks. ei bikkje om placeboeffekt og at "tro kan flytte fjell"?

Hm. Jeg kjenner en hestehealer, jeg. Lurer på om han tok grunnfag i hestepsykologi på forhånd...?

Vi får se da, Sør... Om du en vakker dag får en sykdom som ikke kan leges med alminnelig skolemedisin - om du da oppsøker en healer, eller lar være fordi du ikke tror det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det gratis å gå til legen?

Ja, for meg er det gratis etter februarmnd. Da har jeg nådd egenandelstaket på 1550 kr og medisiner og lege er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit at man kan komme til å treffe på kvakkasalvere på vanlige legekontorer i fremtiden, da...

http://althelse.com/default.asp?action=artikkel&heading='Flere%20leger%20tar%20i%20bruk%20alternativ%20medisin'

PS: Jeg vil minne om at barn og dyr er lettere mottakelige for healing enn voksne mennesker. Hvordan forklarer du f.eks. ei bikkje om placeboeffekt og at "tro kan flytte fjell"?

Hm. Jeg kjenner en hestehealer, jeg. Lurer på om han tok grunnfag i hestepsykologi på forhånd...?

Vi får se da, Sør... Om du en vakker dag får en sykdom som ikke kan leges med alminnelig skolemedisin - om du da oppsøker en healer, eller lar være fordi du ikke tror det er mulig.

At ikke all skolemedisin fungerer er da ingen hemmelighet.

Hvis healing hadde fungert ville man åpenbart kunne detektere resultatene - noe man ikke kan. (Bortsett fra at lommeboken til pasienten tømmes.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har du rett i det.

Hvem gidde å betale masse penger hvis det å gå til legen, som er gratis, hjelper?

Er litt usikker på om du er ironisk her Dorthe, eller mener bokstavelig det du skriver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på mirakler :o) Men jeg tror det er mere mellom himmel og jord enn vi vet om.

Selvsagt er det mer mellom himmel og jord enn det vi vet.

Men intet tyder på at "noe" av det besvarer bønn.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men "merkelige sammentreff" betyr ikke at det var et mirakel!

Hvis 300 personer dør når en bygning faller sammen, men én overlever, så vil de religiøse kalle det for "et mirakel". Det er selvsagt ikke noe mirakel.

Med vennlig hilsen

Jeg er veldig enig i alt du skriver her sør,sitter å ler her nå, for du skriver godt.

Bare en ting jeg ikke er helt enig i.

Jeg har aldri hatt tro på alternativ behandling,men har likevel oppsøkt både homepati,akupunktør,og noe annet tøys (en kjegle man setter fyr på) som jeg ikke husker hva heter.

Dette fordi sønnen min har kroniske øre,bihule og generelt nadsatt immunsystem.

Hadde ikke noe tro på det,men håpet at jeg skulle ta feil,noe jeg selvsagt ikke gjorde.

Men litt usikker var jeg jo, for man kan jo ikke være så bombastisk sikker heller.

Jeg tror ikke på gud eller et liv etter døden heller,men håper jo jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på om du er ironisk her Dorthe, eller mener bokstavelig det du skriver?

Jeg mener det.

Hvis man ble bra av å gå til legen, hadde jo alt vært greit. Det er når man ikke finner noen løsning man tyr til alternativ behandling. Man kan jo bli helt desp i perioder og da er man villig til hva som helst for å bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det mer mellom himmel og jord enn det vi vet.

Men intet tyder på at "noe" av det besvarer bønn.

Med vennlig hilsen

Nja, hvis noen vil be for meg, ser jeg ikke noe galt i det. Men jeg vil helst ikke vite om det da.

Det er direkte pinlig å tenke på at noen tror de ikke blir bra ved bønn fordi de ikke fortjener det dvs gud mener de ikke fortjener det.

Albert Camus har sagt

Hvis det overhodet finnes noen gud, har han forlengst sluttet å bry seg om menneskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig enig i alt du skriver her sør,sitter å ler her nå, for du skriver godt.

Bare en ting jeg ikke er helt enig i.

Jeg har aldri hatt tro på alternativ behandling,men har likevel oppsøkt både homepati,akupunktør,og noe annet tøys (en kjegle man setter fyr på) som jeg ikke husker hva heter.

Dette fordi sønnen min har kroniske øre,bihule og generelt nadsatt immunsystem.

Hadde ikke noe tro på det,men håpet at jeg skulle ta feil,noe jeg selvsagt ikke gjorde.

Men litt usikker var jeg jo, for man kan jo ikke være så bombastisk sikker heller.

Jeg tror ikke på gud eller et liv etter døden heller,men håper jo jeg tar feil.

Hei Wita,

Joda, man skal være forsiktig med å være bombastisk. Samtidig så skal man være meget skeptisk til alt dette kvakksalveriet, fordi det er jo en *årsak* til at slike "behandlingsformer" kalles "alternativ behandling", og det er jo nettopp fordi de ikke kan fremvise noe som helst resultat i uavhengige tester.

Bemerk at jeg kun etterlyser selve resultatene (de mangler), og ikke "forklaringsmodeller".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Synd at du ikke ønsker å diskutere dette saklig. Vitenskapshistoien er full av fenomener som har vært avvist som umulige i utgangspunktet og derfor som ikke interessante å forske på. Din holdning er i bunn og grunn den samme som de som insisterte på at jorden var flat.

He he. Det er ditt første besøk på DOL?

Like tragikomisk hver gang noen som ikke kjenner SØR kommer innom og forgjeves prøver diskutere noe fra en saklig, vitenskapelig vinkel.

Bare glem det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det.

Hvis man ble bra av å gå til legen, hadde jo alt vært greit. Det er når man ikke finner noen løsning man tyr til alternativ behandling. Man kan jo bli helt desp i perioder og da er man villig til hva som helst for å bli bedre.

Det var akkurat det jeg mente også.

Og det jeg syntes ble feil med denne tråden, er at når innskriver virkelig ble kvitt smertene - og det er jo DET som teller (om så bare for en stund), så skal enkelte sitte å tråkke dette sønder og sammen.

Det blir feil i en tråd hvor en skriver inn for å fortelle at h*n er fornøyd og smertefri, samt vil dele denne gleden med andre.

Enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, hvis noen vil be for meg, ser jeg ikke noe galt i det. Men jeg vil helst ikke vite om det da.

Det er direkte pinlig å tenke på at noen tror de ikke blir bra ved bønn fordi de ikke fortjener det dvs gud mener de ikke fortjener det.

Albert Camus har sagt

Hvis det overhodet finnes noen gud, har han forlengst sluttet å bry seg om menneskene.

Ei religiøs dame på jobben min sier rett ut hun kommer til himmelen og vi andre to som ikke tror til helvete.

Da svarte jeg henne at da er jeg glad jeg kommer til helvete for der vil vennene mine og familien min havne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat det jeg mente også.

Og det jeg syntes ble feil med denne tråden, er at når innskriver virkelig ble kvitt smertene - og det er jo DET som teller (om så bare for en stund), så skal enkelte sitte å tråkke dette sønder og sammen.

Det blir feil i en tråd hvor en skriver inn for å fortelle at h*n er fornøyd og smertefri, samt vil dele denne gleden med andre.

Enig?

Jeg er enig med deg.

Og dessuten er det ikke mange år siden legene stilte seg skeptiske til akupunktur også. Nå er det helt anerkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei religiøs dame på jobben min sier rett ut hun kommer til himmelen og vi andre to som ikke tror til helvete.

Da svarte jeg henne at da er jeg glad jeg kommer til helvete for der vil vennene mine og familien min havne også.

Jeg sier nøyaktig det samme og skremmer vettet av venninnene mine som er slik lunkne religiøse som de flest er fordi de er redde for å komme til helvete :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg.

Og dessuten er det ikke mange år siden legene stilte seg skeptiske til akupunktur også. Nå er det helt anerkjent.

Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...