Gå til innhold

slutte med p-piller


cecily

Anbefalte innlegg

Det var et par hakk nedover ja.

Jeg er 24.

Okei!

Det betyr at jeg snart er like gammel som folk som gifter seg...

Men du får lure litt mer på dette med babylaginga. Men en dag som bryllupsdagen er jo grei å være våken, opplagt, ikke kvalm og ikke partybrems? Nå er det jo ikke alle som blir slakt de første 3 mnd, men det er veldig mange... Også kan man jo prøve å time befruktningen til bryllupsnatta, det må vel være ekstra romlemantisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei!

Det betyr at jeg snart er like gammel som folk som gifter seg...

Men du får lure litt mer på dette med babylaginga. Men en dag som bryllupsdagen er jo grei å være våken, opplagt, ikke kvalm og ikke partybrems? Nå er det jo ikke alle som blir slakt de første 3 mnd, men det er veldig mange... Også kan man jo prøve å time befruktningen til bryllupsnatta, det må vel være ekstra romlemantisk?

Jeg tenker så det knaker, og det kan knapt kalles å overdrive.

Jeg har spurt og gravd om dette før på graviditetsforumet. Og jeg klarer ikke å bestemme meg.

Det hadde jo ikke vært noe å lure på hadde ikke denne samboeren min holdt seg hjemme til enhver tid fremover. Men slik er da ikke ståa.

Kan to glass vin en eneste kveld virkelig gjøre skade??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker så det knaker, og det kan knapt kalles å overdrive.

Jeg har spurt og gravd om dette før på graviditetsforumet. Og jeg klarer ikke å bestemme meg.

Det hadde jo ikke vært noe å lure på hadde ikke denne samboeren min holdt seg hjemme til enhver tid fremover. Men slik er da ikke ståa.

Kan to glass vin en eneste kveld virkelig gjøre skade??

Tja... Man vet jo ikke sikkert, men så lenge muligheten er der, er det virkelig ikke verdt å ta sjansen på.

Det finnes alkoholfri vin som du heller kan ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Man vet jo ikke sikkert, men så lenge muligheten er der, er det virkelig ikke verdt å ta sjansen på.

Det finnes alkoholfri vin som du heller kan ta?

Det gjør det jo. Og så er ikke alkoholen det viktigste for meg, jeg kan godt klare meg uten i bryllupet også.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, vi må sette oss i tenkeboksen rett og slett.

Du har helt rett i at det hadde vært superromantisk å få full klaff på bryllupsnatten.

Hm, jeg tenker jeg tar minst et brett til og så muligens slutte en måned før. Det er bare det at.... nei, søren det er pluss og minus med alle alternativer her.

Hadde bare den fyren holdt seg hjemme! Eller at jeg kunne klare jobben helt alene, da hadde det ikke vært noen sak da.

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det jo. Og så er ikke alkoholen det viktigste for meg, jeg kan godt klare meg uten i bryllupet også.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, vi må sette oss i tenkeboksen rett og slett.

Du har helt rett i at det hadde vært superromantisk å få full klaff på bryllupsnatten.

Hm, jeg tenker jeg tar minst et brett til og så muligens slutte en måned før. Det er bare det at.... nei, søren det er pluss og minus med alle alternativer her.

Hadde bare den fyren holdt seg hjemme! Eller at jeg kunne klare jobben helt alene, da hadde det ikke vært noen sak da.

*sukk*

Ja, det er stort sett pluss og minus med det meste her i livet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er stort sett pluss og minus med det meste her i livet. ;)

Ja, fysj!

Det er skrekkelig irriterende at det skal være så mange minuser for enhver ting.

Dette skal diskuteres nøye.

Er du kvalm og uvel forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, fysj!

Det er skrekkelig irriterende at det skal være så mange minuser for enhver ting.

Dette skal diskuteres nøye.

Er du kvalm og uvel forresten?

Nei, fysisk kjenner jeg nesten ikke en eneste forskjell fra før jeg ble gravid. Blir sulten litt oftere, og hvis det går leeenge mellom hver gang jeg spiser blir jeg kvalm, men det har jeg blitt før og... Så jeg kunne godt gifta meg i morgen uten problemer, men det er mange som blir så trøtte og kvalme at de har problemer med å fungere noe særlig etter jobb.

Psykisk derimot er jeg helt på bærtur. Kjempestor berg-og-dalbane. Har nettopp sitti her og grått lenge nå bare fordi jeg fikk en sms av mamma hvor hun spurte om jeg hadde det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fysisk kjenner jeg nesten ikke en eneste forskjell fra før jeg ble gravid. Blir sulten litt oftere, og hvis det går leeenge mellom hver gang jeg spiser blir jeg kvalm, men det har jeg blitt før og... Så jeg kunne godt gifta meg i morgen uten problemer, men det er mange som blir så trøtte og kvalme at de har problemer med å fungere noe særlig etter jobb.

Psykisk derimot er jeg helt på bærtur. Kjempestor berg-og-dalbane. Har nettopp sitti her og grått lenge nå bare fordi jeg fikk en sms av mamma hvor hun spurte om jeg hadde det bra.

Såpass

c",)

Nå har jeg nesten bestemt meg for å droppe pillene.

....

...

........

Og nå har jeg nesten bestemt meg for å ikke gjøre det....

Det er åtte uker igjen. Jeg _kan_ være åtte uker på vei om åtte uker. Eller ikke. Kanskje fire, eller kanskje ingen.

Dette må jeg sove på.

Utrolig tålmodig du! Svarer på ørten spørsmål mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass

c",)

Nå har jeg nesten bestemt meg for å droppe pillene.

....

...

........

Og nå har jeg nesten bestemt meg for å ikke gjøre det....

Det er åtte uker igjen. Jeg _kan_ være åtte uker på vei om åtte uker. Eller ikke. Kanskje fire, eller kanskje ingen.

Dette må jeg sove på.

Utrolig tålmodig du! Svarer på ørten spørsmål mener jeg.

Jeg sitter jo bare her uansett, kan jo like gjerne snakke om noe interessant! :)

Jeg ville slutta på pillene om 1 mnd hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter jo bare her uansett, kan jo like gjerne snakke om noe interessant! :)

Jeg ville slutta på pillene om 1 mnd hvis jeg var deg.

Da får du gleden av å ha tatt avgjørelsen i denne saken.

Takk!

Det er nok bedre å eventuelt være fire uker på vei enn åtte uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du gleden av å ha tatt avgjørelsen i denne saken.

Takk!

Det er nok bedre å eventuelt være fire uker på vei enn åtte uker.

Wow! Jeg føler meg beæret.

Lykke til da :)

Men da er det jo mulighet for en kjempe-nedtur og mens samme dag som du gifter deg da... Bare sånn for å få deg til å tvile litt mer enda en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Jeg føler meg beæret.

Lykke til da :)

Men da er det jo mulighet for en kjempe-nedtur og mens samme dag som du gifter deg da... Bare sånn for å få deg til å tvile litt mer enda en gang.

Åneida, dette har jeg tenkt på så mye at de fleste sider er vurdert allerede.

Det er bare så ironisk å ta de der p-pillene en hel måned til, selv om jeg ønsker mest av alt å slenge dem i søppelbøtta.

Tålmodighet er en dyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneida, dette har jeg tenkt på så mye at de fleste sider er vurdert allerede.

Det er bare så ironisk å ta de der p-pillene en hel måned til, selv om jeg ønsker mest av alt å slenge dem i søppelbøtta.

Tålmodighet er en dyd.

Hehe...

Det blir ikke noe lettere å lete etter tålmodighet hvis det ikke klaffer de første månedene, det er ikke noe særlig morro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe...

Det blir ikke noe lettere å lete etter tålmodighet hvis det ikke klaffer de første månedene, det er ikke noe særlig morro.

Nei, og i så tilfelle kommer det heller ikke til å bli morro å ligge her og være eggløsende i ensomhet og skrike etter en mann.

c",)

Jeg har liksom hengt meg opp i den lille detaljen der, ser du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og i så tilfelle kommer det heller ikke til å bli morro å ligge her og være eggløsende i ensomhet og skrike etter en mann.

c",)

Jeg har liksom hengt meg opp i den lille detaljen der, ser du.

Huff.

Jeg kan ikke si jeg misunner det når det gjelder akkurat det der. Men du kan jo godt være en av de heldige som klaffer på første forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.

Jeg kan ikke si jeg misunner det når det gjelder akkurat det der. Men du kan jo godt være en av de heldige som klaffer på første forsøk.

Den som lever får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.

Jeg kan ikke si jeg misunner det når det gjelder akkurat det der. Men du kan jo godt være en av de heldige som klaffer på første forsøk.

Tusen takk for hjelpen, ble veldig glad for at noen orket å svare på maset mitt.

Du har til og med fått tatt endelig avgjørelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen, ble veldig glad for at noen orket å svare på maset mitt.

Du har til og med fått tatt endelig avgjørelse.

Er glad jeg kan være til hjelp av og til og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Men et par dager ekstra med p-piller gjør vel ikke så stor skade når jeg allerede har brukt dem i noen år?

Ville det funket å begynne på nytt brett midt i syklus? Når en begynner første gang skal en jo begynne på første mensdag. Men er det kun pga beskyttelse mot graviditet (det er jo derfor en tar p-piller da, I know)? Jeg vil som sagt kun utsette en eventuell mens på uheldig tidspunkt.

Du vil nok få bivirkninger, da disse kommer hver gang man starter opp med hormonell-prevensjon.

Ville ikke anbefale deg å utsette menstrasjon med p-piller, for å være helt ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...