Gå til innhold

Chlamydia - Har mannen min vært utro?


NinaG1365380742

Anbefalte innlegg

NinaG1365380742

I korte trekk: Etter å hatt vondt i magen i over en måned ble det intenst vondt, og jeg gikk til legen. Ble testet for masse forskjellig, og en dag ringte legekontoret og sa at testen på chlamydia var positiv. Jeg fikk et barn i januar, og et halvt år før jeg ble gravid så testet jeg negativt på en rutinetest på chlamydia.

Jeg tenkte det kunne være en mulighet for en feil, og ville avvente en ny test. Så fikk jeg vite at den også var positiv, og det var også testen av mannen min. Jeg har ikke vært sammen med noen overhodet siden før vi ble fast sammen for litt over 3 år siden. Til slutt innrømmet han at noe skjedd. På en reise til østen hadde han fått en massasje. En såkalt olje/såpemassasje der man ligger naken på en benk, og så sklir massøren eller massøsen i dette tilfellet naken rundt oppå deg. Det eneste han kunne tenke seg kunne ha skjedd var at kjønnsorganene hadde kommet så vidt borti hverandre da. Han har innrømmet at dette var galt og at han ikke turte å fortelle om det siden han var redd jeg skulle bli sint og forlate ham. Men er dette mulig? Kan Chlamydia smitte ved tilfeldig berøring av kjønnsorganene eller må penis trenge inn? Jeg håper på et ærlig og riktig svar på dette. Jeg vet at hvis det er mulig, så vet jeg ikke om det er det som har skjedd eller om det også har skjedd noe mer, men det er en annen sak. Er det andre måter det kan smitte på? Oralsex?

Håper på et raskt svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • NinaG1365380742

    11

  • MannMann

    9

  • serendipity

    7

  • Klara Q

    1

Gjest tilfeldig berøring????

"En tilfeldig berøring" mellom kjønnsorganene???

Beklager å måtte si det, men jeg vil absolutt ikke stolt på at mannen din snakket sant. Det var nok sex inne i bildet, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NinaG1365380742

"En tilfeldig berøring" mellom kjønnsorganene???

Beklager å måtte si det, men jeg vil absolutt ikke stolt på at mannen din snakket sant. Det var nok sex inne i bildet, ja.

Takker for svar. Men jeg lurte egentlig på om det er fysisk mulig å overføre Chlamydia ved kun at kjønnsorganene berører hverandre uten inntrengning. Om han snakker sant vedrørende det er en helt annen sak, og det må jeg prøve å vurdere som kjenner ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest utilgivelig

Jeg tror du kan være utrolig glad for at du ikke er smittet av noe mer alvorig enn chlamydia, og du får håpe ikke infeksjonen har gjort deg steril (hvis du ikke har fått alle de barna du vil ha enda).

Jeg tror dette er det verste en partner / ektefelle/ far til barna mine kunne gjort mot meg, hatt ubeskytet sex (og så i Østen, da!) og kommet hjem og hatt ubeskyttet sex med meg etterpå.

Det bør straffes som overlagt drapsforsøk!

Hvis du øsnker å fortsette samlivet, bør du få ham med til samtale (helst med fastlegen, evt familierådgiver) hvor alt kommer på bordet og hvor han ikke kan komme med massasje-historier og hvor han får forklart hvilken risiko han har utsatt deg og familien for. Hvis ikke tror jeg dette vil kunne komme opp i alle vanskelige situasjoner senere.

Jeg hadde kanskje klart å tilgi utroskap, men ikke noe slikt. Sjansen for å kunne ha påført deg (og seg selv) HIV er jo formidabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ja, han var utro

Takker for svar. Men jeg lurte egentlig på om det er fysisk mulig å overføre Chlamydia ved kun at kjønnsorganene berører hverandre uten inntrengning. Om han snakker sant vedrørende det er en helt annen sak, og det må jeg prøve å vurdere som kjenner ham.

Nei, det må samleie til. Det er ingen andre måter hun kan ha fått så store mengder smittestoff fra sine slimhinner over på ham.

Jeg sier som "utilgivelig", du får være glad det ikke er HIV (hvis det har gått lang nok tid etter på at dere har fått utelukket det, da).

Og dere har en merkelig definisjon på utroskap, hvis det han refererte til ikke ville vært utroskap heller. Jeg synes en slik situasjon han refererer til (hvor kjønnsafter fra henne kom i kontakt med hans genitalier mens hun lå naken og glatt oppå han og gne seg) høres mer erotisk ut enn et "enkelt samleie".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest risiko-sex

Klamydia er veldig smittsom, og smitter ved samleie. Smitte risikoen for oralsex er foreløpig ikke nok undersøkt, men smitte risikoen er tilstede også ved denne formen for sex.

Man kan i tillegg til kjønnsorganene også få klamydia smitte i øyne og hals, nyfødte kan få det ved fødselen hvis mor er smittet, og barnet kan da få øyebetennelse og lungebetennelse.

Så spør du om mannen din har vært utro? Hva mener du selv da, hva definerer du som utroskap?

Jeg synes han har vært utro på mange måter, først ved å utsette seg for noe sånt i et så smittefarlig område, så å tie om det til tross for dine plager.

Jeg vil anbefale deg å ta en HIV-test hvis det ikke allerede er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bertas berte

Det er mulig at smitten kan skje ved tilfeldig berøring slik han hevder, men veldig lite sannsynlig.

Det mest sannsynlig er nok at massasjen inneholdt mer enn det han beskrev, men det som er vanlig for menn å benytte seg av i østen.

Det er ikke første gangen en mann har med seg en sykdom hjem fra en alene-tur i østen, for å si det pent.. Er tross alt dungevis av prostituerte i alle mulige varianter der, mange drar jo dit kun for det også...

Tror nok han har vært utro ja.. For meg er jo det han har innrømmet nok til å si det uansett da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har han vært utro! Å la en naken dame ligge oppå han og gni seg rundt er i aller høyeste grad utroskap og IKKE massasje iallefall.. Det er vel en liten mulighet for at det kan skje smitte ved det du beskriver, men det forutsetter at slimhinnene er i kontakt og da må det mer ti enn at "kjønnsorganene såvidt kan ha kommet borti hverandre". Klamydia kan man også ha feks. i halsen, og jeg tror det er en teoretisk mulighet for at oralsex kan smitte i et sånt tilfelle.

Ser du også har spurt en fagperson. Jeg hadde nok naglet manen min til veggs for den historien der hadde jeg "ikke kjøpt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Men jeg lurte egentlig på om det er fysisk mulig å overføre Chlamydia ved kun at kjønnsorganene berører hverandre uten inntrengning. Om han snakker sant vedrørende det er en helt annen sak, og det må jeg prøve å vurdere som kjenner ham.

Så hvis noen sier at det er mulig, men sjansen er 1:1000000, så kommer du til å tro at han snakker sant, fordi du ikke vil innse sannheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mange aspekter som du må tenke grundig igjennom.

For det første er den kvinnen som har overført smitten (dersom det har skjedd på et massasjeinstitutt) en prostituert. Faren for at hun har verre sykdommer enn som så er stor. Du bør teste deg for HIV asap.

Hvis du virkelig tror på den storyn der, så synes jeg du bør spandere på deg et svar fra en doktor her inne for å få et eksakt svar på smitteoverføring.

Men du... det der er den dårligste bortforklaringen jeg har hørt på lenge. Smitten blir oppdaget (han venter til og med til den blir verifisert) og så vet han at han må komme opp med et eller annet, også blir det MASSASJE. (Han har "ikke engang" hatt samleie med noen andre, liksom...) Den er faen så tynn. Jeg er fristet til å si at du må åpne øynene. Selvsagt har han hatt sex der nede! Spørsmålet er hvor mange ganger. Merker at jeg blir provosert på dine vegne. Fy faen for et rasshøl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mange aspekter som du må tenke grundig igjennom.

For det første er den kvinnen som har overført smitten (dersom det har skjedd på et massasjeinstitutt) en prostituert. Faren for at hun har verre sykdommer enn som så er stor. Du bør teste deg for HIV asap.

Hvis du virkelig tror på den storyn der, så synes jeg du bør spandere på deg et svar fra en doktor her inne for å få et eksakt svar på smitteoverføring.

Men du... det der er den dårligste bortforklaringen jeg har hørt på lenge. Smitten blir oppdaget (han venter til og med til den blir verifisert) og så vet han at han må komme opp med et eller annet, også blir det MASSASJE. (Han har "ikke engang" hatt samleie med noen andre, liksom...) Den er faen så tynn. Jeg er fristet til å si at du må åpne øynene. Selvsagt har han hatt sex der nede! Spørsmålet er hvor mange ganger. Merker at jeg blir provosert på dine vegne. Fy faen for et rasshøl!

Hun har spandert på seg svar fra en fagperson. Kjenner også at jeg faktisk hisser meg opp på vedkommendes vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klem til deg

Han har smittet deg med en sykdom som kan gjør deg steril.

Han har, når han har gjort dette, ikke visst om han også smittet deg med enda alvorligere sykdommer.

Du har gått i fire uker med smerter, uten at han fortsatt sier noe! Desto lenge man går med en infeksjon, sesto større skade kan den gjøre!

Når du kommer hjem etter gjentatte undersøkelser, sier han tilslutt noe så dumt som det han sier.

Han har riskert livet og helsen din, og så lurer du på om han har vært utro?

Jeg er veldig enig med han/hun som skrev her at du er nødt til å få ham med deg til en samtale hos legen, en lege som kan fortelle ham hva han har utsatt deg for. Hvis ikke tror jeg du kan bli en "tikkende bombe", hvis du går rundt med dette uten at han har innrømmet hva han egentlig har gjort mot familien sin. Uansett om dere skal fortsette samlivet eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har spandert på seg svar fra en fagperson. Kjenner også at jeg faktisk hisser meg opp på vedkommendes vegne.

Det verste er at hun er helt klar til å bortforklare hele saken dersom det viser seg at det KAN smittes på den måten. Som om det kan være tvil! Og han lot henne gå rundt med smerter og positiv test og ENDA fortalte han det ikke. Er det mulig eller? Og så fortsette å nekte etterpå. Det er nesten ufattelig HVOR FEIG det er mulig å bli. Hvis dama mi hadde gjort noe sånt (liten sjanse, men:) så hadde jeg jaget henne ut med en kost for å slippe å ta i henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det verste er at hun er helt klar til å bortforklare hele saken dersom det viser seg at det KAN smittes på den måten. Som om det kan være tvil! Og han lot henne gå rundt med smerter og positiv test og ENDA fortalte han det ikke. Er det mulig eller? Og så fortsette å nekte etterpå. Det er nesten ufattelig HVOR FEIG det er mulig å bli. Hvis dama mi hadde gjort noe sånt (liten sjanse, men:) så hadde jeg jaget henne ut med en kost for å slippe å ta i henne.

Og jeg hadde garantert desinfisert ungen, huset og halve nabolaget!!! Det er ikke mulig å være så råtten mot noen.. tenk å utsette noen for den faren. Som en anenn her nevnte det burde vært i kategorien overlagt drapsforsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg hadde garantert desinfisert ungen, huset og halve nabolaget!!! Det er ikke mulig å være så råtten mot noen.. tenk å utsette noen for den faren. Som en anenn her nevnte det burde vært i kategorien overlagt drapsforsøk.

Ja, fy faen. Håper han får seg en på trynet i den nærmeste fremtid. Helst fra henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NinaG1365380742

Så hvis noen sier at det er mulig, men sjansen er 1:1000000, så kommer du til å tro at han snakker sant, fordi du ikke vil innse sannheten?

Selvsagt vil jeg ikke automatisk tro ham selv om dette er fysisk mulig. Jeg vet ikke hva jeg tror enda, men jeg føler veldig sterkt at det sannsynligvis har skjedd noe mer. Jeg tror faktisk at han hadde brukt kondom hvis han hadde vært helt klar over hva som skulle skje, men at ting kanskje har kommet ut av kontroll i forhold til hva han hadde tenkt seg. Men et enormt svik er det uansett, og jeg må bare finne ut av om jeg kan og vil takle det. Jeg er jo selvsagt utrolig glad i ham, og det er han jeg har ønsket å dele resten av livet med, vi har hatt det så fint. Så er spørsmålet om hvordan jeg skal reagere, og det vet jeg heller ikke enda. Det kommer an på hvordan jeg føler det og hvordan jeg synes hans holdning er, om det er sannsynlig at han har lært osv.

Og dette er i mine øyne i aller høyeste grad utroskap. Vi har fått de barna vi skal. Hiv-test blir tatt i morgen av ham. Hvis den er positiv vet jeg ikke hva jeg gjør. Må selvsagt teste meg også da. Selv om jeg ikke tror på gud så ber jeg om at begge testene er negative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grenlidene

Selvsagt vil jeg ikke automatisk tro ham selv om dette er fysisk mulig. Jeg vet ikke hva jeg tror enda, men jeg føler veldig sterkt at det sannsynligvis har skjedd noe mer. Jeg tror faktisk at han hadde brukt kondom hvis han hadde vært helt klar over hva som skulle skje, men at ting kanskje har kommet ut av kontroll i forhold til hva han hadde tenkt seg. Men et enormt svik er det uansett, og jeg må bare finne ut av om jeg kan og vil takle det. Jeg er jo selvsagt utrolig glad i ham, og det er han jeg har ønsket å dele resten av livet med, vi har hatt det så fint. Så er spørsmålet om hvordan jeg skal reagere, og det vet jeg heller ikke enda. Det kommer an på hvordan jeg føler det og hvordan jeg synes hans holdning er, om det er sannsynlig at han har lært osv.

Og dette er i mine øyne i aller høyeste grad utroskap. Vi har fått de barna vi skal. Hiv-test blir tatt i morgen av ham. Hvis den er positiv vet jeg ikke hva jeg gjør. Må selvsagt teste meg også da. Selv om jeg ikke tror på gud så ber jeg om at begge testene er negative.

Hadde det vært lettere å takle om han hadde brukt kondom?

DVS er det smitteriskikoen hanhar utsatt dere for som er verst, eller er det utroskapen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykke til

Selvsagt vil jeg ikke automatisk tro ham selv om dette er fysisk mulig. Jeg vet ikke hva jeg tror enda, men jeg føler veldig sterkt at det sannsynligvis har skjedd noe mer. Jeg tror faktisk at han hadde brukt kondom hvis han hadde vært helt klar over hva som skulle skje, men at ting kanskje har kommet ut av kontroll i forhold til hva han hadde tenkt seg. Men et enormt svik er det uansett, og jeg må bare finne ut av om jeg kan og vil takle det. Jeg er jo selvsagt utrolig glad i ham, og det er han jeg har ønsket å dele resten av livet med, vi har hatt det så fint. Så er spørsmålet om hvordan jeg skal reagere, og det vet jeg heller ikke enda. Det kommer an på hvordan jeg føler det og hvordan jeg synes hans holdning er, om det er sannsynlig at han har lært osv.

Og dette er i mine øyne i aller høyeste grad utroskap. Vi har fått de barna vi skal. Hiv-test blir tatt i morgen av ham. Hvis den er positiv vet jeg ikke hva jeg gjør. Må selvsagt teste meg også da. Selv om jeg ikke tror på gud så ber jeg om at begge testene er negative.

Takle det må du uansett, han blir nok ikke fradømt all kontakt med barna sine pga dete, så du må samarbeide med ham enten om dere fortsetter som par eller om dere bare er foreldre sammen.

De som foreslår at dere felles har en samtale med en lege, synes jeg har et godt forslag.

For barnas skyld, slik at dere kan snakke sammen på en ok måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NinaG1365380742

Hadde det vært lettere å takle om han hadde brukt kondom?

DVS er det smitteriskikoen hanhar utsatt dere for som er verst, eller er det utroskapen?

Begge deler er helt forferdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest utilgivelig

Hadde det vært lettere å takle om han hadde brukt kondom?

DVS er det smitteriskikoen hanhar utsatt dere for som er verst, eller er det utroskapen?

Selvsagt hadde det vært noe helt annet om han hadde brukt kondom.

Utroskap er da en bagatell i forhold til å riskere å smitte kona med HIV!

(Selv om utroskap er ille nok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...