Gå til innhold

Jeg har mistet lysten på samboeren


SiniBad

Anbefalte innlegg

Jeg synes dere er litt dumme,slemme og ganske firkanta.

Dere slakter en ung mann, som helt opplagt er usikker på seg selv og veldig opptatt av hva kameratene sier.

Mange gutter er det.Han vokser det sikkert av seg.

Men dere er så forbasket optatt av og vise dere så kloke og smarte. Spesielt Sør

Skal være så voksen,men når jeg ser hvordan dere slakter en gutt som sikkert er halvparten så gammel som Sør. Vet ikke din alder da.

Men ikke nok med det.

Dere er ikke engang helt ærlig med dere selv, tror jeg. For prøv og tenk tilbake på hvordan det var å være ung.

Var dere så mye bedre?

Jeg forsøker nå å ikke slakte ham fullstendig, selv om det er vanskelig. Jeg ser problemstilingen, men har ingen respekt for noen som kun ønsker å "løse" problemet for egen del og fra egen synsvinkel.

Jeg husker nok mye av hvordan jeg var når jeg var begynnelsen av 20-årene, og mye synes jeg selfølgelig nå er latterlig. Men noen av de tingene han fremmer, og noen av handlingene hans, er slik som aldri kunnet hadde falle meg inn - ikke engang når jeg var i tenårene.

".........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 455
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    63

  • Dorthe

    61

  • Prozak

    54

  • SiniBad

    39

Mest aktive i denne tråden

Jeg forsøker nå å ikke slakte ham fullstendig, selv om det er vanskelig. Jeg ser problemstilingen, men har ingen respekt for noen som kun ønsker å "løse" problemet for egen del og fra egen synsvinkel.

Jeg husker nok mye av hvordan jeg var når jeg var begynnelsen av 20-årene, og mye synes jeg selfølgelig nå er latterlig. Men noen av de tingene han fremmer, og noen av handlingene hans, er slik som aldri kunnet hadde falle meg inn - ikke engang når jeg var i tenårene.

".........................."

Jeg husker jeg var veldig opptatt av hva foreldrene mine mente om mannen min, første gang jeg tok han med hjem.

Og hva han synes om dem.

Da tenker jeg ikke på utseendet.

Da var jeg 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg var veldig opptatt av hva foreldrene mine mente om mannen min, første gang jeg tok han med hjem.

Og hva han synes om dem.

Da tenker jeg ikke på utseendet.

Da var jeg 23.

Uten at jeg vet noe som helst om deg, så vil jeg påstå at det er noe ganske annet (og rimelig normalt) enn å dumpe en kjæreste fordi du har kamerater som ikke eier folkeskikk eller sympati.

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg vet noe som helst om deg, så vil jeg påstå at det er noe ganske annet (og rimelig normalt) enn å dumpe en kjæreste fordi du har kamerater som ikke eier folkeskikk eller sympati.

"..........................."

Nei egentlig ikke.

Man er uansett opptatt av hva andre mener.

Begge deler har med egen usikkerhet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei egentlig ikke.

Man er uansett opptatt av hva andre mener.

Begge deler har med egen usikkerhet å gjøre.

Jo, det er forskjell på å være opptatt av hva andre mener og å faktisk dumpe en kjæreste p.g.a slike uttalelser. De aller fleste er nok til en viss grad opptatt av at foreldrene skal like en ny partner.

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er forskjell på å være opptatt av hva andre mener og å faktisk dumpe en kjæreste p.g.a slike uttalelser. De aller fleste er nok til en viss grad opptatt av at foreldrene skal like en ny partner.

"..........................."

Han var veldig veldig ung,da han dumpet den kjæresten. I den alderen bytter mange kjærester flere ganger. Av mange ulike grunner. Skjelden at det er så veldig seriøst i den alderen. Nå er han litt eldre, og det virker da som han ihvertfall vil gjøre noe med problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han var veldig veldig ung,da han dumpet den kjæresten. I den alderen bytter mange kjærester flere ganger. Av mange ulike grunner. Skjelden at det er så veldig seriøst i den alderen. Nå er han litt eldre, og det virker da som han ihvertfall vil gjøre noe med problemet.

Vel, jeg vet ikke om det virker slik. Han vil gjøre noe med situasjonen, men det er slett ikke sikkert han er interessert i å gjøre noe med seg selv.

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ugga Bugga

Når jeg kikker igjennom hva fyren over presterer å skrive skal jeg ikke si meg uenig i at fyren er umoden - eventuelt ute etter å provosere.

Men generelt forstår jeg problemstillingen. Jeg forstår dog ikke dette maset om en nøyaktig klesstørrelse, hva kompisene synes, eller hans selvtillit som nærmer seg det parodiske.

Nei, jeg trodde ikke gutter hadde peiling paa dameklaer og stoerrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg trodde ikke gutter hadde peiling paa dameklaer og stoerrelser.

Nei, det virker som en _noe_ spesiell fyr? Eller et regelrett tulleinnlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vente. Slike innlegg har jeg lest flere av. Og når jeg har påpekt den typiske kvinnelige dobbeltmoralen har jeg blitt hudflettet.

Heh, jeg er kvinne, men likevel enig med dere. Svarene ville blitt helt annerledes, dessverre...

Etter min mening er det heller innstillingen til folk som har blitt for slappe med seg selv enn antall kilo. Jeg hadde f.esk ikke syntes det gjorde noe om kjæresten min la på seg noen kilo, eller ble litt overvektig. Dette regner jeg med skjer med oss begge etterhvert som alderen kryper på..

Men jeg ville nok mistet lysten om dette var kun fordi han var en lathans som bare satt i stygge klær på sofaen, spiste godterier, ikke stelte seg eller gadd finne på noenting...

Jeg elsker ham, og ville ikke gitt ham opp helt, men heller rpøvd å få ham ut av sofaen på en vennlig måte, foreslått nye ting f.eks.

Alle vil vi miste utseendet på et tidspunkt, rynker vil komme, mine pupper vil henge, ølmagen dukker opp på ham, og han mister kanskje potensen..:)

Alt dette er likevel bare slik livet er, og ikke noe noen kan noe for. Dersom man elsker hverandre, og har det ellers flott sammen, tror jeg faktisk ikke dette har så mye å si- det burde iallefall ikke det.

Men man må føle at partneren iallefall PRØVER, og det er viktig å pynte seg litt for hverandre slik at man føler seg spesielle.

Latskap og ustelthet vil nok irritere de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hva du mener med det. Men hvis du mener at vekten er normal så fint for deg. Men ta deg en tur på H&M. Er jo omtrent umulig å finne klære i størrelsen som hun bruker nå (bukse 42)

Alt det lekre er jo størrelse 32-34 og det passer ikke til henne. Dermed blir det treningsbukse.

32-34??? HVor har du det fra?? 34/36 er de minste damestørrelsene man får i butikkene, med mindre du går i barnebutikken da.. Og du vil vel ikke ha en 8-åring?:)

Jeg bruker selv 36/38, og jeg er hverken tykk eller spesielt tynn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verdt det :o)

Som min samboer så skjønt sa det da jeg påpekte at jeg sikkert kom til å legge på meg en haug med kilo når jeg engang blir gravid:

" Men det er jo fordi du skal føde mitt barn! Da er du jo bare nydelig vel!"

Åhhh- er han søt, eller hva? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg trodde ikke gutter hadde peiling paa dameklaer og stoerrelser.

Ikke jeg heller. Jeg har knapt nok peiling på herrestørrelser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det virker som en _noe_ spesiell fyr? Eller et regelrett tulleinnlegg...

Hvis du har vært med dama 50 ganger i klessbutikker så ville man få en rimelig god oversikt over størrelser. Derfor vet jeg også at det som henger på stativene som regel er under størrelse 40. Ta dere en tur på H&M og sjekk selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har vært med dama 50 ganger i klessbutikker så ville man få en rimelig god oversikt over størrelser. Derfor vet jeg også at det som henger på stativene som regel er under størrelse 40. Ta dere en tur på H&M og sjekk selv.

På H&M og lignende er det masse i str. 38 og 40 - og 42... Snakker du om BIK BOK eller andre ungdomsbutikker kan du mer rett. Men uansett - det er ikke mange voksne som går i str. 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du traff ikke et ømt punkt.

Betviler du også intelligensen til gutter som jogger 60 minutter 4-5 ganger i uka?

Jeg kan forsikre deg om at selv konkurrerende bodybuildere ikke trener "timesvis" hver dag.

Nå er det heller ikke noe i veien for å ha fokus på annet enn kropp selv om man trener 1 time 4 ganger i uka, og forsøker å spise sunn mat for å se bra ut.

Hva med intelligensen til langrennsløpere, hoppere osv? De får langt fra så mye pepper som bodybuildere, og trener minst like mye, ja mer. Bjørn Dæhlie trente f.eks 6 timer dagen, hver dag, hele året. Er han uintelligent pga dette?

Forøvrig synes jeg det er like ille å kalle noen "altfor tynn" som "altfor tykk" Det er like ille for den som får høre det, og like stigmatiserende.

Jeg er selv en av dem som har vært altfor tynn- naturlig! Og makan til mas om vekt og utseende på mine vegne fra jenter som aldri ville akseptert folk som snakket like nedsettende om overvektige!

Gnåler om at folk presses inn i en "normal" som ikke representerer mangfoldet, og at det er altfor stort fokus på vekt. Hva med meg da- er ikke jeg en del av mangfoldet da? Er ikke presset til å være "normal" like stor på meg og andre tynne som på dem som er overvektig??

Dobbeltmoralen florerer i samfunnet iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...