Gå til innhold

slutte med p-piller


cecily

Anbefalte innlegg

Jeg bruker som regel å få mensen dagen etter fjerde hvite pille. Dersom jeg slutter med p-piller midt i et brett, vil det ta omtrent like lang tid da også?

Og hvordan blir syklusen etterpå? Før pillen gikk jeg ca 32 dager fra første mensdag til neste mens. Vil syklusen min ha forandret seg i mellomtiden eller vil kroppen finne tilbake til gamle vaner?

Jeg vet at jeg bare må vente og se, men dere som har sluttet med p-piller før meg, hvordan gikk det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skjer dersom jeg begynner på nytt brett midt i syklusen for å utsette neste mens?

Ville det funket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Hva skjer dersom jeg begynner på nytt brett midt i syklusen for å utsette neste mens?

Ville det funket?

Syklus er individuelt, så det må du bare vente og se.

Når det gjelder utsetning av menstrasjon, vil jeg heller anbefale at du bruker Primolut, mindre bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusen kan nok bli som før, men det kan hende den bruker noen måneder på å komme i gang. Også _kan_ det jo hende at den har forandret seg.

Hvis du skal utsette mensen bør du få en ordentlig forklaring på hvordan du skal gjøre det med ditt merke, for det har med farger og sånn å gjøre, du skal ikke begynne på den første fargen tror jeg...

Hvis du skal slutte med p-piller er det greieste å gjøre det mellom to brett, pga hormon-kurvene som p-pillene lager for kroppen din. Hvis du slutter midt i et brett for å få mensen før beregnet (for å unngå den til et spesielt tidspunkt) kan det hende du får noe ekstrablødninger også, så det ville jeg ikke satset på.

Men husk at jeg ikke er noe lege nå da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklus er individuelt, så det må du bare vente og se.

Når det gjelder utsetning av menstrasjon, vil jeg heller anbefale at du bruker Primolut, mindre bivirkninger.

Men et par dager ekstra med p-piller gjør vel ikke så stor skade når jeg allerede har brukt dem i noen år?

Ville det funket å begynne på nytt brett midt i syklus? Når en begynner første gang skal en jo begynne på første mensdag. Men er det kun pga beskyttelse mot graviditet (det er jo derfor en tar p-piller da, I know)? Jeg vil som sagt kun utsette en eventuell mens på uheldig tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusen kan nok bli som før, men det kan hende den bruker noen måneder på å komme i gang. Også _kan_ det jo hende at den har forandret seg.

Hvis du skal utsette mensen bør du få en ordentlig forklaring på hvordan du skal gjøre det med ditt merke, for det har med farger og sånn å gjøre, du skal ikke begynne på den første fargen tror jeg...

Hvis du skal slutte med p-piller er det greieste å gjøre det mellom to brett, pga hormon-kurvene som p-pillene lager for kroppen din. Hvis du slutter midt i et brett for å få mensen før beregnet (for å unngå den til et spesielt tidspunkt) kan det hende du får noe ekstrablødninger også, så det ville jeg ikke satset på.

Men husk at jeg ikke er noe lege nå da ;)

Å hadde du allerede svart?

Det så jeg ikke....

Takker!

c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syklusen kan nok bli som før, men det kan hende den bruker noen måneder på å komme i gang. Også _kan_ det jo hende at den har forandret seg.

Hvis du skal utsette mensen bør du få en ordentlig forklaring på hvordan du skal gjøre det med ditt merke, for det har med farger og sånn å gjøre, du skal ikke begynne på den første fargen tror jeg...

Hvis du skal slutte med p-piller er det greieste å gjøre det mellom to brett, pga hormon-kurvene som p-pillene lager for kroppen din. Hvis du slutter midt i et brett for å få mensen før beregnet (for å unngå den til et spesielt tidspunkt) kan det hende du får noe ekstrablødninger også, så det ville jeg ikke satset på.

Men husk at jeg ikke er noe lege nå da ;)

Jeg går forresten på Yasmin som er enfaset. Kan jeg da begynne midt i syklus?

Jeg må ha ting inn med teskje, ser du...

c",)

Du, forresten? Hvor langt er du på vei nå? Har du fått noe mage ennå?

Jeg er både nysgjerrig og glad på dine vegne. Og i tillegg planlegger jeg detaljer her. Vi får se hva det blir til. Jeg kan i hvertfall ikke bli gravid alene, fyren min reiser mye i jobben sin dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går forresten på Yasmin som er enfaset. Kan jeg da begynne midt i syklus?

Jeg må ha ting inn med teskje, ser du...

c",)

Du, forresten? Hvor langt er du på vei nå? Har du fått noe mage ennå?

Jeg er både nysgjerrig og glad på dine vegne. Og i tillegg planlegger jeg detaljer her. Vi får se hva det blir til. Jeg kan i hvertfall ikke bli gravid alene, fyren min reiser mye i jobben sin dessverre.

Jeg hadde mage lenge før jeg ble gravid ;) Er seks uker på vei.

Jeg vet ingenting om enfasete p-piller, men det virker jo logisk at du kan fortsette før juksepillene. Men jeg ville fått et ordentlig svar av en ordentlig gynekolog eller lege.

Dette er magen min: http://www.snartmamma.com/plassen/attachment.php?attachmentid=14415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mage lenge før jeg ble gravid ;) Er seks uker på vei.

Jeg vet ingenting om enfasete p-piller, men det virker jo logisk at du kan fortsette før juksepillene. Men jeg ville fått et ordentlig svar av en ordentlig gynekolog eller lege.

Dette er magen min: http://www.snartmamma.com/plassen/attachment.php?attachmentid=14415

Så heldig du er!

Jeg bare klarer ikke å bestemme meg for om vi skal starte forsøkene nå, eller om vi skal vente et par måneder til. Jeg har tre piller igjen på brettet mitt nå, så jeg må bestemme meg. Som sagt så reiser samboeren min veldig mye og da er det jo færre muligheter for at ting klaffer når han er hjemme. Og så har jeg fått dette for meg da....

PS: Litt utydelige ansiktstrekk du har, er det det som kalles klassisk skjønnhet?

c",)

c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er!

Jeg bare klarer ikke å bestemme meg for om vi skal starte forsøkene nå, eller om vi skal vente et par måneder til. Jeg har tre piller igjen på brettet mitt nå, så jeg må bestemme meg. Som sagt så reiser samboeren min veldig mye og da er det jo færre muligheter for at ting klaffer når han er hjemme. Og så har jeg fått dette for meg da....

PS: Litt utydelige ansiktstrekk du har, er det det som kalles klassisk skjønnhet?

c",)

c",)

Hehe...

Kan hende kjentfolk ser vettu, og foreløpig er det bare halve RL-verden som vet, og hele internett-verden.

Men hvorfor ikke begynne prøvinga nå? ;) Lykke til uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

Kan hende kjentfolk ser vettu, og foreløpig er det bare halve RL-verden som vet, og hele internett-verden.

Men hvorfor ikke begynne prøvinga nå? ;) Lykke til uansett.

Bryllup om to måneder. Jeg vil komme oppi kjolen.

Blir jeg gravid så kan jeg ikke drikke stort med vin heller. Men et glass eller to kan jeg vel sikkert ta, eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup om to måneder. Jeg vil komme oppi kjolen.

Blir jeg gravid så kan jeg ikke drikke stort med vin heller. Men et glass eller to kan jeg vel sikkert ta, eller???

Jeg ville ventet ;)

To mnd fra eller til er jo ikke mye i det lange løp. Men har endel å si her og nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet ;)

To mnd fra eller til er jo ikke mye i det lange løp. Men har endel å si her og nå.

Venter vi, risikerer vi at det går over nyttår og lengre tid før det klaffer, fordi han ikke vil være hjemme så mye. Nå er det lang sommerferie og to måneder der det kan klaffe.

Er det lovlig å ta et glass vin eller to selv om en skulle være gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venter vi, risikerer vi at det går over nyttår og lengre tid før det klaffer, fordi han ikke vil være hjemme så mye. Nå er det lang sommerferie og to måneder der det kan klaffe.

Er det lovlig å ta et glass vin eller to selv om en skulle være gravid?

Nei, det er absolutt ikke lov under noen som helst omstendighet å ta et glass vin når man vet at man er gravid.

Har du tida på din side da? Altså sånn aldersmessig... Begynner du å dra på åra? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er absolutt ikke lov under noen som helst omstendighet å ta et glass vin når man vet at man er gravid.

Har du tida på din side da? Altså sånn aldersmessig... Begynner du å dra på åra? ;)

He,he...

c",)

Virker det slik, eller?

Definitivt ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er absolutt ikke lov under noen som helst omstendighet å ta et glass vin når man vet at man er gravid.

Har du tida på din side da? Altså sånn aldersmessig... Begynner du å dra på åra? ;)

Du, hvor gammel tipper du at jeg er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28-30...?

Nope....

Det samme trodde jeg om deg, eller enda eldre, helt til du fortalte det for en stund siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope....

Det samme trodde jeg om deg, eller enda eldre, helt til du fortalte det for en stund siden.

Såh... 22?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...