Gå til innhold

jeg har vært på healing


Gjest midia

Anbefalte innlegg

Gjest Aina E

At ikke all skolemedisin fungerer er da ingen hemmelighet.

Hvis healing hadde fungert ville man åpenbart kunne detektere resultatene - noe man ikke kan. (Bortsett fra at lommeboken til pasienten tømmes.)

Med vennlig hilsen

Det likner da ikke deg å svare sånn? Du pleier å være mer utfyllende og kverulerende?

"Hvis healing hadde fungert ville man åpenbart kunne detektere resultatene - noe man ikke kan. (Bortsett fra at lommeboken til pasienten tømmes.)"

Kan man ikke? Litt om forskning her:

http://www.else-egeland.org/forskning.htm

Ellers; I USA

beskrives healing som den best dokumenterte form for alternativ medisin. Vi i trangsynte Norge har nok litt å lære, tror jeg. Inkludert deg og meg.

Psst: Jeg kjenner en healer som ikke tar seg betalt, fordi det er noe han kun gjør for å hjelpe i tillegg til annen jobb. (Hvordan kan det ha seg? Og spesielt at folk kommer fra andre land for å få hjelp av denne mannen hvis det ikke fungerer? Det koster da tross alt en del i reise...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 267
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    90

  • Dorthe

    32

  • pip

    18

  • Lurveline

    18

Mest aktive i denne tråden

Selvsagt kan det godt være at du fikk mindre vondt, men det er isåfall pga din tro (på et eller annet nivå) på healing, og ikke fordi selve healingen har gjort deg bedre.

Hvis healing hadde virket, ville man kunne dokumentere det (Ta 100 personer med smerter, gi 50 behandling og 50 "falsk behandling", og se hvor mange fra hver gruppe ble bedre). Poenget er at slik dokumentasjon eksisterer ikke.

Med vennlig hilsen

Du skriver: "Selvsagt kan det godt være at du fikk mindre vondt, men det er isåfall pga din tro (på et eller annet nivå) på healing, og ikke fordi selve healingen har gjort deg bedre."

Visste du at denne troen kan ligge i underbevisstheten?

Det er nok det,til at det virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Selvsagt kan det godt være at du fikk mindre vondt, men det er isåfall pga din tro (på et eller annet nivå) på healing, og ikke fordi selve healingen har gjort deg bedre.

Hvis healing hadde virket, ville man kunne dokumentere det (Ta 100 personer med smerter, gi 50 behandling og 50 "falsk behandling", og se hvor mange fra hver gruppe ble bedre). Poenget er at slik dokumentasjon eksisterer ikke.

Med vennlig hilsen

Kanskje det er det som ER healing? Evnen til å 'innbille' folk at de blir bedre, Gi folk evnen til å tro på egen evne til å helbrede seg selv. Tankens kraft. Eller placebo. Kjært barn har mange navn. Jeg har selv kroniske smerter, så alt og alle som gir meg en halv smertefri dag hadde vært verdt noen hundringser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Selvsagt kan det godt være at du fikk mindre vondt, men det er isåfall pga din tro (på et eller annet nivå) på healing, og ikke fordi selve healingen har gjort deg bedre."

Visste du at denne troen kan ligge i underbevisstheten?

Det er nok det,til at det virker.

Selvsagt, men det blir ikke mindre bedrag av den grunn.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er det som ER healing? Evnen til å 'innbille' folk at de blir bedre, Gi folk evnen til å tro på egen evne til å helbrede seg selv. Tankens kraft. Eller placebo. Kjært barn har mange navn. Jeg har selv kroniske smerter, så alt og alle som gir meg en halv smertefri dag hadde vært verdt noen hundringser.

Hei,

Jo, men det er faktisk deg selv som må tro på det. Healeren gjør ikke noe mer enn det en frisør gjør.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Isåfall er det egen tro (= placebo-effekten) som gjør deg bedre, og selvsagt fremdeles ikke selve healingen.

Med vennlig hilsen

Mormoren min fikk healing på dødsleiet pga store smerter (kreft). Hun var ikke klar i hodet, så hun visste neppe at hun hadde besøk av healer. Når healeren behandlet henne ble hun rolig og viste tydelig at smertene opphørte. Dette varte i noen timer, så måtte hun få behandling av healeren på nytt. Etter å ha sett dette, tror jeg fullt og fast at _noen_ healere virkelig har slike evner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mormoren min fikk healing på dødsleiet pga store smerter (kreft). Hun var ikke klar i hodet, så hun visste neppe at hun hadde besøk av healer. Når healeren behandlet henne ble hun rolig og viste tydelig at smertene opphørte. Dette varte i noen timer, så måtte hun få behandling av healeren på nytt. Etter å ha sett dette, tror jeg fullt og fast at _noen_ healere virkelig har slike evner!

Legg merke til at fornektelsesargumentene uteblir :-)

Ærlig talt - det er en ting å ikke tro på noe. Det er en annen ting å fornekte ting man ikke har mulighet til å vite noe om.

"........................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er det som ER healing? Evnen til å 'innbille' folk at de blir bedre, Gi folk evnen til å tro på egen evne til å helbrede seg selv. Tankens kraft. Eller placebo. Kjært barn har mange navn. Jeg har selv kroniske smerter, så alt og alle som gir meg en halv smertefri dag hadde vært verdt noen hundringser.

Legg merke til at samme personen som samtykket i at vitenskapen på ingen måte er noe bevis på hva som er mulig eller ikke, og at vi ikke aner hvor mye vi ikke vet, bruker manglende dokumentasjon til å "bevise" at noe ikke eksisterer :-)

".........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder ganzfeld-studiene forholder det seg jo nettopp slik at eksperiment etter eksperiment tyder på at dette er en realitet, mens mange psykologer likevel avviser det (uten vitenskapelige beviser).

Du kan jo oppsøke litteraturen og lese om dette selv, i hvert fall hvis interessen din for dette går utover å for en hver pris vinne debatten.

Anser denne diskusjonen som avsluttet fra min side.

Bare et råd: ikke diskuter med denne personen. H*n vil gjenta seg ustanselig som en plate med hakk i, uansett hva du sier. Legg bare merke til hvordan h*n, selv om du påpeker at det finnes studier som underbygger en ting, fortsatt hevder at alle vitenskapelige studier og forsøk motbeviser det. Sansynligvis "holder han for ørene"; et oppegående individ ville neppe klart å ignorere motargumenter på den måten.

"........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg merke til at samme personen som samtykket i at vitenskapen på ingen måte er noe bevis på hva som er mulig eller ikke, og at vi ikke aner hvor mye vi ikke vet, bruker manglende dokumentasjon til å "bevise" at noe ikke eksisterer :-)

".........................."

Nei, på nøyaktig samme måte som du ikke kan bevise at Dodraugen ikke eksisterer.

Men selvsagt - be my guest, tro på den også.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormoren min fikk healing på dødsleiet pga store smerter (kreft). Hun var ikke klar i hodet, så hun visste neppe at hun hadde besøk av healer. Når healeren behandlet henne ble hun rolig og viste tydelig at smertene opphørte. Dette varte i noen timer, så måtte hun få behandling av healeren på nytt. Etter å ha sett dette, tror jeg fullt og fast at _noen_ healere virkelig har slike evner!

Hei togli,

Men hun kan ha blitt roligere av stemmen, bevegelser (alle andre i rommet var trolig også stille, slik at healeren fikk "arbeide" i fred), eller annet.

Som man sier: "extraordinary claims needs extraordinary evidence". Når påstandene er så revolusjonærende som "healing" eller tankeoverføring ville vært, så fordrer det faktisk meget gode beviser for å tro det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et råd: ikke diskuter med denne personen. H*n vil gjenta seg ustanselig som en plate med hakk i, uansett hva du sier. Legg bare merke til hvordan h*n, selv om du påpeker at det finnes studier som underbygger en ting, fortsatt hevder at alle vitenskapelige studier og forsøk motbeviser det. Sansynligvis "holder han for ørene"; et oppegående individ ville neppe klart å ignorere motargumenter på den måten.

"........................."

Det er flott at du påtar deg rollen med å forklare disse dumme studentene hvordan du mener landet ligger.

Personlig synes jeg du driter deg loddrett ut med dine sure oppstøt som går på person, fremfor sak.

God bedring, Prozak. Du trenger det visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig i alt du skriver her sør,sitter å ler her nå, for du skriver godt.

Bare en ting jeg ikke er helt enig i.

Jeg har aldri hatt tro på alternativ behandling,men har likevel oppsøkt både homepati,akupunktør,og noe annet tøys (en kjegle man setter fyr på) som jeg ikke husker hva heter.

Dette fordi sønnen min har kroniske øre,bihule og generelt nadsatt immunsystem.

Hadde ikke noe tro på det,men håpet at jeg skulle ta feil,noe jeg selvsagt ikke gjorde.

Men litt usikker var jeg jo, for man kan jo ikke være så bombastisk sikker heller.

Jeg tror ikke på gud eller et liv etter døden heller,men håper jo jeg tar feil.

"en har likevel oppsøkt både homepati,akupunktør,og noe annet tøys (en kjegle man setter fyr på"

Sammenligner du akkupunktur med "healing"? I så fall er du like uopplyst som sør her.

Å ikke tro på noe som ikke er fysisk er en ting; men akkupunktur er 100% fysisk, og det er ikke noe "hokus-pokus" inne i bildet der. Imidlertid er det, som annen "alternativ" behandling, veldig subtilt. Hvor mottakelig man er mot det er derfor veldig individuellt.

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"en har likevel oppsøkt både homepati,akupunktør,og noe annet tøys (en kjegle man setter fyr på"

Sammenligner du akkupunktur med "healing"? I så fall er du like uopplyst som sør her.

Å ikke tro på noe som ikke er fysisk er en ting; men akkupunktur er 100% fysisk, og det er ikke noe "hokus-pokus" inne i bildet der. Imidlertid er det, som annen "alternativ" behandling, veldig subtilt. Hvor mottakelig man er mot det er derfor veldig individuellt.

"..........................."

Du skriver: " I så fall er du like uopplyst som sør her."

Heldigvis kan Wita og jeg trøste oss med at det er langt ned fra vårt nivå til dine infantile sure oppstøt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psykologistudent

Det er flott at du påtar deg rollen med å forklare disse dumme studentene hvordan du mener landet ligger.

Personlig synes jeg du driter deg loddrett ut med dine sure oppstøt som går på person, fremfor sak.

God bedring, Prozak. Du trenger det visst.

Vel. "Disse dumme studentene" ser vel etter hvert hvor landet ligger selv også. Jeg har lest noen innlegg av deg tidligere, og syns ofte du har mye bra å komme med. Men hvorfor skal du absolutt kverulere så voldsomt? På den ene siden framstår du som tolerant, men måten du argumenterer på blir lett veldig aggressiv, det virker som du for alt i verden ikke vil la deg påvirke av det andre folk eventuelt måtte ha å komme med. Det er som om du avviser andres synspunkter før du i det hele tatt har vurdert dem.

Det er synd, for jeg tror diskusjonene med deg kunne blitt mer interessante hvis du hadde vært *litt* mer åpen for at også folk som ikke har akkurat de samme meningene som deg også kan ha noe å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glasselle

Det er flott at du påtar deg rollen med å forklare disse dumme studentene hvordan du mener landet ligger.

Personlig synes jeg du driter deg loddrett ut med dine sure oppstøt som går på person, fremfor sak.

God bedring, Prozak. Du trenger det visst.

Ser du gjør ditt beste for å forklare disse menneskene at healing ikke er verdens løsning på sykdom og smerter.

Det er like godt å gi det opp.

De vil ikke skjønne det, det er så mye mer behagelig å tenke seg at en ikke skal ende som et råtnende kadaver. Mye bedre å tenke seg at en skal sveve rundt i atmosfæren som en lyseblå dott av lykke med et fårete flir om munnen og fri tilgang på nytelse og underholdning i det dårligere utgaver av arten blir pisket og brennmerket der nede i Helvete.

Fy faen at det går an.

Hvis healing hadde funket - hvis det var slik at man ville være fri for smerter dersom en person tok på deg et par timer eller så for 500 kr (eller er det 1000) så sier det seg selv at de fleste ville vandret rundt uten smerte, eller hva?

Ufattelig hva folks blindhet og naivitet kan føre med seg.

Det har skjedd igjen og igjen. Det er bare å ta et hvilket som helst menneske og innprente mange nok ganger at SLIK ER DET, og vips... det ferdige resultat: Et menneske som går rundt og tror - fullt overbevist - at det stemmer. Samme faen hva det er. Du kan skrive en sience fiction bok og folk vil danne en sekt rundt deg og TRO det er sant på null komma null. Du kan lage en skole og fortelle, som en selvfølgelighet, at den hvite rase er overlegen, er best, den er alt, og ungene vil vokse opp og bli foreldre som tror det.

Scientologikirken har falt for utgave nr en, og tror den dag i dag at science fiction boken er sann. De unge nazistene falt for utgave nr 2, og tar man en titt på opptak av møtene til Hitler kan det vel ikke være tvil om at det funket?

Dessvere er mennesker flokkdyr. Mange er ute av stand til å face realitetene. Det er en folkesykdom. De kan kanskje kalles uintelligente? Eller bare sjarmerende naive?

Personlig finner jeg ikke noe sjarmerende ved det.

Uansett - har du gjennomskuet sakene så får du bare være glad for at du slipper å gå rundt og drite deg ut. Nytter ikke å snakke virkelighet til folk som vil leve evig koste hva det faen meg koste må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glasselle

Jeg er enig med deg.

Og dessuten er det ikke mange år siden legene stilte seg skeptiske til akupunktur også. Nå er det helt anerkjent.

Akupuktur er fysisk stimuli av nervertråder.

Det blir noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glasselle

Jeg tror jeg forsøker meg hos frisøren og blir fin på håret.

Jeg har også vært hos healer og det hjalp ingenting. Derimot har jeg blitt bedt for i salem og det hjalp til og med for meg som er så ugudelig. Jeg visste ikke om det før flere år etterpå altså. Nesten litt flaut men jeg kan ikke si at det var fake.

Hvis du mener at det hjalp deg å bli bedt for, så er du ikke ugudelig.

Skjønner ikke hvorfor folk påberoper seg status som ateister når de ikke er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glasselle

Ei religiøs dame på jobben min sier rett ut hun kommer til himmelen og vi andre to som ikke tror til helvete.

Da svarte jeg henne at da er jeg glad jeg kommer til helvete for der vil vennene mine og familien min havne også.

Jeg har også forlengst fått bekjed om at jeg skal til Helvete. Virker som det er en vane kristne har - å opplyse hedningene om hva de har i vente. Synes det blir litt vel sprøtt å gå rundt å være overbevist om at halve kloden kommer til å gjennomgå (og fortjene) evig tortur fordi de er av en annen oppfatning enn dem selv. Det er nesten enda villere enn dette med typen som drev og pekte og greier. Jeg tror ytringsfriheten er mer verdt nede hos Lucifer enn oppe hos selvdigger numero uno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du gjør ditt beste for å forklare disse menneskene at healing ikke er verdens løsning på sykdom og smerter.

Det er like godt å gi det opp.

De vil ikke skjønne det, det er så mye mer behagelig å tenke seg at en ikke skal ende som et råtnende kadaver. Mye bedre å tenke seg at en skal sveve rundt i atmosfæren som en lyseblå dott av lykke med et fårete flir om munnen og fri tilgang på nytelse og underholdning i det dårligere utgaver av arten blir pisket og brennmerket der nede i Helvete.

Fy faen at det går an.

Hvis healing hadde funket - hvis det var slik at man ville være fri for smerter dersom en person tok på deg et par timer eller så for 500 kr (eller er det 1000) så sier det seg selv at de fleste ville vandret rundt uten smerte, eller hva?

Ufattelig hva folks blindhet og naivitet kan føre med seg.

Det har skjedd igjen og igjen. Det er bare å ta et hvilket som helst menneske og innprente mange nok ganger at SLIK ER DET, og vips... det ferdige resultat: Et menneske som går rundt og tror - fullt overbevist - at det stemmer. Samme faen hva det er. Du kan skrive en sience fiction bok og folk vil danne en sekt rundt deg og TRO det er sant på null komma null. Du kan lage en skole og fortelle, som en selvfølgelighet, at den hvite rase er overlegen, er best, den er alt, og ungene vil vokse opp og bli foreldre som tror det.

Scientologikirken har falt for utgave nr en, og tror den dag i dag at science fiction boken er sann. De unge nazistene falt for utgave nr 2, og tar man en titt på opptak av møtene til Hitler kan det vel ikke være tvil om at det funket?

Dessvere er mennesker flokkdyr. Mange er ute av stand til å face realitetene. Det er en folkesykdom. De kan kanskje kalles uintelligente? Eller bare sjarmerende naive?

Personlig finner jeg ikke noe sjarmerende ved det.

Uansett - har du gjennomskuet sakene så får du bare være glad for at du slipper å gå rundt og drite deg ut. Nytter ikke å snakke virkelighet til folk som vil leve evig koste hva det faen meg koste må.

Hei Glasselle,

Mye av det skyldes noe at hjernen er et neuraltnettverk, (en slags klassifiseringsmaskin) og at den derfor trekker slutninger ("klassifiserer") litt oftere enn den burde gjøre. Denne hangen til å klassifisere er nok årsaken til at folk tror på religioner.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...