Gå til innhold

Selskapsleker for 50 stk. voksne (40-60 år!)


Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Anbefalte innlegg

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Pliiiiis help. Ikke for dumt (=ungdomsaktig).

Ikke ALTFOR utfordrende.

Men sånn at selv de som IKKE LIKER selskapsleker, faktisk morer seg.

Hvis noen kunne tipse meg, så jeg kunne få denne gjengen til å le og ha det kjempegøy.??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes INGEN morsomme selskapsleker for de som ikke liker selskapsleker! (Sikkert noen idioter som vil hevde det de har en ALLE synes er morsomt, men da kan jeg avkrefte det for deg med en gang!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes INGEN morsomme selskapsleker for de som ikke liker selskapsleker! (Sikkert noen idioter som vil hevde det de har en ALLE synes er morsomt, men da kan jeg avkrefte det for deg med en gang!)

Der er jeg helt enig med deg. De finnes ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes INGEN morsomme selskapsleker for de som ikke liker selskapsleker! (Sikkert noen idioter som vil hevde det de har en ALLE synes er morsomt, men da kan jeg avkrefte det for deg med en gang!)

*highfive*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes INGEN morsomme selskapsleker for de som ikke liker selskapsleker! (Sikkert noen idioter som vil hevde det de har en ALLE synes er morsomt, men da kan jeg avkrefte det for deg med en gang!)

og i aldersgruppen 40-60 så vil jeg vel tro at de som faktisk LIKER selskapsleker er i sterkt mindretall...med mindre man har en usedvanlig barnslig omgangskrets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HIlsen en 40-åring

og i aldersgruppen 40-60 så vil jeg vel tro at de som faktisk LIKER selskapsleker er i sterkt mindretall...med mindre man har en usedvanlig barnslig omgangskrets.

Jeg er veldig glad i selskapsleker, og det er de fleste av vennene mine også. Er ikke spesielt barnslige av oss tror jeg, men vi har sans for humor og det som er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomme ved selskapsleker er at de tar slutt. Verste er når en sitter rundt en bord i en hyggelig samtale, så hyles det et steds i fra at "nå skal vi leke, vær stille mens jeg forklarer reglene!!!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomme ved selskapsleker er at de tar slutt. Verste er når en sitter rundt en bord i en hyggelig samtale, så hyles det et steds i fra at "nå skal vi leke, vær stille mens jeg forklarer reglene!!!!!"

Enig. Det er drepen på enhver fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er morsomt å se på selskapsleker, men jeg sitter og har angst for å bli plukket ut til å være med.

Jeg ville satt pris på en spørrekonkurranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av typen som ikke er begeistra for selskapsleker, men disse to har jeg faktisk hatt det moro ved å ha deltatt..

Laaang tråd (5 meter feks) hvor det bindes en blyant i den ene enden og en fyrstikkeske i den andre. Del i to - fire/fem lag hvor førstemann i hvert lag står på linje. Alle ruller ut tråden, og en person tar med fyrstikkeskene til startsted. Deltakerne skal ta pinnen/blyanten mellom bak beina og nedenfor knærne. Så begynner konkurransen som består av å rulle tråden på blyanten slik at fyrstikkesken når mållinjen. Laget som kommer først i mål får poeng, deretter nr. 2 så nr 3 osv. Nye deltakere starter med fyrstikkesken på startsted osv.. osv... Det laget som har fått mest poeng har vunnet.

Lek nr. 2 er å ta 3-4 Kinderegg-overraskelser i en boks og ikke legge ved veiledningen for bygging/sammensetning, og la lagene bygge de ferdig. Så kan det laget som er ferdig først får 100 poeng, lag nr. 2 få 56 poeng osv ;-)

Og dermed er ikke jeg lenger medlem av den "kjedelige" gjengen :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av typen som ikke er begeistra for selskapsleker, men disse to har jeg faktisk hatt det moro ved å ha deltatt..

Laaang tråd (5 meter feks) hvor det bindes en blyant i den ene enden og en fyrstikkeske i den andre. Del i to - fire/fem lag hvor førstemann i hvert lag står på linje. Alle ruller ut tråden, og en person tar med fyrstikkeskene til startsted. Deltakerne skal ta pinnen/blyanten mellom bak beina og nedenfor knærne. Så begynner konkurransen som består av å rulle tråden på blyanten slik at fyrstikkesken når mållinjen. Laget som kommer først i mål får poeng, deretter nr. 2 så nr 3 osv. Nye deltakere starter med fyrstikkesken på startsted osv.. osv... Det laget som har fått mest poeng har vunnet.

Lek nr. 2 er å ta 3-4 Kinderegg-overraskelser i en boks og ikke legge ved veiledningen for bygging/sammensetning, og la lagene bygge de ferdig. Så kan det laget som er ferdig først får 100 poeng, lag nr. 2 få 56 poeng osv ;-)

Og dermed er ikke jeg lenger medlem av den "kjedelige" gjengen :-P

Den kindereggleken hørtes ikke så ille ut.

Teamwork blir det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest humoristisk sans

Varm opp / bli kjent lek:

Ikke si at "nå skal vi ha leker , dere!". Bare si:

1) Alle skal nå, i løpet av tre minutter, stille dere opp i en lang rekke etter størrelsen.

Det pleier å bli endel latter av dette.

Etterpå kan du feks be dem stille opp på en ny rekke, alfabetisk etter navnene sine (da må de prestentere seg for hverandre samtidig).

Selv ihuga "leke-hatere" har ledd godt når de var med på dette.

Jeg tror mange forbinder leker med den typen selskapsleker de gjorde som barn, men det finnes faktisk mange leker som passer for voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bli kjent

Varm opp / bli kjent lek:

Ikke si at "nå skal vi ha leker , dere!". Bare si:

1) Alle skal nå, i løpet av tre minutter, stille dere opp i en lang rekke etter størrelsen.

Det pleier å bli endel latter av dette.

Etterpå kan du feks be dem stille opp på en ny rekke, alfabetisk etter navnene sine (da må de prestentere seg for hverandre samtidig).

Selv ihuga "leke-hatere" har ledd godt når de var med på dette.

Jeg tror mange forbinder leker med den typen selskapsleker de gjorde som barn, men det finnes faktisk mange leker som passer for voksne.

Enig med "humoristisk sans". Må man ha noe slikt, så er det bedre at det er i situasjonen før man skal sette seg til bords (at man finner bordkavaleren sin ved å matche hver sin halvdel av et sitykkerklippet bilde etc), at man stiller seg opp etter alder, høyde, navn osv osv

Det bør være i starten på selskapet, "bli kjent"-aktig, etter maten bør man få lov til å snakke med dem man har funnet ut at er hyggelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Varm opp / bli kjent lek:

Ikke si at "nå skal vi ha leker , dere!". Bare si:

1) Alle skal nå, i løpet av tre minutter, stille dere opp i en lang rekke etter størrelsen.

Det pleier å bli endel latter av dette.

Etterpå kan du feks be dem stille opp på en ny rekke, alfabetisk etter navnene sine (da må de prestentere seg for hverandre samtidig).

Selv ihuga "leke-hatere" har ledd godt når de var med på dette.

Jeg tror mange forbinder leker med den typen selskapsleker de gjorde som barn, men det finnes faktisk mange leker som passer for voksne.

kAN ABSOLUTT BRUKES! *Puster lettet ut*

Du har skjønt det :)

Etter alle negative meldinger her...*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...