Gå til innhold

Skal jeg anmelde?


Gjest AnitaSofie

Anbefalte innlegg

Gjest AnitaSofie

Hei!

Jeg rakk ikke bussen fra Fokserød til Tønsberg på onsdag kveld og haiket.

tenkte at jeg skulle finne en kvinne, men så spurte en gammel mann som så pinglete ut meg: Er det noe jeg kan hjelpe deg med. Jeg spurte hvor han skulle, han svarte Tønsberg. Jeg valgte å sitte på siden han så ganske svak ut.

Da vi hadde kommet ut på hovedveien tok han hånden på låret mitt, jeg sa jeg ikke likte det og tok den bort.

Ganske fort etterpå sa han at det ikke var mange jenter som sa ja til skyss og lurte på hvordan jeg torte det. Jeg svarte bare at jeg ikke var noe redd for sånt siden jeg hadde gått på kampsport (det var løgn, men jeg ante fare...)

Så begynnte mannen å snakke om at han skulle til Sem/Jalsberg og ikke Tønsberg, men hvis vi stoppet et rolig sted først så kunne han kjøre meg helt inn til Tønsberg. Jeg svarte at det ikke var aktuelt og at jeg heller gikk av med en gang.

Så snakket han noe uttydelig enten om at han hadde slått en av sine tidligere samboere eller motsatt en gang og at dette ikke var bra. Vet ikke om han var redd for at jeg skulle slå eller om han truet meg. Svarte minst mulig og sendte mange sms til kjæresten min om hvor jeg var osv istedenfor.

Han begynnte å bable om at den ene tjenesten var den andre verdt...

Da jeg endelig slapp ut sa han at nå hadde ikke et eneste av mine hår blitt krummet.

Glemte å ta bil nummer og se nøye på ham for senere å beskrive han. Jeg var mer opptatt av hva jeg skulle svare og mulige løsninger.

Han sa han het Kåre, kom fra Larvik, var pensjonert realfagslærer på 72 år. Om dette er sant vet jeg ikke, litt ubestemmelig alder, men så dårlig ut. Han hadde hele tiden hodet bøyd mot venstre litt nedover, gråhåret, mindre atletisk... Bilen var svart, med bersje seter og små puter til kjøkkenstoler som var i brun/oransj stil.

Hvis jeg anmelder får politiet bilnummer og bilde av han fra bensinstasjonen. Hvis ikke kan jeg ikke beskrive han eller bilen noe særlig. Bensinstasjonens film slettes automatisk etter 6 døgn....

For min del har jeg ingen bevis, men lurer på om dette kan styrke noens andres sak mot ham. Dette er sikkert ikke første gang??? Kjenner noen ham igjen i oppførsel?

Hvis jeg anmelder det kan jeg ikke da få problemer. Kan ikke han da gå til sak mot meg for æreskrenkelse? Hvordan fungerer dette? Jeg har jo ikke noe på han. Tror bare at han har gått lenger mot andre før og vil komme til å gjøre det siden.

Skal jeg anmelde og hvorfor/hvorfor ikke?

Håper på svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Forstår ikke hvorfor du skulle anmelde en fyr for å prøve seg på deg. Det er ikke ulovlig å hinte om sex, ei heller å ta en jente på låret.

Kampsortløgnen var for øvrig klok, men hvorfor du i det hele tatt vurderer å anmelde denne fyren forstår jeg virkelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stå på - og vær modig!

Jeg syns du opptrådte veldig klokt overfor den bilføreren.

Og ja, jeg syns absolutt at du skulle anmelde. Si fra til bensistasjonen med det samme, at du anmelder mannen, slik at de tar vare på filmen. Du trenger ikke gå i detalje overfor bensinstasjonen på hva som har hendt.

En anmeldelse vil nok bli henlagt, men som du sier vil det kunne gjøre at en annen står sterkere. Det kan også være lurt at politiet har ham i sine arkiver. En slik fyr har nok prøvd seg /vil nok prøve seg på flere enn deg.

Vær forberedt på at du kan møte manglende forståelse hvis du snakker med en politiansatt med feil holdninger. Be gjerne om å få snakke med en kvinnelig betjent (hvis de ikke har ei på vakt akkurat da, som kom heller tilbake senere).

Uff, for en skikkelig guffen opplevelse, og som kunne ha blitt riktig farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ingen vei med anmeldelse av dette, det eneste som kom ut av denne historie, er at du lærte vel noe av den eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Forstår ikke hvorfor du skulle anmelde en fyr for å prøve seg på deg. Det er ikke ulovlig å hinte om sex, ei heller å ta en jente på låret.

Kampsortløgnen var for øvrig klok, men hvorfor du i det hele tatt vurderer å anmelde denne fyren forstår jeg virkelig ikke.

Tror ikke det hjelper stort å anmelde. Dessuten er jeg ganske enig i det sdd skriver, det er ikke ulovlig å hinte om sex.

Derimot hvis man føler seg presset til noe eller nærmest blir tvunget er saken en annen. Jeg opplevde en gang noe liknende, men det burde jeg kanskje ha anmeldt. Det var i russetiden og jeg skulle ta taxi et sted. Jeg hadde lite penger så jeg lurte på om han ville kjøre meg (det var en kort strekning) for 50kr, jada det var greit sa han. Det var en innvandrer som kjørte taxien og jeg var alene. Jeg hadde på meg en singlet, og plutselig i en mørk og stille gate tok han hånden sin nedi i toppen min og befølte- jeg ble rasende og ba han kutte ut og stoppe bilen. Han sa at hvis jeg skulle få lov til å betale så lite måtte han få noe tilbake, og fortsatte å kjøre. Vi nærmet oss en rundkjøring, der han måtte sakte ned farten og jeg hoppet ut av bilen og løp. Angrer på at jeg ikke var klok nok til å skrive ned bil nr. men det var det siste jeg tenkte på som dum og full russ. Jeg kunne jo likevel ha anmeldt det, eller sagt ifra til taxi sentralen men på den tiden tenkte jeg ikke på det.

Men jeg ble ihvertfal en erfaring rikere, skriver alltid ned bilnr. når jeg tar taxi nå.

Haiking hadde jeg aldri turt å gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mary Poppins

Forstår ikke hvorfor du skulle anmelde en fyr for å prøve seg på deg. Det er ikke ulovlig å hinte om sex, ei heller å ta en jente på låret.

Kampsortløgnen var for øvrig klok, men hvorfor du i det hele tatt vurderer å anmelde denne fyren forstår jeg virkelig ikke.

den kom jo feil, var ment til personen som skrev hovedinnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Tror ikke det hjelper stort å anmelde. Dessuten er jeg ganske enig i det sdd skriver, det er ikke ulovlig å hinte om sex.

Derimot hvis man føler seg presset til noe eller nærmest blir tvunget er saken en annen. Jeg opplevde en gang noe liknende, men det burde jeg kanskje ha anmeldt. Det var i russetiden og jeg skulle ta taxi et sted. Jeg hadde lite penger så jeg lurte på om han ville kjøre meg (det var en kort strekning) for 50kr, jada det var greit sa han. Det var en innvandrer som kjørte taxien og jeg var alene. Jeg hadde på meg en singlet, og plutselig i en mørk og stille gate tok han hånden sin nedi i toppen min og befølte- jeg ble rasende og ba han kutte ut og stoppe bilen. Han sa at hvis jeg skulle få lov til å betale så lite måtte han få noe tilbake, og fortsatte å kjøre. Vi nærmet oss en rundkjøring, der han måtte sakte ned farten og jeg hoppet ut av bilen og løp. Angrer på at jeg ikke var klok nok til å skrive ned bil nr. men det var det siste jeg tenkte på som dum og full russ. Jeg kunne jo likevel ha anmeldt det, eller sagt ifra til taxi sentralen men på den tiden tenkte jeg ikke på det.

Men jeg ble ihvertfal en erfaring rikere, skriver alltid ned bilnr. når jeg tar taxi nå.

Haiking hadde jeg aldri turt å gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Tror ikke det hjelper stort å anmelde. Dessuten er jeg ganske enig i det sdd skriver, det er ikke ulovlig å hinte om sex.

Derimot hvis man føler seg presset til noe eller nærmest blir tvunget er saken en annen. Jeg opplevde en gang noe liknende, men det burde jeg kanskje ha anmeldt. Det var i russetiden og jeg skulle ta taxi et sted. Jeg hadde lite penger så jeg lurte på om han ville kjøre meg (det var en kort strekning) for 50kr, jada det var greit sa han. Det var en innvandrer som kjørte taxien og jeg var alene. Jeg hadde på meg en singlet, og plutselig i en mørk og stille gate tok han hånden sin nedi i toppen min og befølte- jeg ble rasende og ba han kutte ut og stoppe bilen. Han sa at hvis jeg skulle få lov til å betale så lite måtte han få noe tilbake, og fortsatte å kjøre. Vi nærmet oss en rundkjøring, der han måtte sakte ned farten og jeg hoppet ut av bilen og løp. Angrer på at jeg ikke var klok nok til å skrive ned bil nr. men det var det siste jeg tenkte på som dum og full russ. Jeg kunne jo likevel ha anmeldt det, eller sagt ifra til taxi sentralen men på den tiden tenkte jeg ikke på det.

Men jeg ble ihvertfal en erfaring rikere, skriver alltid ned bilnr. når jeg tar taxi nå.

Haiking hadde jeg aldri turt å gjort.

Jeg skriver alltid ned taxinummeret hvis jeg tar taxi hjem med noen hunkjønn, og jeg går av taxien før dem.

Tror ikke det er dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket grunnlag har du tenkt å anmelde ham for da?

Han gjorde ikke noe ulovlig. Hvis vi skulle anmelde alle uønskede hint om sex vi har fått, hadde politiet hatt fryktelig mye å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg skriver alltid ned taxinummeret hvis jeg tar taxi hjem med noen hunkjønn, og jeg går av taxien før dem.

Tror ikke det er dumt.

Sletts ingen dum idé. Jeg skriver ned taxi nr. og sender det på meld til kjæresten (hvis han er i byen) eller til en vennine. Kanskje jeg er litt overhysterisk nå, men bedre å være føre var enn.. eh. nå husker jeg ikke resten av ordtaket.. men du skjønner sikkert hva jeg mener :)

Litt redusert idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Sletts ingen dum idé. Jeg skriver ned taxi nr. og sender det på meld til kjæresten (hvis han er i byen) eller til en vennine. Kanskje jeg er litt overhysterisk nå, men bedre å være føre var enn.. eh. nå husker jeg ikke resten av ordtaket.. men du skjønner sikkert hva jeg mener :)

Litt redusert idag.

Har du forresten lest gjennom delfintråden? :)

Jeg var engang redd i en taxi selv. Så redd at jeg hardnakket begynte å sende sms med noen. Tror kanskje jeg ringte også. For jeg hoppet inn i en pirattaxi, ba den kjøre meg hjem, så sovnet jeg - dritings som jeg var, og før jeg visste ord av det var vi på andre siden av byen og to svære negre hoppa inn i baksetet.

Da ble jeg veldig våken og veldig edru, og veldig redd.

Ble faen meg seriøst redd for at jeg skulle få en i to'ern den natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Hvilket grunnlag har du tenkt å anmelde ham for da?

Han gjorde ikke noe ulovlig. Hvis vi skulle anmelde alle uønskede hint om sex vi har fått, hadde politiet hatt fryktelig mye å gjøre.

Jeg skrev det ikke når jeg så tråden, rett og slett fordi jeg er for dannet, men innlegget over er et hån mot overgrepsofrene inne på det forumet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev det ikke når jeg så tråden, rett og slett fordi jeg er for dannet, men innlegget over er et hån mot overgrepsofrene inne på det forumet her.

Jeg blir litt sjokkert over hva folk kan finne på å skriver her inne noen ganger.

Du får slutte med å være dannet ;o), det er lov å si sin mening her. Jeg er ikke noe snill lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Har du forresten lest gjennom delfintråden? :)

Jeg var engang redd i en taxi selv. Så redd at jeg hardnakket begynte å sende sms med noen. Tror kanskje jeg ringte også. For jeg hoppet inn i en pirattaxi, ba den kjøre meg hjem, så sovnet jeg - dritings som jeg var, og før jeg visste ord av det var vi på andre siden av byen og to svære negre hoppa inn i baksetet.

Da ble jeg veldig våken og veldig edru, og veldig redd.

Ble faen meg seriøst redd for at jeg skulle få en i to'ern den natta.

Ja jeg måtte jo nesten lese gjennom den ettersom det var noen innlegg i forbindelsen med den tråden i "svar til meg" idag tidlig.

huff, hvordan i all verden klarte jeg å få UNO til å handle om delfiner og "kåthaier"? Hehe og delfiner skrives dolphiner når man er full tydeligvis, blanding av englesk og norsk ;)

Jøss hva skulle disse to negrene i taxien din å gjøre? Fy søren DA hadde jeg vært redd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Ja jeg måtte jo nesten lese gjennom den ettersom det var noen innlegg i forbindelsen med den tråden i "svar til meg" idag tidlig.

huff, hvordan i all verden klarte jeg å få UNO til å handle om delfiner og "kåthaier"? Hehe og delfiner skrives dolphiner når man er full tydeligvis, blanding av englesk og norsk ;)

Jøss hva skulle disse to negrene i taxien din å gjøre? Fy søren DA hadde jeg vært redd da.

Jeg spurte ikke hva de skulle. Men ba dem stoppe på 7-11 hvor jeg visste det var folk, og hoppet av der.

Syntes det var litt scary.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg blir litt sjokkert over hva folk kan finne på å skriver her inne noen ganger.

Du får slutte med å være dannet ;o), det er lov å si sin mening her. Jeg er ikke noe snill lenger.

På forum som det her forsøker jeg å oppføre meg litt for snilt snarere enn litt for slemt, men jeg er jo aldri her i utgangspunktet. Så tilfeldigvis dette innlegget for et par netter siden.

Jeg forstår ikke hvordan noen får seg til å tenke på overgrep når noen prøver seg på dem, og det er enda mer bemerkelsesverdig å forfekte dette på et forum med reelle overgrepsofre.

Hun fyrer med et sånt innlegg oppunder det at vi ikke uten videre skal høre på jenter som skriker overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forum som det her forsøker jeg å oppføre meg litt for snilt snarere enn litt for slemt, men jeg er jo aldri her i utgangspunktet. Så tilfeldigvis dette innlegget for et par netter siden.

Jeg forstår ikke hvordan noen får seg til å tenke på overgrep når noen prøver seg på dem, og det er enda mer bemerkelsesverdig å forfekte dette på et forum med reelle overgrepsofre.

Hun fyrer med et sånt innlegg oppunder det at vi ikke uten videre skal høre på jenter som skriker overgrep.

Jeg tror det er en masse fake innlegg på dol for tida, en eller annen som morer seg på andres bekostning. Dette kan være et av dem.

Eller kanskje jeg har blitt paranoid?

Jeg er helt enig med deg at det er visse forum man bør vise bedre folkeskikk på enn på resten. Dette og psykiatri og et barn for lite er ikke forum som man bør skrive på hvis man ikke er rimelig seriøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Karen

Hvorfor i all verden haika du? Du skriver jo at du hadde med mobilen og skrev mld til kjæresten din. Kunne du ikke heller ringt noen å fått de til å hente deg?

Må forøvring si meg enig med Dorthe og SDD her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg tror det er en masse fake innlegg på dol for tida, en eller annen som morer seg på andres bekostning. Dette kan være et av dem.

Eller kanskje jeg har blitt paranoid?

Jeg er helt enig med deg at det er visse forum man bør vise bedre folkeskikk på enn på resten. Dette og psykiatri og et barn for lite er ikke forum som man bør skrive på hvis man ikke er rimelig seriøs.

Enig. Det er greit å våse om det meste, men ikke med mennesker som blottlegger seg fullstendig på et forum som det her.

Ja, det er nok noen moroklumper som fikk for lite kjærlighet som barn ute og rusler på seg.

Men innlegget over tok jeg faktisk seriøst. Hun ville tross alt ikke vært den første til å skrike overgrep for ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...