Gå til innhold

Hva er det med menn og eggløsninger ???


Helt nybegynner...

Anbefalte innlegg

Helt nybegynner...

Hvorfor psyker menn ut så snart de hører ordet "eggløsning" ???

Vi ble enige om å forsøke å få barn for et halvt år siden. Gikk igang med prøvingen første mnd. uten hell. Jeg hadde bestemt meg for å ikke bli for opphengt i sykluser og "riktige" tidspunkter, og gjøre som TV2: "Se hva som skjer". Men så begynner man jo å tenke mer og mer, følge med på DOL, og sette seg inn i tingene...

Vet ikke om han føler seg presset, men når jeg tar initiativ til sex under påskudd at det er EL, så psyker han helt ut! Dvs. vil ikke, kan ikke, er så trøtt, hodepine, osv.

Kan noen hjelpe meg til å finne ut hvordan menn tenker og føler ifh. til dette? Hvordan i huleste hadde han tenkt at vi skulle lage barn? Intravenøst? Hvordan skal jeg forholde meg til dette på en diplomatisk måte? Har tatt opp problemet med ham, og får full forståelse og enighet. Og joda, han vil gjerne ha barn... Jeg føler at han bare stikker huet i sanden og later som om problemet ikke finnes.

Nå har vi bare prøvd to ganger på et halvt år, og jeg er så FRUSTRERT !!! Synes ikke jeg kan voldta ham heller... Noen med erfaring ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miss seventy

Hvis dere skal få barn må dere jo ha sex. Problemet er kanskje at dere nå KUN har sex for å få barn? Ikke for å ha sex? DET kan sikkert ta gløden fra de fleste..

Hva med bare å ha jevnt og trutt sex en mnd, DU vet jo når EL er, men det trenger kanskje ikke han vite??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor MÅ du informere ham om at EL er et poåskudd for å ha sex?? Holder det ikke med at DU vet det, og at du deretter bare tar initiativ til sex, uten noe mer om og men?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex to ganger på et halvt år er jo ekstremt lite sex, da. Hadde dere sex enda sjeldnere før dere bestemte dere for å pørve å få barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men trenger du å si at du har eggløsning, da? Altså, hvorfor ikke bare ta initiativet uten å mase om EL eller ikke?

Sannsynligvis føles det som stress og pes når han oppfatter at nå _bør_ dere ha sex, _fordi_ du har EL. Det er sikkert litt turn-off, vil jeg tro.

Så selv om han kanskje selv følger med på din syklus, så trenger han kanskje andre ting å starte opp med enn EL nå! EL nå! inn med teskje. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt nybegynner...

Hvis dere skal få barn må dere jo ha sex. Problemet er kanskje at dere nå KUN har sex for å få barn? Ikke for å ha sex? DET kan sikkert ta gløden fra de fleste..

Hva med bare å ha jevnt og trutt sex en mnd, DU vet jo når EL er, men det trenger kanskje ikke han vite??

Sexlivet vårt har dessverre ikke vært så heftig de siste årene, men heller ikke så vanskelig som nå... Og nå når vi skal prøve å få barn, så blir det lissom det som blir påskuddet for å ha sex. Kanskje han ikke takler at jeg plutselig er så ivrig ? Jeg har sluttet å nevne eggløsning for ham, men det er likevel vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt nybegynner...

Sex to ganger på et halvt år er jo ekstremt lite sex, da. Hadde dere sex enda sjeldnere før dere bestemte dere for å pørve å få barn?

Sex to ganger pr. pp. Og ja, vi har periodevis hatt sjeldnere sex tidligere... Men jeg mener at hvis man skal prøve å få barn, så må det jo gå an greie å fokusere på dette. Jeg er ihvertfall fokusert, og det må da gå an å si til mannen at man har eggløsning og ikke vil miste ennå en pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss seventy

Sexlivet vårt har dessverre ikke vært så heftig de siste årene, men heller ikke så vanskelig som nå... Og nå når vi skal prøve å få barn, så blir det lissom det som blir påskuddet for å ha sex. Kanskje han ikke takler at jeg plutselig er så ivrig ? Jeg har sluttet å nevne eggløsning for ham, men det er likevel vanskelig.

Hmm.. høres jo ikke så bra ut da.. Savner dere mer sex? Eller er dere fornøyd med lite? Er dere sikre på forholdet og alt sånn? Det er jo viktig å ha tenkt gjennon før man får barn.

Hvis å få barn er enese påskudd til å ha sex, er det vel ikke så lett å få lyst kanskje.. Sikker på at han VIL ha barn da?

Mulig han bare får prestasjonsangst.. Prøv å ha litt mere sex da, så det ikke bare er for å lage barn.. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt nybegynner...

Hmm.. høres jo ikke så bra ut da.. Savner dere mer sex? Eller er dere fornøyd med lite? Er dere sikre på forholdet og alt sånn? Det er jo viktig å ha tenkt gjennon før man får barn.

Hvis å få barn er enese påskudd til å ha sex, er det vel ikke så lett å få lyst kanskje.. Sikker på at han VIL ha barn da?

Mulig han bare får prestasjonsangst.. Prøv å ha litt mere sex da, så det ikke bare er for å lage barn.. Lykke til!

I en travel hverdag så har vi vel stort sett vært fornøyde men den sexen vi har hatt. Har egentlig et veldig bra forhold ellers, så har ingen betenkeligheter med det. Er bare så frustrert over at han ikke skjønner at vi må gjøre en innsats for å få barn. Og ja, han blir helt sikkert stresset. Og det blir jeg også. Nå tør jeg snart ikke ta initiativ lengre, blir bare så skuffet hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex to ganger pr. pp. Og ja, vi har periodevis hatt sjeldnere sex tidligere... Men jeg mener at hvis man skal prøve å få barn, så må det jo gå an greie å fokusere på dette. Jeg er ihvertfall fokusert, og det må da gå an å si til mannen at man har eggløsning og ikke vil miste ennå en pp.

"Sex to ganger pr. pp"

Jeg vet ikke hva som menes med pp, men det har underordnet betydning for mitt svar.

"Men jeg mener at hvis man skal prøve å få barn, så må det jo gå an greie å fokusere på dette. Jeg er ihvertfall fokusert, og det må da gå an å si til mannen at man har eggløsning og ikke vil miste ennå en pp."

Men slik er kvinner og menn forskjellige. Jeg har opp gjennom årene hørt mange historier om menn som misliker denne "avlshingst-settingen" som de lett kan havne i pga at kona er så tent på å bli gravid og snakker mye om eggløsning etc.

Mange kvinner skulle nok ønske at menn var slik som dem, men man må nok bare innse at de er annerledes skrudd sammen og handle deretter, ved å ta initiativ uten å si hvorfor.

Men det er jo et problem dersom man har ganske sjelden sex, for da er det kanskje ikke så lett å få bort fokuset fra hvor man er i syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en travel hverdag så har vi vel stort sett vært fornøyde men den sexen vi har hatt. Har egentlig et veldig bra forhold ellers, så har ingen betenkeligheter med det. Er bare så frustrert over at han ikke skjønner at vi må gjøre en innsats for å få barn. Og ja, han blir helt sikkert stresset. Og det blir jeg også. Nå tør jeg snart ikke ta initiativ lengre, blir bare så skuffet hver gang.

DU må gjerne planlegge å forføre ham når du venter EL, men for all del: Ikke snakk om at du har EL!!!

Mange menn er nokså lette å forføre, så det _burde_ være gjennomførbart å forføre ham også når du har EL, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss seventy

I en travel hverdag så har vi vel stort sett vært fornøyde men den sexen vi har hatt. Har egentlig et veldig bra forhold ellers, så har ingen betenkeligheter med det. Er bare så frustrert over at han ikke skjønner at vi må gjøre en innsats for å få barn. Og ja, han blir helt sikkert stresset. Og det blir jeg også. Nå tør jeg snart ikke ta initiativ lengre, blir bare så skuffet hver gang.

Uff, dumt det har blitt sånn da. Håper det ordner seg for dere. Prøv å slapp av på området da, hvertfall la han tro det.. Litt sex bør dere jo ha uansett fra før, så gå tilbake til det, men styr det mot EL uten at han merker det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt nybegynner...

"Sex to ganger pr. pp"

Jeg vet ikke hva som menes med pp, men det har underordnet betydning for mitt svar.

"Men jeg mener at hvis man skal prøve å få barn, så må det jo gå an greie å fokusere på dette. Jeg er ihvertfall fokusert, og det må da gå an å si til mannen at man har eggløsning og ikke vil miste ennå en pp."

Men slik er kvinner og menn forskjellige. Jeg har opp gjennom årene hørt mange historier om menn som misliker denne "avlshingst-settingen" som de lett kan havne i pga at kona er så tent på å bli gravid og snakker mye om eggløsning etc.

Mange kvinner skulle nok ønske at menn var slik som dem, men man må nok bare innse at de er annerledes skrudd sammen og handle deretter, ved å ta initiativ uten å si hvorfor.

Men det er jo et problem dersom man har ganske sjelden sex, for da er det kanskje ikke så lett å få bort fokuset fra hvor man er i syklus.

pp = prøveperiode ;)

Ellers traff du spikern rett på hodet !

Det jeg egentlig er ute etter er hvordan menn tenker ifh. til verpesjuke kvinner. Og hva kan man gjøre for å prøve å matche hverandres forventninger? Føler han seg truet på en eller annen måte? Føler han at jeg har tatt kontrollen? Som sagt så kan man (kvinner) vanskelig unngå å bli opphengt i graviditet når man først har begynt å tenke på det. Skulle jo bar mangle, det er jo den største avgjørelsen som man kan ta i livet. Tror ikke menn føler det samme. Synes hele hverdagen går med til å vente på eggløsningen, og så SABOTERER han det så enkelt, uten i det hele tatt å skjønne det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner mannen din godt, jeg. Det må være ganske avtennende å forholde seg til prat om eggløsning, sykluser og dnslags som forspill.

Han tenker nok at du bare er ute etter sæden hans, og det er neppe noen turn-on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pp = prøveperiode ;)

Ellers traff du spikern rett på hodet !

Det jeg egentlig er ute etter er hvordan menn tenker ifh. til verpesjuke kvinner. Og hva kan man gjøre for å prøve å matche hverandres forventninger? Føler han seg truet på en eller annen måte? Føler han at jeg har tatt kontrollen? Som sagt så kan man (kvinner) vanskelig unngå å bli opphengt i graviditet når man først har begynt å tenke på det. Skulle jo bar mangle, det er jo den største avgjørelsen som man kan ta i livet. Tror ikke menn føler det samme. Synes hele hverdagen går med til å vente på eggløsningen, og så SABOTERER han det så enkelt, uten i det hele tatt å skjønne det...

Menn er forskjellige de også, men jevnt over så er det nok slik at menn er adskillig mye mer "avslappet" på hvor lang tid det tar å lage barn enn det kvinner er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble litt som mannen din sjøl jeg! Vil ikke ha sex på kommando liksom, BARE fordi det er EL-tider.. Så det vi gjorde var å ha masse sex hele tiden rett og slett! ; ) Vi hadde det gøy og var spontane. hadde sex så og si hver dag - jeg visste når EL var, men masa ikke om det til han, eller stressa med sex akkurat den dagen.

Jeg savner den tiden litt.. ; ) Nå skjer det lite på den fronten. Hvis du tar initiativ andre ganger og - og kanskje suger han eller gjør andre ting enn bare å "ta" spermen han.. : )

Gi han lyst til å ha sex, ikke bare for å befolke verden, men fordi det er deilig, moro og gir masse energi! Sex avler sex vettu! Mye vil ha mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble litt som mannen din sjøl jeg! Vil ikke ha sex på kommando liksom, BARE fordi det er EL-tider.. Så det vi gjorde var å ha masse sex hele tiden rett og slett! ; ) Vi hadde det gøy og var spontane. hadde sex så og si hver dag - jeg visste når EL var, men masa ikke om det til han, eller stressa med sex akkurat den dagen.

Jeg savner den tiden litt.. ; ) Nå skjer det lite på den fronten. Hvis du tar initiativ andre ganger og - og kanskje suger han eller gjør andre ting enn bare å "ta" spermen han.. : )

Gi han lyst til å ha sex, ikke bare for å befolke verden, men fordi det er deilig, moro og gir masse energi! Sex avler sex vettu! Mye vil ha mer..

"Sex avler sex vettu! Mye vil ha mer.. "

Mye sant i det! :-)

Har ellers hørt fra bekjente at mennen synes det er veldig stas de første månedene etter at man bestemte seg for å prøve å lage barn, for da er kona lysten både titt og ofte. Men etterhvert som desperasjonen setter sitt preg på henne, og han ikke kan unngå å få med seg telling av dager, alskens tester etc, så kan tydeligvis selv den største hingsten få prestasjonsangst! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex to ganger pr. pp. Og ja, vi har periodevis hatt sjeldnere sex tidligere... Men jeg mener at hvis man skal prøve å få barn, så må det jo gå an greie å fokusere på dette. Jeg er ihvertfall fokusert, og det må da gå an å si til mannen at man har eggløsning og ikke vil miste ennå en pp.

NEI! Ikke fokuser på EL, mensdager, telling og blabla... bare l det stp til! ha masse sex! Da føler han seg ikke som en sæd-stasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt nybegynner...

Jeg skjønner mannen din godt, jeg. Det må være ganske avtennende å forholde seg til prat om eggløsning, sykluser og dnslags som forspill.

Han tenker nok at du bare er ute etter sæden hans, og det er neppe noen turn-on.

Jeg skjønner hva du mener... Jeg synes faktisk heller ikke det er så veldig opphissende å skulle forholde seg til el-tester og den slags, men er dessverre mer fokusert enn han er på å få til dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt nybegynner...

Har en stygg mistanke om at det er JEG som er problemet her.... Æsj! Hormonene har tatt over fornuften, og jeg greier bare ikke å forstå at ikke han er like fokusert. Skal forsøke å slappe av, men det er jammen ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...