Gå til innhold

Blir matt...


Gjest ...disse muslimene...

Anbefalte innlegg

Gjest ...disse muslimene...

Vi skulle grille i barnehagen i dag, og hadde kjøpt engangsgriller og pølser. Den ene jenta på avdelingen er muslim, så vi hadde kjøpt kylling/kalkunpølser til henne. Men tror du ikke foreldrene også forlangte at det måtte EGEN engangsgrill til hennes pølser??? De kunne ikke ligge på samme grill som de andre pølsene... Ikke om de fikk halve grillen for seg selv en gang...

Herremin, sier jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 417
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • petter smart

    58

  • Goliath

    29

  • Dorthe

    24

  • Sør

    21

Mest aktive i denne tråden

Mange jøder og muslimer ser på grisekjøtt på samme måte som du ser på rottekjøtt.

Ville du grillet på samme grill som andre stekte rottepølser på?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...disse muslimene...

Mange jøder og muslimer ser på grisekjøtt på samme måte som du ser på rottekjøtt.

Ville du grillet på samme grill som andre stekte rottepølser på?

Med vennlig hilsen

Nei, men om jeg visste at de hadde til hensikt å grille rottepølser, så hadde jeg da uten problemer tatt med min egen grill.

Hadde ikke forlangt at disse rottespisende menneskene skulle drive særbehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men om jeg visste at de hadde til hensikt å grille rottepølser, så hadde jeg da uten problemer tatt med min egen grill.

Hadde ikke forlangt at disse rottespisende menneskene skulle drive særbehandling.

Nåja - de andre tok jo ikke med engangsgriller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ...disse muslimene...

Tenk så deilig den dagen som vi følger Dalai Lamas ord da han sa at vi skulle fokusere på likheter istedenfor ulikheter.

Da tror jeg Dalai Lama ville sett likheten mellom vanlige pølser og kyllingpølser, og sagt at de kunne ligge på samme grill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange jøder og muslimer ser på grisekjøtt på samme måte som du ser på rottekjøtt.

Ville du grillet på samme grill som andre stekte rottepølser på?

Med vennlig hilsen

rottepølser *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de kan godt få lov til å ha en egen grill, men da synes jeg de må kjøpe den inn selv, ikke forlange at dere kjøper en ekstra for henne. Ikke pga ev pengene men en prinsippsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg Dalai Lama ville sett likheten mellom vanlige pølser og kyllingpølser, og sagt at de kunne ligge på samme grill.

Nei han var klokere enn som så. Dette er noe vi må vite at muslimer vil ikke at maten kommer i berøring med svinekjøtt. Jøder har også spesial systematiserte kjøkken, og nordmenn har 17. mai. Se nå likhetene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...disse muslimene...

Nåja - de andre tok jo ikke med engangsgriller.

Nei, men nå klarte jo de andre 17 barna seg med én grill da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de kan godt få lov til å ha en egen grill, men da synes jeg de må kjøpe den inn selv, ikke forlange at dere kjøper en ekstra for henne. Ikke pga ev pengene men en prinsippsak.

Ja, det var jo virkelig et viktig prinsipp.

*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange jøder og muslimer ser på grisekjøtt på samme måte som du ser på rottekjøtt.

Ville du grillet på samme grill som andre stekte rottepølser på?

Med vennlig hilsen

Det hadde vel ikke vært noe problem for deg engang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men om jeg visste at de hadde til hensikt å grille rottepølser, så hadde jeg da uten problemer tatt med min egen grill.

Hadde ikke forlangt at disse rottespisende menneskene skulle drive særbehandling.

Det skal jo være tilpasset opplæring for alle i skolen, og hvorfor da ikke i barnehagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men nå klarte jo de andre 17 barna seg med én grill da.

Og?

Personalet plikter jo å legge til rette slik at alle får noe å spise. At jøder og muslimer ikke spiser på samme grill som svinekjøtt er det vel få som ikke vet?

Dessuten kunne dere jo bare ha grillet hennes pølser først - før det kom svinekjøtt på. Ikke noe problem.

Du som du gjør det vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men nå klarte jo de andre 17 barna seg med én grill da.

Som kostet 10 kroner? Det hadde vel da vært enkelt også at tilby denne jenta å være den første til å grille på den ene grillen, så hadde dere spart den andre tieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engangsgriller er noe av det viktigste for å vise hvor prinsippfaste vi kan bli:)

Nettopp!

Tenk at noen forlanger sin egen!

*dypt rystet*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...disse muslimene...

de kan godt få lov til å ha en egen grill, men da synes jeg de må kjøpe den inn selv, ikke forlange at dere kjøper en ekstra for henne. Ikke pga ev pengene men en prinsippsak.

Nettopp.

Det blir helt latterlig at 17 barn deler én grill, og så er det en egen grill kun for den muslimske jenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og?

Personalet plikter jo å legge til rette slik at alle får noe å spise. At jøder og muslimer ikke spiser på samme grill som svinekjøtt er det vel få som ikke vet?

Dessuten kunne dere jo bare ha grillet hennes pølser først - før det kom svinekjøtt på. Ikke noe problem.

Du som du gjør det vanskelig!

Vi har tydeligvis skrevet nøyaktig samme forslag på samme tid:) Grille først og så ikke tenke mer på det, og bruke resten av dagen på noe fornuftig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...