Gå til innhold

Blir matt...


Gjest ...disse muslimene...

Anbefalte innlegg

"Nei, de er dyrere. Man får kun kjøpt dem i små pakker, mens vanlige grillpølser fås kjøpt i store pakker"

Da tror jeg barnehagen skal ha skrekkelig mange grillturer før dette blir noe problem. 20 unger eter vel maks 40-50 pølser?

Da er det også merkelig at de kan nøye seg med en engangsgrill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 417
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • petter smart

    58

  • Goliath

    29

  • Dorthe

    24

  • Sør

    21

Mest aktive i denne tråden

Gjest ...disse muslimene...

Den ansatte tok vel noen barn med seg, som da fikk en fin tur til butikken. Det er ikke uvanlig i barnehager. Fremdeles så er dette for meg et latterlig problem.

JOda, ofte gjør vi det sånn, men i dag var det altfor kort tid til vi skulle gå (på tur, der vi skulle grille), så det var ikke tid til å rusle til butikken. Det er et stykke fra barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi informerte dem jo om grillingen, og det ville bli kjøpt inn egne pølser til jenta. De sa da ingenting om at det trengtes egen grill. Det er ingen andre muslimske barn i barnehagen, noe de er klar over, så hadde det vært noe viktitg, så hadde jeg nevnt det var jeg dem.

Hvertfall en stund før selve dagen grillingen skal skje.

Er dette eneste gangen dere har irritert dere over de foreldrene, og hva de gjør og ikke gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi informerte dem jo om grillingen, og det ville bli kjøpt inn egne pølser til jenta. De sa da ingenting om at det trengtes egen grill. Det er ingen andre muslimske barn i barnehagen, noe de er klar over, så hadde det vært noe viktitg, så hadde jeg nevnt det var jeg dem.

Hvertfall en stund før selve dagen grillingen skal skje.

Vel - nå gjorde de ikke det, da. De trodde vel at barnehagen hadde kunnskap om og forståelse for dette med mat.

Men at dette var så forferdelig vanskelig for dere er jo ganske oppsiktsvekkende. Det er fort _mye_ større kriser som kan skje i en barnehage, vet du.. Hva i all verden skal dere gjøre da?? :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...disse muslimene...

Er dette eneste gangen dere har irritert dere over de foreldrene, og hva de gjør og ikke gjør?

Synes foreldrene stort sett er flinke til å følge opp. Med unntak, så klart.

Hadde selvfølgelig vært like irriterende om noen av religiøse årsaker ikke brukte regntøy eller noe sånn, men ser heldigvis ut for at det er tillatt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...disse muslimene...

De andre barna tar vel også med maten hjemmefra?

Selvfølgelig. Men hun må ofte ha med mat også når det er matdag i barnehagen.

Hvis hennes foreldre synes det er greit, så burde de muslimske foreldrene vel også kunne ta med det deres datter trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes foreldrene stort sett er flinke til å følge opp. Med unntak, så klart.

Hadde selvfølgelig vært like irriterende om noen av religiøse årsaker ikke brukte regntøy eller noe sånn, men ser heldigvis ut for at det er tillatt... :)

Hvilken unntak? Jeg som jobber med minoritetsbarn hele tiden synes det er helt merkelig at dere greier å bruke energi på slik bagatell.

Jeg har ofte opplevd somalske barn uten støvler og regntøy på skogsturer. Mange voksne har irritert seg over det. Men det er viktig å huske på at foreldrene har ingen kulturelle forutsetninger til å forstå viktigheten av det, og at mange av dem er så fattige at de har ikke råd til å kjøpe støvler og regntøy.

Det er lett å snakke om å ta barn med på kulturelle ting som kino, teater, skiturer osv., men når foreldrene ikke har råd til å betale t-banen til kinoen eller skibutikken så hjelper det ikke. Snakket er gratis i skoler og barnehager.

Det er også lett å si til minoritetsforeldre at de bør ta med seg barna til biblioteket og låne bøker. En analfabetisk alenemor med fem til seks små barn hengende i skjørtene har vel ganske små om noen forutsetninger.

Når det er snakk om å kjøpe engangsgrill som det tydelig fantes penger til, og ikke var noe annet problem enn at personalet ergrer seg så rister jeg på hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Men hun må ofte ha med mat også når det er matdag i barnehagen.

Hvis hennes foreldre synes det er greit, så burde de muslimske foreldrene vel også kunne ta med det deres datter trenger?

Hvorfor sammenligner du disse to foreldreparene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Hvorfor kunne dere ikke kjøpe kalkunpølser til hele gjengen da?

Det gjorde jeg til min sønns bursdag. Det er bare en muslim der, og han kom aldri i bursdager.

Jeg skrev i innbydelsen at det blir servert kalkunpølser. Han kom han.

Det er da ikke så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kunne dere ikke kjøpe kalkunpølser til hele gjengen da?

Det gjorde jeg til min sønns bursdag. Det er bare en muslim der, og han kom aldri i bursdager.

Jeg skrev i innbydelsen at det blir servert kalkunpølser. Han kom han.

Det er da ikke så vanskelig.

Til gjengjeld så holdt kalkunene seg vekke! :D

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke lagt merke til at muslimer også spiser pølsene fra feil ende?

Gode, etniske nordmenn spiser selvsagt pølsen slik det var ment man skulle spise dem, men muslimer insisterer på å begynne i andre enden av pølsen.

Dette skaper selvsagt masse problemer i en travel hverdag i barnehagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ikke lagt merke til at muslimer også spiser pølsene fra feil ende?

Gode, etniske nordmenn spiser selvsagt pølsen slik det var ment man skulle spise dem, men muslimer insisterer på å begynne i andre enden av pølsen.

Dette skaper selvsagt masse problemer i en travel hverdag i barnehagen!

*flirer*

Takk for opplysningen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Hvorfor kunne dere ikke kjøpe kalkunpølser til hele gjengen da?

Det gjorde jeg til min sønns bursdag. Det er bare en muslim der, og han kom aldri i bursdager.

Jeg skrev i innbydelsen at det blir servert kalkunpølser. Han kom han.

Det er da ikke så vanskelig.

Veldig lurt. Vi bruker alltid kalkunpølser hvis vi griller vi, de er jo så mye bedre :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Nei, de er dyrere. Man får kun kjøpt dem i små pakker, mens vanlige grillpølser fås kjøpt i store pakker.

Dere kjøper sånn forferdelige sportsgrill osv. da, det vil jeg helst ikke at ungene mine skal serveres, i de er det mye dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og din holdning viser en total mangel på respekt for andres religiøse overbevisning! Muslimer blir ifølge islam _urene_ dersom de spiser mat som kan tenkes å ha vært i kontakt med uren mat (svinekjøtt). Det sier seg selv at en egen engangsgrill er nødvendig i et slikt tilfelle.

Uten sammenlikning forøvrig, men et eksempel dog:

Selv har jeg cøliaki og hadde i et liknende tilfelle vært nødt til å forlange egen engangsgrill til min glutenfrie mat for å være sikker på at den ikke ble besmittet av andres pølser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Vi informerte dem jo om grillingen, og det ville bli kjøpt inn egne pølser til jenta. De sa da ingenting om at det trengtes egen grill. Det er ingen andre muslimske barn i barnehagen, noe de er klar over, så hadde det vært noe viktitg, så hadde jeg nevnt det var jeg dem.

Hvertfall en stund før selve dagen grillingen skal skje.

Det var vel en ren forglemmelse da, ikke noe å gjøre noe stort nummer av. Jeg håper ikke de som jobber i barnehagen der jeg har dattera mi har sånne holdninger som deg.

Si det til dem neste gang på en fin måte at de må ta med en engangsgrill neste gang fordi dere ikke har penger i budsjettet til en grill til 19.90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må folk slutte å klage bare for å klage...Nok en gang er det muslimene det klages over. Du/dere burde vært klar over denne problemstillingen på forhånd ettersom du/dere jobber med barn som har en annen religion. Opplæring er nøkkelordet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...