Gå til innhold

utvide abortgrensen


Fane

Anbefalte innlegg

"Jeg lurer veldig på hvorfor AP og SV har satt seg ned for å foreslå noe sånt, hva ligger bak det?"

De frir til de dumme og de er det åpenbart mange av her i landet - deserre.

"De frir til de dumme og de er det åpenbart mange av her i landet - "

Men tror du at de klarer å lokke de dumme over til seg fra Frp?

For det kan jo neppe være noen tvil om hvor de dumme oftest befinner seg! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 274
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    35

  • flisa

    30

  • Goliath

    21

  • morsan

    19

Mest aktive i denne tråden

De som søker etter uke 12 pleier vel å få innvilget abort etter det (om grunnen er god nok).

Da grøsser jeg litt ved tanken på at de skal søke etter uke 16, tenk om de da skulle fått det innvilget!

Men jeg vet for lite om hvor mange aborter som blir gjenomført etter uke 12 og grunnen til det.

Jeg lurer veldig på hvorfor AP og SV har satt seg ned for å foreslå noe sånt, hva ligger bak det? Er det ett problem i norge i dag at grenser går i uke 12?

Problemet er at nemdene behandler sakene så forskjellig, slik at det er avhengeig av hvor du bor i landet om du får innvilget en søknad.

Land (som sverige) som har økt grensen, har ikke opplevd en økning flere aborter i uke 12 - 16, sammenlignet med når de hadde nemder som avgjorde disse.

Så det blir de samme tilfellene, bare at de blir likt behandlet på østlandet og på sørlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De frir til de dumme og de er det åpenbart mange av her i landet - "

Men tror du at de klarer å lokke de dumme over til seg fra Frp?

For det kan jo neppe være noen tvil om hvor de dumme oftest befinner seg! ;-)

Nå er det jo stadig flere flere partier som plukker opp tidligere ("dumme") forslag fra Frp, så det må da bety at de andre partiene blir dummere - eller at Frps forslag kanskje ikke var så dumme som en del ville ha det til likevel...?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo stadig flere flere partier som plukker opp tidligere ("dumme") forslag fra Frp, så det må da bety at de andre partiene blir dummere - eller at Frps forslag kanskje ikke var så dumme som en del ville ha det til likevel...?

:-)

Jeg sa ikke at Frps forslag er dumme, emn at dem som stemmer Frp er det! ;-))

(Enskjønt - jeg har mine meninger om politikken, også! *S*)

Halvparten av Norges befolkning er dummere enn gjennomsnittet, så da er det vel ikke så rart at Frp på sitt beste/verste (stryk det som ikke passer) har hatt opptil halvparten av disse igjen som sine sympatisører! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke at Frps forslag er dumme, emn at dem som stemmer Frp er det! ;-))

(Enskjønt - jeg har mine meninger om politikken, også! *S*)

Halvparten av Norges befolkning er dummere enn gjennomsnittet, så da er det vel ikke så rart at Frp på sitt beste/verste (stryk det som ikke passer) har hatt opptil halvparten av disse igjen som sine sympatisører! ;-)

Hvis deres forslag ikke er dumme, så er det vel heller dumt å la være å stemme på dem?

For det er jo til syvende og sist de ulike forslagene partiene fremmer (og støtter) som avgjør hva slags politikk som blir ført.....

Så akkurat den logikken din der forstod jeg ikke. Men jeg er jo mann, og kvinner har jo en helt annet logikk så....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis deres forslag ikke er dumme, så er det vel heller dumt å la være å stemme på dem?

For det er jo til syvende og sist de ulike forslagene partiene fremmer (og støtter) som avgjør hva slags politikk som blir ført.....

Så akkurat den logikken din der forstod jeg ikke. Men jeg er jo mann, og kvinner har jo en helt annet logikk så....:-)

*S*

Mitt første innlegg gikk på de dumme som stemmer på partiet.

Så sier du at andre partier adopterer deres standpunkt, så da må disse partiene være like dumme.

Poenget var at jeg i innlegg nr 1 ikke sa verken det ene eller det andre om politikken, men om velgerne.

Men som sagt: Jeg har mine meninger om politikken deres også.

Comprende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*S*

Mitt første innlegg gikk på de dumme som stemmer på partiet.

Så sier du at andre partier adopterer deres standpunkt, så da må disse partiene være like dumme.

Poenget var at jeg i innlegg nr 1 ikke sa verken det ene eller det andre om politikken, men om velgerne.

Men som sagt: Jeg har mine meninger om politikken deres også.

Comprende?

Skjønner ikke bæra, men det er helt sikkert riktig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De frir til de dumme og de er det åpenbart mange av her i landet - "

Men tror du at de klarer å lokke de dumme over til seg fra Frp?

For det kan jo neppe være noen tvil om hvor de dumme oftest befinner seg! ;-)

"For det kan jo neppe være noen tvil om hvor de dumme oftest befinner seg! ;-)"

Å da mener du etter innlegget å dømme, at alle idiotene stemmer Frp?

Jeg mener at de som er idiotene, stemmer KUN det som passer dem i deres situasjon, og ikke ser på hva som er best for helheten i landet norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"For det kan jo neppe være noen tvil om hvor de dumme oftest befinner seg! ;-)"

Å da mener du etter innlegget å dømme, at alle idiotene stemmer Frp?

Jeg mener at de som er idiotene, stemmer KUN det som passer dem i deres situasjon, og ikke ser på hva som er best for helheten i landet norge.

Nei, _alle_ idiotene stemmer ikke Frp. Noen av dem stemmer andre partier, eventuelt unnlater å stemme! ;-)

Hva som er best for helheten i Norge er det vel ymse meninger om, og det er jo naturlig at folks oppfatning av dette preges ut fra deres eget ståsted, for eksempel at fiskere i Nord-Norge har vært mer skeptiske til EU enn menn i dress og slips på Aker Brygge!

Men hvis jeg kan være så fri å tolke ditt innlegg slik at det ikke er bra når folk bestemmer seg for partivalg ut fra mer snevre synspunkter, så er jeg helt enig.

Og i den kategorien faller for eksempel folk som velger parti bare ut fra at bensinavgiftene er så høye.

For eksempel! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, _alle_ idiotene stemmer ikke Frp. Noen av dem stemmer andre partier, eventuelt unnlater å stemme! ;-)

Hva som er best for helheten i Norge er det vel ymse meninger om, og det er jo naturlig at folks oppfatning av dette preges ut fra deres eget ståsted, for eksempel at fiskere i Nord-Norge har vært mer skeptiske til EU enn menn i dress og slips på Aker Brygge!

Men hvis jeg kan være så fri å tolke ditt innlegg slik at det ikke er bra når folk bestemmer seg for partivalg ut fra mer snevre synspunkter, så er jeg helt enig.

Og i den kategorien faller for eksempel folk som velger parti bare ut fra at bensinavgiftene er så høye.

For eksempel! ;-)

Politikk handler om å organisere samfunnet slik at folk har det bra.

Bensinavgifter berører så og si alle borgere i dette land og lavere bensinpris gjør at folk får beholde litt mer av sine egne penger. Det er bra.

Når det er sagt, er det langt viktigere at de vanvittige engangsavgiftene reduseres kraftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, _alle_ idiotene stemmer ikke Frp. Noen av dem stemmer andre partier, eventuelt unnlater å stemme! ;-)

Hva som er best for helheten i Norge er det vel ymse meninger om, og det er jo naturlig at folks oppfatning av dette preges ut fra deres eget ståsted, for eksempel at fiskere i Nord-Norge har vært mer skeptiske til EU enn menn i dress og slips på Aker Brygge!

Men hvis jeg kan være så fri å tolke ditt innlegg slik at det ikke er bra når folk bestemmer seg for partivalg ut fra mer snevre synspunkter, så er jeg helt enig.

Og i den kategorien faller for eksempel folk som velger parti bare ut fra at bensinavgiftene er så høye.

For eksempel! ;-)

"Men hvis jeg kan være så fri å tolke ditt innlegg slik at det ikke er bra når folk bestemmer seg for partivalg ut fra mer snevre synspunkter, så er jeg helt enig.

Og i den kategorien faller for eksempel folk som velger parti bare ut fra at bensinavgiftene er så høye.

For eksempel! ;-)"

Da har du skjønt meg sånn nogenlunde ja, og da er vi sånn passe enige tenker jeg.

Ikke mer å mase om da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke bæra, men det er helt sikkert riktig:-)

"Skjønner ikke bæra, men det er helt sikkert riktig:-)

- Goliath"

Nei, det gjør jammen ikke jeg heller. Jeg flyr at og frem her, og kjører hit og dit, så jeg hadde ikke rukket å lest alt her nei.

I morsans innlegg var det jammen mye at og frem, og for og mot i samme slengen.

Jeg har vel lest det hun skriver til deg fire ganger nå, men får ikke noe sammenheng, eller noe ut av det igrunn. Mulig jeg er treg, eller bare trøtt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skjønner ikke bæra, men det er helt sikkert riktig:-)

- Goliath"

Nei, det gjør jammen ikke jeg heller. Jeg flyr at og frem her, og kjører hit og dit, så jeg hadde ikke rukket å lest alt her nei.

I morsans innlegg var det jammen mye at og frem, og for og mot i samme slengen.

Jeg har vel lest det hun skriver til deg fire ganger nå, men får ikke noe sammenheng, eller noe ut av det igrunn. Mulig jeg er treg, eller bare trøtt :-)

Jeg har lært at det er den greieste måten å møte "kvinnelig logikk" på, gjennom noen års erfaring med kvinner:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Men hvis jeg kan være så fri å tolke ditt innlegg slik at det ikke er bra når folk bestemmer seg for partivalg ut fra mer snevre synspunkter, så er jeg helt enig.

Og i den kategorien faller for eksempel folk som velger parti bare ut fra at bensinavgiftene er så høye.

For eksempel! ;-)"

Da har du skjønt meg sånn nogenlunde ja, og da er vi sånn passe enige tenker jeg.

Ikke mer å mase om da :-)

*S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skjønner ikke bæra, men det er helt sikkert riktig:-)

- Goliath"

Nei, det gjør jammen ikke jeg heller. Jeg flyr at og frem her, og kjører hit og dit, så jeg hadde ikke rukket å lest alt her nei.

I morsans innlegg var det jammen mye at og frem, og for og mot i samme slengen.

Jeg har vel lest det hun skriver til deg fire ganger nå, men får ikke noe sammenheng, eller noe ut av det igrunn. Mulig jeg er treg, eller bare trøtt :-)

*ler* Ja her har selv keiseren tapt sin rett! :-))

Det er vel fullstendig borkastet å si mer, men jeg klarer like fullt ikke å dy meg! :-)

Poenget var: Snakker man om _velgerne_ eller om enkelte _forslag_ som partiet måtte ha.

Adeline sa at AP fridde til de dumme, og jeg fleipet med at det måtte bety at de måtte lokke til seg Frp's velgere.

Goliath sier at flere av den andre partiene har plukket opp Frp's forslag og gjort dem til sine, altså må de andre partiene enten ha blitt dummere, eller så var ikke forslagene så dumme likevel.

Men selv om det teoretisk sett er en mulighet for at FrP likevel har "lure" forslag, så innebærer ikke det nødvendigvis at velgerne blir noe lurere av den grunn!

Et parti kan godt ha enkelte lyspunkter i sitt program, men likevel ha de dummeste velgerne! ;-))

Ergo var mitt poeng å si at Goliaths utsagn om at partiet nok ikke bare hadde dumme forslag ikke slår beina under min påstand om de dumme velgerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...