Gå til innhold

MS


Gjest redd mamma

Anbefalte innlegg

jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle skrive her inne. LOL

Herregud.. Makan til flisespikkeri..

Så du som er funksjonshemmet av MS skal liksom ikke få lov til å ferdes her inne fordi de andre synes det er nedverdigende å "omgås" deg fordi du ikke er funksjonsfrisk?

De burde skamme seg, synes nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    21

  • Babette

    6

  • lilleva

    6

  • Gemini

    5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Ups, jeg mente det ikke slik.

Jeg tenker og skriver og skjønner ikke at ikke alle forstår at det er ironi

Jeg så "smilene" dine jeg! Og skjønte ironien...:)

*iler til med støtte til Dorthe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.. Makan til flisespikkeri..

Så du som er funksjonshemmet av MS skal liksom ikke få lov til å ferdes her inne fordi de andre synes det er nedverdigende å "omgås" deg fordi du ikke er funksjonsfrisk?

De burde skamme seg, synes nå jeg!

Jeg har ikke MS men det spiller jo egentlig liten rolle men ofte så går kroniske sykdommer over til funksjonshemming og det er egentig tull å skille de to forane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke MS men det spiller jo egentlig liten rolle men ofte så går kroniske sykdommer over til funksjonshemming og det er egentig tull å skille de to forane

Det er jo en del kroniske sykdommer som man ikke nødvendigvis blir funksjonshemmet av da. Men er enig i at det ikke alltid er like lett å skille.

Men selv om det var ironisk men, så synes jeg du burde tenkt deg om før du postet det svaret om at hun var på feil forum... Når folk skriver at de er redd (og man også har grunn til å tro at det kan være en som er ukjent på DOL), så er det ikke så lurt å komme med fleip og/eller ironi...

Håper "redd mamma" ikke har blitt skremt, men faktisk finner noen her som har greie på MS, eller at hun finner andre på nettet som hun kan utveksle erfaringer med. Vet av egen erfaring at det er gull verdt. Jeg har i disse dager fått kontakt med ei fra Canada nå som har masse egen-erfaring å dele med meg, når det gjelder noe av det vi tidligere har tastet om, og som du også har en viss erfaring med (men som blir ennå mer spes. i mitt tilfelle, om det blir aktuelt)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke MS men det spiller jo egentlig liten rolle men ofte så går kroniske sykdommer over til funksjonshemming og det er egentig tull å skille de to forane

Det er jeg helt enig i.

Og så det at det liksom var så fælt å bli assosiert med en funksjonshemmet, makan, sier nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo en del kroniske sykdommer som man ikke nødvendigvis blir funksjonshemmet av da. Men er enig i at det ikke alltid er like lett å skille.

Men selv om det var ironisk men, så synes jeg du burde tenkt deg om før du postet det svaret om at hun var på feil forum... Når folk skriver at de er redd (og man også har grunn til å tro at det kan være en som er ukjent på DOL), så er det ikke så lurt å komme med fleip og/eller ironi...

Håper "redd mamma" ikke har blitt skremt, men faktisk finner noen her som har greie på MS, eller at hun finner andre på nettet som hun kan utveksle erfaringer med. Vet av egen erfaring at det er gull verdt. Jeg har i disse dager fått kontakt med ei fra Canada nå som har masse egen-erfaring å dele med meg, når det gjelder noe av det vi tidligere har tastet om, og som du også har en viss erfaring med (men som blir ennå mer spes. i mitt tilfelle, om det blir aktuelt)...

Jeg skrev det seriøse svaret først men det havnet jo nederst på lista tilslutt men havner jo først på svar til meg så jeg regnet med at hun forsto ironien.

Og dersom hun hadde skrevet inn på forumet for funksjonshemmede hadde det vært lettere å boltre seg i opplysninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt enig i.

Og så det at det liksom var så fælt å bli assosiert med en funksjonshemmet, makan, sier nå jeg!

Jeg ble nok litt hårsår når jeg fikk beskjed om å pelle meg ut fra dette forumet. Jeg har ganske mye erfaring med bl.a kroniske smerter og tenkte at jeg kunne bidra litt men den gang ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nok litt hårsår når jeg fikk beskjed om å pelle meg ut fra dette forumet. Jeg har ganske mye erfaring med bl.a kroniske smerter og tenkte at jeg kunne bidra litt men den gang ei.

Enkelte folk er mildt sagt _litt_ spesielle!

Når har jeg hverken MS eller noen annen kronisk sykdom- gudskjelov for det-, men jeg kan da ikke se at det skal være så ille at en med MS eller andre kroniske plager som tilfeldigvis har blitt funksjonshemmet av disse befinner seg "her inne":

Langt mindre at man ikke ønsker å "assosieres med funksjonshemmede"- det er da vel ingen skam?

Jaja, alt man skal henge seg opp i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nok litt hårsår når jeg fikk beskjed om å pelle meg ut fra dette forumet. Jeg har ganske mye erfaring med bl.a kroniske smerter og tenkte at jeg kunne bidra litt men den gang ei.

Tror du bare skal gi blaffen i hva en person måtte mene, når du selv føler at det er riktig forum for deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bare skal gi blaffen i hva en person måtte mene, når du selv føler at det er riktig forum for deg :-)

Jeg vet sjelden hvilket forum jeg er inne på, jeg bruker 100 nyeste og da svarer man jo i hytt og pine og havner til og med inne på de underligste steder som f,eks graviditet ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Jeg ble nok litt hårsår når jeg fikk beskjed om å pelle meg ut fra dette forumet. Jeg har ganske mye erfaring med bl.a kroniske smerter og tenkte at jeg kunne bidra litt men den gang ei.

Jeg skjønner ikke dette her helt jeg altså.

Jeg har en nevrologisk sykdom med masse smerter, har fått beskjed om at den nok kommer til å bli kronisk. Er ikke dette da også en kronisk sykdom?

I tillegg så er jeg jo ganske så funksjonshemmet nå fordi jeg ikke har noen god balanse og derfor ikke kan kjøre bil eller gå ute. Hører jeg da innunder funksjonshemmet forum eller kroniske sykdommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dette her helt jeg altså.

Jeg har en nevrologisk sykdom med masse smerter, har fått beskjed om at den nok kommer til å bli kronisk. Er ikke dette da også en kronisk sykdom?

I tillegg så er jeg jo ganske så funksjonshemmet nå fordi jeg ikke har noen god balanse og derfor ikke kan kjøre bil eller gå ute. Hører jeg da innunder funksjonshemmet forum eller kroniske sykdommer?

He he, man kan jo begynne å lure. Men kanskje vi skulle vært flinkere til å bruke forumet for funksjonshemmede for der er det altfor liten aktivitet og det er ikke mye lærerikt som har vært skrevet der inne.

Jeg har mye jeg lurer på jeg men gidder ikke å spørre for siden forumet er så rolig så får man lite svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke dette her helt jeg altså.

Jeg har en nevrologisk sykdom med masse smerter, har fått beskjed om at den nok kommer til å bli kronisk. Er ikke dette da også en kronisk sykdom?

I tillegg så er jeg jo ganske så funksjonshemmet nå fordi jeg ikke har noen god balanse og derfor ikke kan kjøre bil eller gå ute. Hører jeg da innunder funksjonshemmet forum eller kroniske sykdommer?

Da hører du til begge steder mener jeg.

Kunne man si til en person som aldri har sex, at h*n ikke har noe å gjøre på forumet for seksualitet?

Eller kan man si til en som ikke har barn, at h*n ikke har noe å gjøre på forumet for foreldre-småbarn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dette her helt jeg altså.

Jeg har en nevrologisk sykdom med masse smerter, har fått beskjed om at den nok kommer til å bli kronisk. Er ikke dette da også en kronisk sykdom?

I tillegg så er jeg jo ganske så funksjonshemmet nå fordi jeg ikke har noen god balanse og derfor ikke kan kjøre bil eller gå ute. Hører jeg da innunder funksjonshemmet forum eller kroniske sykdommer?

Jeg synes alle bør være velkommen på alle fora, og at de henvender seg der de føler det naturlig.

Og så kommer det an på hva man konkret er ute etter.

Hvis en med MS ønsker info om sykdommen, eller ønsker å treffe andre med samme sykdom og diskutere erfaringer, synes jeg det er naturlig å søke hit.

Hvis hun lurer på ting som har med rullestoler og tilgjengelighet å gjøre, er det kanskje mere kunnskap å hente på forum for funksjonshemmede.

Når det er sagt, virker det stille på sistnevnte forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dette her helt jeg altså.

Jeg har en nevrologisk sykdom med masse smerter, har fått beskjed om at den nok kommer til å bli kronisk. Er ikke dette da også en kronisk sykdom?

I tillegg så er jeg jo ganske så funksjonshemmet nå fordi jeg ikke har noen god balanse og derfor ikke kan kjøre bil eller gå ute. Hører jeg da innunder funksjonshemmet forum eller kroniske sykdommer?

Skriv der du vil du!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet sjelden hvilket forum jeg er inne på, jeg bruker 100 nyeste og da svarer man jo i hytt og pine og havner til og med inne på de underligste steder som f,eks graviditet ;o)

Men det står jo rett over innlegget hvilket forum du er inne på... :-)

F.eks. ditt innlegg:

--------------------------------------------------------------------------------

Innlegget skrevet av Dorthe i Kroniske sykdommer

3/3-2005 klokken 12:00

--------------------------------------------------------------------------------

Re: MS

Jeg vet sjelden hvilket forum jeg er inne på, jeg bruker 100 nyeste og da svarer man jo i hytt og pine og havner til og med inne på de underligste steder som f,eks graviditet ;o)

- Dorthe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

He he, man kan jo begynne å lure. Men kanskje vi skulle vært flinkere til å bruke forumet for funksjonshemmede for der er det altfor liten aktivitet og det er ikke mye lærerikt som har vært skrevet der inne.

Jeg har mye jeg lurer på jeg men gidder ikke å spørre for siden forumet er så rolig så får man lite svar.

Sant det, men jeg er nesten aldri inne på noe fora, kun på 100 nyeste og da svarer jeg på det jeg syns er interessant uansett om det er åpent, vil bli gravid :o) (noe jeg ikke vil) eller kroniske sykdommmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redd mamma

Les¨på lommelegen, der er det ganske bra informasjon og søk på google

Først, takk for svar. Jeg tenkte ikke engang på at det kunne være så at jeg måtte inn på funksjonshemming. Vil ikke egentlig TENKE på det engang.:-(

Ungen min er ikke så gammel, og det er så vondt å tenke på at h*n skal måtte i rullestol. Vil ikke tenke så langt enda.

Dorthe, jeg skjønte hva du mente, så ikke tenk på det engang. Jeg gikk vel inn her forsi MS også er en kronisk sykdom, såvidt meg bekjent. Men, om dere tror jeg kan få mer svar inne på funksjonshemming, så skal jeg gå dit.

Uansett, diagnosen MS er for meg som mor skikkelig skremmende. Å se ungen sin miste funksjonen på armene og bena, er grusomt. Og på toppen av alt er det ingenting jeg kan gjøre.:-(

Men takk i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det står jo rett over innlegget hvilket forum du er inne på... :-)

F.eks. ditt innlegg:

--------------------------------------------------------------------------------

Innlegget skrevet av Dorthe i Kroniske sykdommer

3/3-2005 klokken 12:00

--------------------------------------------------------------------------------

Re: MS

Jeg vet sjelden hvilket forum jeg er inne på, jeg bruker 100 nyeste og da svarer man jo i hytt og pine og havner til og med inne på de underligste steder som f,eks graviditet ;o)

- Dorthe

He he, jeg vet det men jeg leser bare innlegget og tenker sjelden på hvilket forum jeg er på.

Det tenker jeg bare på når jeg skal spørre om noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...